Het Amsterdamtopic

Lijkt mij geen probleem hoor!

2 likes

Waar zou jij een tweede date die niet uit Amsterdam komt mee naartoe nemen in de stad? Heb al best wat ideeen, maar benieuwd naar onbekende en indrukwekkende plekjes van anderen.

Van Kerkwijk, op de Nes!

2 likes

Oooo ja hele goeie!

2 likes

Ik zoek iemand die eind augustus/begin september (20 t/m 3) in mijn huis wil zitten in Amsterdam Noord (vlakbij de distelwegpont) om op mijn kat en plantjes te passen.

Paar jaar geleden heeft Grumpyharry op mijn (beetje) grumpy kat gepast, vandaar dat ik hier weer een oproepje plaats!
Voor meer informatie kun je me ook een priveberichtje sturen.

Tips zijn trouwens ook welkom! Of ervaringen met trustedhousesitters.com.

Kat

13 likes

Ik heb afgelopen week voor het eerst gebruik gemaakt van Pawshake en ben heel positief! Dm me maar als je meer info wilt :slight_smile:

Het is dat ik zelf inmiddels katjes heb (en ook precies dan op vakantie ben), maar ik zou het zo weer doen. Kat en huis zijn absoluut aanraders. :grin: Ga even rondvragen of iemand in mijn omgeving ervaring heeft met de site die je noemt!

Ahh heel lief, thanks!

1 like

Ik heb ook al 3 keer gebruik gemaakt van Pawshake en tevreden elke x!

1 like

Als je gaat verbouwen (en dus veel lawaai gaat maken), informeer je dan je directe buren hierover? Ik dacht dat dat common decency was, maar mijn bovenburen hebben dat niet gegaan, en mijn nieuwe onderburen ook niet, dus ik vraag me af of ik te veel verwacht. Begrijp me niet verkeerd, verbouwen is natuurlijk heel logisch, dus het gaat me er niet om of ze het wel of niet mogen doen. Maar de nieuwe buren zitten al in de VVE- app groep waar we kennis hebben gemaakt. Dus een berichtje van ‘Dank je wel, aangenaam. We zullen de komende tijd gaan verbouwen voordat we daadwerkelijk gaan verhuizen. Dus verwacht lawaai tussen xx-xx en we verwachten over x weken klaar te zijn.’ had toch makkelijk gekund? Dat zou ik in ieder geval hebben gestuurd. Of is dat alleen iets wat je in kleine dorpen doet?

Zijn natuurlijk geen wetten of regels voor en hier op het forum zie je ook regelmatig dat buren dat niet doen of mensen het zelf niet doen.

Hi, ik zoek een leuk cafe (door de weeks open) voor een eerste date. Liefste Centrum/oost, maar andere plekken zijn uiteraard prima. 3wo plekken wil ik liever overslaan. Ik dacht aan de Druif, maar als het niet lekker weer is, vind ik dat te klein binnen. (ze hebben misschien drie tafels lol).

Aantal plekken heb ik al in gedachten, maar vind ik te dicht bij mijn huis lol (lees zelfde straat)

Ohja, gewoon biertje/wijntje drinken, niet eten

Ja eens, is bij ons ook de regel. Maar soms wordt het ook even vergeten. Niks mis mee om zelf dan even in die app te vragen van goh, hebben jullie misschien een schema qua verbouwing dan kan ik daar rekening mee houden qua thuiswerken oid.

Ze zullen het niet uit kwade wil weggelaten hebben.

2 likes

https://www.enteamsterdam.nl/ misschien?

3 likes

Miss bij Kriterion? Of De groene olifant

1 like

Hier in het gebouw hangt iedereen een briefje op met nummer om te appen bij overlast.

Er is een nieuwe buurman die het niet heeft gedaan, die ook nog eens ziek lang heeft geklust met o.a veel geluidsoverlast. En er zijn echt veel buren die over hem klagen/roddelen :sweat_smile:

T.b.h zou ik het zelf altijd even melden, ongeacht grote stad of klein dorp. Is een kleine moeite en mensen zijn gewoon coulanter als je het even laat weten.

2 likes

Ziek wel

1 like

En een mooie manier om direct even persoonlijk kennis te maken met je nieuwe buren.

Toen wij gingen verbouwen gaven we een reep chocolade voor de overlast en oordopjes, als grapje natuurlijk maar het werd wel gewaardeerd.

1 like

Bar Joost
Elixer
De Kleine Bes
De Jonge Admiraal
Gollem aan het Water
Café Krull

(ik woon in oost en ga graag naar de kroeg :nerd_face:)

4 likes

Haha topper jij! Aantal van deze wilde ik al, maar heb ik of een connectie mee, of vind ik te dicht bij huis haha.
Misschien moet ik dat laatste maar los laten.

Moet sowieso nog confirmatie krijgen of het door gaat :frowning:

Gok dat het de bes of gollum wordt

Ps, het kan niet anders dan dat wij ooit in dezelfde kroeg hebben gestaan denk ik haha

1 like