Weet iemand misschien een goede fietsenwinkel om een tweedehands fiets te kopen?
Klaver Tweewielers aan de Baarsjes weg. Die wordt hier wel vaker getipt geloof ik!
Ik heb er mijn fiets vandaan voor 75 euro, stevige omafiets met rekje. Hele eerlijke zaak! (Mijn fiets was zo goedkoop trouwens omdat iemand hem had ingeruild om korting te krijgen bij het kopen van een nieuwe).
Dankje, ga daar kijken wanneer ik verhuisd ben!
Amsterdammers! Ik ben voor iemand uit de VS op zoek naar een snack die ze in Amsterdam had gekocht maar ze weet de naam niet meer. Dit is de omschrijving die ik kreeg:
I also had these little crunchy balls in small packaging that I loved. We got them from a store that was specifically that brand, but I couldnât tell you the name, and it may be a touristy thing anyway. They just had lots of good flavors and they were a good snack.
Iemand een idee?
Jaaa top dit was het inderdaad! Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.
Wat lief dat je dat hier deelt! Een vriendin van me zoekt woonruimte ivm eindigen van haar relatie. Ik stuur je even een persoonlijk bericht.
Edit: lijkt niet te lukken. Heb je meer informatie over de woonruimte?
Is iemand bekend met de Reuringmarkt op zaterdag op IJburg? Daar staat blijkbaar een bloemenstal (IJ - B.loems?) en vraag me af of zij ook online/telefonisch bestellingen aannemen en bezorgen, en dan ook nog op een andere dag dan zaterdag?
Ik werk op ijburg, zal 't morgen even vragen!
Zoekt hij een mannelijke huisgenoot? Ik ken misschien wel iemand die interesse heeft!
Heb je wat aan deze groep psychologen?
Ik kon er snel terecht, met een ggz doorverwijzing. Je betaalt in eerste instantie zelf, en dient aan het einde van de sessies een rekening in bij de verzekeraar. Bij een restitutieverzekering wordt deze 100% uitbetaald. Ze hebben een geweldige secretaresse/assistent, als je belt, kun je goed overleggen.
Je kunt bij hem bestellen door hem te appen (nummer vragen of op markt) voor wanneer het bijvoorbeeld doordeweeks bezorgd moet worden.
Super bedankt ga ik dâr achteraan
Ik heb een beetje een rare vraag, maar voor de mensen die een eigen koopwoning of huurwoning voor langere tijd hebben (dus niet iets voor een bepaalde tijd, een studentenwoning of kraakpand ofzo); wat voor âbuitenâ hebben jullie? Hebben jullie een tuin(tje), balkon, Frans balkon of dakterras? Of helemaal niets en is een park (dichtbij of verder weg) genoeg? En zijn jullie tevreden met wat jullie hebben of had je liever iets anders gewild en zo ja waarom en wat? Misschien een rare vraag, maar ik wil iets kopen en om me heen zit iedereen van âja je moet wel een balkon of dakterras hebbenâ, maar 1. zulke appartementen zijn er niet altijd en 2. ik denk nu dat ik wel genoeg heb aan een Frans balkonnetje, maar misschien hebben jullie andere ervaringen? Ik ben overigens begin 30, zonder kinderen of partner en ik heb een paar vrienden, dus ik heb niet per se een grote tuin nodig om elk zomer weekend etentjes te organiseren voor mân grote vriendengroep met rennende kinderen ofzo.
Ik heb een balkon waar ik nooit zit, omdat ik dan half bij de buren in hun keuken zit en er geen zon komt. Ik woon op 5 minuten lopen van het vondelpark dus als ik in de zon wil zitten loop ik daar heen of ik fiets naar een ander park.
Aan de voorkant van mijn huis heb ik wel grote ramen waar de hele dag zon op staat daar zit ik ook vaak in het open raam.
Edit: ik ben zelf op zoek naar een ander huis en kijk nu wel gerichter naar een tuin of beter balkon, het is geen must maar als ik dan toch ga verhuizen dan zou het wel relaxt zijn dat te hebben. Ook omdat ik dan waarschijnlijk verder van het park ga wonen
Mijn sibling woont nu 5 jaar in een klein appartementje met een klein balkon (ik gok 3m2) en daar is ze heel erg blij mee. Het balkon heeft wel bijna altijd zon en ze zit daar ook erg veel. Ik heb 3 jaar met mijn vriend in een appartement zonder buiten gewoond en ik ben wel onwijs blij dat we nu een tuin hebben. Ook al werken we allebei fulltime is het toch wel heel fijn om even buiten te kunnen zijn als je daar zin in hebt, zonder dat je naar een park of terras moet.
Persoonlijk zou ik dus altijd zoeken naar iets met minimaal een balkon. Als je maar een lekkere stoel buiten kunt zetten en koffie kunt drinken in de zon heb je al een fijn begin van de dag.
Ik heb wel een balkon maar alleen 's ochtends zon. Ik vind 't wel fijn om te hebben om als 't echt warm is te zitten of te borrelen met vrienden. Maar ik woon vlakbij ''t Erasmuspark en Sloterplas is ook in de buurt dus als ik in de zon wil zitten ga ik daarheen.
Ik snap wel wat anderen zeggen, zeker als ik ooit iets ga (kan, haha) kopen zou ik wel een buiten willen. Met huur liefst ook, maar ik weet ook dat dat niet gangbaar is in Amsterdam, dus daarbij zou dat geen harde eis van me zijn.
Hier een huurwoning met balkon. Op het zuiden dus het wordt er bloedheet en daarom zitten we er niet vaak. Is ook maar een meter diep ongeveer (wel 8 breed) dus je kunt er ook niet gezellig met een groepje gaan zitten. Het is wel lekker voor de katten dus de deuren zet ik wel vaak open als het een beetje kan qua temperatuur.
Ik ben uit Amsterdam vertrokken omdat ik een tuin wilde
Ik ook! Heb ruim 10 jaar zonder buitenruimte in Amsterdam gewoond en dat was heel goed te doen (zeker met het park om de hoek). Als ik iets zou kopen zou ik zeker op zoek gaan naar iets met een balkon of dakterras. Zeker nu thuiswerken wat meer de norm wordt (binnen het bedrijf waar ik werk dan).
Koopwoning met twee balkons, voor en achter en het was wel echt de reden om dit huis te kopen. Woon ook wel aan een redelijk groot park, maar in de zomer elke dag lekker dineren in de zon op je eigen balkon is echt wel erg genieten. In plaats van je spullen meesjouwen naar een park en geen wc naast je te hebben.