Het Amsterdamtopic

Iemand tips voor een leuke activiteit voor vier vrienden? Hoeft niet iets geks, we zijn al blij dat we elkaar spreken

Het erasmuspark is echt m’n favoriete plek op aarde en ik vind circusbende ook zo leuk? Ik hang meestal brak ergens naast het terrein op een kleed en ga niet perse naar voorstellingen maar ik vind het zo leuk om daar gewoon te zijn? :joy: ik denk altijd dat ik mensen haat maar op zo’n dag als vandaag hou ik echt van mensen :heart:

8 likes

Volgt iemand hier danslessen bij een leuke school? Ik wil graag iets nieuws leren en vind dansen leuk, al bak ik er niks van. Weet ook niet goed welke danssport ik leuk vond om te doen. Dus beginner friendly is een must. Heb vroeger op ballet gezeten, maar wil nu iets anders (ondanks dat ik misschien ook ballet wel weer wil oppakken).

Ik zelf niet maar meerdere vrienden van mij zijn erg enthousiast over Chasse dance studios. Je hebt heel veel verschillende soorten dans, allemaal op verschillende niveaus en uitproberen is heel laagdrempelig.

2 likes

Ik dans bij Chassé Dance Studios en ik vind dat echt een fantastische dansschool, het aanbod is heel groot en divers en de sfeer is goed. Er zijn niet heel veel basic/beginners lessen geloof ik maar als je vroeger ook gedanst hebt zul je ook wel bij beginners mee kunnen komen voor veel stijlen denk ik? Als je Classpass hebt kun je ook via die weg wat proberen daar (en zitten ook nog wel een aantal andere dansscholen op geloof ik, in elk geval amsterdam dance center ook). Dit zijn wel studio’s met open lessen, ik ben minder bekend met plekken die cursussen aanbieden.

4 likes

Ja ik vind circusbende ook heel leuk! Wij hebben lekker rondgehangen bij Terrasmus, heerlijk!

1 like

Ik heb bij Dans dansen en Chassé lessen geprobeerd en ik vind Chassé het fijnst. Er is ren heel ruim aanbod aan stijlen en bij elke stijl wordt er een les op beginnerniveau aangeboden.
Ik wil vanaf volgende week daar ook weer wekelijks les gaan volgen!

1 like

Ik zoek een leuke plek om te lunchen met ongeveer 15 mensen in het Centrum, ergens rond de Oudezijds Voorburgwal. Ik zat te denken aan de Jaren, Kapitein Zeppos of misschien de Waag, maar ik werd nog nergens echt heel warm van. Iemand hier nog een leuke tip? Wel belangrijk dat er goede vega opties zijn!

1 like

Als je een klein stukje wil lopen: dim summen bij Sea Palace. Dichterbij kun je met zo’n groep misschien reserveren bij de Engelbewaarder? Of even kijken of er op de Nes wat zit waar je vrolijk van wordt (ik heb weleens met een grote groep gegeten bij de Brakke Grond dus die doen dat soort reserveringen, ik vind zelf dat restaurant bij hotel V ook best gezellig).

4 likes

Weet iemand een leuk hotel om heen te gaan met 2 kinderen? We gaan naar de Freek Vonk show in de kerstvakantie en het lijkt me wel leuk om daarna te blijven slapen.

Activiteiten met kinderen de volgende dag is ook altijd welkom :grinning: (kinderen zijn 6 en 8)

1 like

Wellicht is dit een te persoonlijke/openbare vraag, maar ik zoek een nieuwe huisartsenpraktijk. Ik zit al mijn hele leven bij mijn huidige, maar na meerdere jaren slechte afspraken en ontevredenheid over mijn behandelingen wil ik nu echt graag ergens anders heen.

Alleen geen idee waar ik kan beginnen, hebben jullie goede ervaringen met praktijken. Of hoe kom je erachter dat het een fijne praktijk is?

Denk dat je in jouw postcode moet kijken naar de huisartsen die er zijn en uberhaupt blij zijn als dan iemand geen opnamestop heeft voor nieuwe patienten :sweat_smile:

Oh en een huisarts is een commodity. Dus men gaat er niet heen voor de lol, dus je gaat bijna alleen negatieve reviews krijgen op google. Zou je daar dus niet blind op staren

3 likes

Ja ik twijfel een beetje over hoe ver ik wil lopen, het is voor na m’n promotie dus ik ben sowieso met een interessant gezelschap van o.a. m’n promotoren familie en schoonfamilie en ik vind het een lastig te plaatsen groep haha. En ik wil voor mezelf gewoon graag goede vega opties want ik vind dat bij veel plekken daar in de buurt wel heel oninspirerend. Maar thanks voor de suggesties ik ga even verder kijken - zie net dat ik er zelf vanuit was gegaan dat Brakke grond bijna niks vega’s had omdat ik me dat meende te herinneren maar dat is helemaal niet zo dus dat is al een goede

2 likes

Ik zit al sinds mijn studententijd bij de UvA Huisartsen. Ben nooit meer weggegaan daar omdat ik super tevreden ben.

ziekte ervaringen

Ik ben onlangs gediagnosticeerd met een chronische darmziekte (CU), en je hoort zo vaak horrorverhalen over mensen die maandenlang niet serieus worden genomen door de huisarts, maar de betreffende huisarts nam me juist direct serieus en heeft meteen doorgepakt met een doorverwijzing waardoor het hele traject naar de diagnose maar iets van drie maanden heeft gebeurd. En hij heeft ook steeds uit zichzelf opgevolgd hoe het met mij ging. Ben ook een paar keer voor psychische klachten doorverwezen, en toen dachten ze ook goed mee.

Ze nemen ook niet-studenten aan, maar alleen die wonen in postcodegebied 1011, 1012, 1013, 1015, 1016, 1017, 1018 en 1019. Dus mocht je daar toevallig wonen dan kan je het daar proberen!

4 likes

Oh en een huisarts is een commodity. Dus men gaat er niet heen voor de lol, dus je gaat bijna alleen negatieve reviews krijgen op google. Zou je daar dus niet blind op staren

Dit is zo waar! Mijn huisarts heeft echt super slechte Google reviews terwijl ik al 15 jaar super tevreden over ze ben

2 likes

Haha ja hier ben ik helaas echt niet tevreden over.

Ik wil ze absoluut niet “zwart” maken, veel mensen daar kunnen ook erg aardig zijn. Ook weet ik dat de druk daar erg hoog ligt etc. Maar met mij en mijn vragen/kwalen blijft alles op een of andere manier steeds verkeerd gaan en heb ik een aantal best negatieve ervaringen. Nu is de maat vol en wil ik graag bij een vast persoon, waar ik mij fijn voel en die mijn klachten serieus neemt.

Blij dat ze voor jou wel goed werken!

@Rozevarken je hebt gelijk, ben in mijn buurt aan het kijken. Heb nog niet raak helaas.

1 like

Ja ik ook hele slechte ervaringen mee. Onaardige artsen, veeeel te druk dus je moet drie weken wachten op een afspraak.

Ik heb een hele fijne in 1018, woon je in centrum oost?

1 like

Weet iemand in welke OBA bibliotheken of boekenwinkels in Amsterdam je fijn kunt werken met gratis wifi waar het ook mogelijk is om koffie te drinken. Dus het liefst met een cafe. Ik vind de Slegte in de binnenstad een fijne plek maar zoek nog meer plekken. Heeft de centrale OBA bieb nog steeds gratis wifi of moet je lid zijn?

Belcampo in de Hallen, zit aan Oba de Hallen vast

1 like

Oh ja daar kom ik inderdaad ook graag, was altijd benieuwd of er nog meer locaties zijn zoals deze (aangezien deze soms best druk is). Werken bij de kanarieclub in De Hallen kan overigens ook.