Het Amsterdamtopic

Nah, op het “ha hier staan we eindelijk” na zou ik het niet nog een keer doen. Vond de activiteiten op het stuk waren ook niet zoveel aan, de rijen bij de horeca te lang om uberhaupt te gebruiken en hutje mutje schuifelend stonden we alsnog in de file. Misschien hadden we richting zuid moeten lopen maar we waren ook al naar deze afrit gelopen als startpunt dus vanuit zuid weer terug naar huis zwoegen was me teveel van het goede haha.

Er is nu in de buurt nog heel veel aanloop van compleet lamme mensen, dus ben benieuwd hoe het af gaat lopen.

2 likes

Ik had geen tickets, dus ben alleen naar ring oost gelopen. Het was super warm, maar vond het wel leuk

3 likes

Ik vond het best leuk maar heb weinig muziek podia gezien en Audio Obscura was vol :sweat_smile: was er ook wel een beetje klaar mee toen we daar eindelijk waren na best lang lopen dus er lekker vanaf gegaan en de tram gepakt!

2 likes

Mijn vrienden zijn er net en wilde gelijk weer weg, maar de uitgang is afgezet door de politie. Hoop dat ze snel weg zijn daar, schijnt dat het geen leuk sfeertje is

1 like

Hmm geen leuk sfeertje? Ik herken dat helemaal niet

Ben net weg omdat 5 uur in de volle zon wel z’n tol eist maar vond het overal heel gemoedelijk? Welke in/uitgang waren zij?

Ik vond het heel leuk om er bij te zijn! Precies zoals ik verwacht had; echt absoluut niet de party van de eeuw, maar wel bijzonder en gezellig en goed geregeld eigenlijk. We waren met een beetje een gemêleerd gezelschap dus hebben vooral gelopen (ipv ergens bij een stage blijven staan), denk dat het nog leuker is als je gewoon bij een stage blijft hangen een tijdje.

6 likes

Hmm, het schijnt nu wel een beetje grimmig te worden ja.

1 like

Ik vond het echt leuk!!! Lekker met m’n vrienden gewandeld en gedronken, echt leuk om zo met z’n allen zo op de weg te lopen :smile:
Na een uur of 2 wel voldoende gezien dus toen nog ff in t park gehangen.

Vond het overigens ook helemaal niet zo heet als waar alle mensen die niet gaan zich druk om maakten lol

6 likes

Ze hebben heel lang in de rij gestaan en daarna was de stage waar ze heen wilde dicht. Veel teleurgestelde mensen en gingen er een paar KO. Ze zijn gelijk weer pleite gegaan
-verwijderd door moderator-

1 like

Ik ben net weer thuis, ging erop bij de S103. We konden in één keer doorlopen en hebben bij dat muziekfeest gestaan - was echt heel leuk. Dat is sowieso wat minder populair denk ik. Alleen aan het begin zijn we even ietsje verder gelopen maar ik zag toen een groot leeg stuk voor ons, dus na wat afkoelen in een tunnel liepen we weer terug.

Ik ben wel echt positief, maar ben dan ook niet bij Zuid of Kriss Kross geweest (waar het zo druk was). Ja het was heet, maar verder echt nergens last van gehad. Wel jammer dat ik zo weinig heb gezien uiteindelijk :sweat_smile: Audio Obscura leek me wel leuk maar die drukte trek ik toch niet

3 likes

@Lula waarom is die foto van de rij verwijderd?

Ooohhhh sorry helemaal niet opgelet!

1 like

Ik heb echt een hele leuke dag gehad!

We zijn er om half 6 op gegaan bij S106 en bij de sluit geëindigd bij het Muziekfeest! Heb onderweg gewoon bij wat stages gekeken, en bij Amsterdam Alternative nog een soort dans/theater act gezien. Was bij een paar stages onderweg wel heel druk vond ik maar goed daar uiteindelijk gewoon doorgelopen en prima. Vond het qua hitte echt goed te doen ook

Ik ben echt wel onder de indruk dat ze het gewoon gefixt hebben hahaha

7 likes

Hier ook echt leuk gehad. Vond het met de warmte goed te doen, terwijl ik daar toch wel bang voor was. Ik kan slecht tegen hitte.

Het was vet om er te zijn, maar toch best ruk georganiseerd. Heel weinig muziek plekken en ja dan krijg je opstoppingen bij alle stages. Misschien had je beter overal boxen kunnen hangen oid zodat de dansjes wat meer verspreiden? Ook ontzettend weinig wc plekken, ja op de plekken waren er veel, maar je moet een uur lopen wil je die vinden. Ik ben geen een extra water punt tegen gekomen. Zelf heb ik door het gezweet en al het bier weinig last gehad van wc en water, maar vele andere wel.

Verder was het gewoon ontzettend cool om daar te zijn met mijn familie en vrienden en heb ik daar echt van genoten. Jammer dat we niet konden dansen bij audio, maar als ik de beelden daar zag kreeg ik spontane paniek haha

1 like

Ik vind het bijzonder dat je dit ruk georganiseerd vond. Het was een gratis festival op een snelweg dat ze binnen no time moesten opbouwen, wat had je verwacht?

1 like

Ruk is wat te overdreven inderdaad. Bedoel meer de die faciliteiten niet goed bereikbaar waren voor velen en ik merkte op vele plekken niet zo veel van crowd control, wat sommige plekken met verdrukking best gevaarlijk maakte. Daar had ik wel echt wat meer van verwacht.

1 like

Ja ik snapte eigenlijk vooral niet waarom niet wat beter aangegeven stond dat die faciliteiten voornamelijk bij de ingangen waren. Ik had ergens (denk parool artikel ofzo) gelezen dat ze geen stromend water mochten aanleggen op de snelweg (alleen bij de op/afritten) en daar uit geconcludeerd dat daar voornamelijk wc’s en water zou zijn, maar goed dat moet je dan ook maar net gezien hebben. Maar ik zag nu ook wel vaak mensen wildplassen die echt een minuut bij een wc vandaan waren, dus vroeg me wel af of die mensen dat dan niet door hadden ofzo

4 likes

Weet iemand of de speeltuin bij het Rijksmuseum open is? Google zegt temporarily closed maar is dat ook zo?

Stonden laatst nog hekken omheen omdat hij verbouwd werd, zou goed kunnen dat het nog niet klaar is.

https://www.amsterdam.nl/leefomgeving/denk-mee-speelplekken/sport-speelplekken-zuid/speelplek-museumplein/

Hier wordt gesproken over opening in september.

2 likes

Oja die site had ik gezien maar omdat er geen jaartal bij stond wist ik niet of het om nu ging. Dankjewel!

2 likes

Ik vind de fietscoaches i de kinkerstraat echt verspilling van gemeenschapsgeld

3 likes