Het Amsterdamtopic

Mijn sibling woont nu 5 jaar in een klein appartementje met een klein balkon (ik gok 3m2) en daar is ze heel erg blij mee. Het balkon heeft wel bijna altijd zon en ze zit daar ook erg veel. Ik heb 3 jaar met mijn vriend in een appartement zonder buiten gewoond en ik ben wel onwijs blij dat we nu een tuin hebben. Ook al werken we allebei fulltime is het toch wel heel fijn om even buiten te kunnen zijn als je daar zin in hebt, zonder dat je naar een park of terras moet.

Persoonlijk zou ik dus altijd zoeken naar iets met minimaal een balkon. Als je maar een lekkere stoel buiten kunt zetten en koffie kunt drinken in de zon heb je al een fijn begin van de dag.

3 likes

Ik heb wel een balkon maar alleen 's ochtends zon. Ik vind 't wel fijn om te hebben om als 't echt warm is te zitten of te borrelen met vrienden. Maar ik woon vlakbij ''t Erasmuspark en Sloterplas is ook in de buurt dus als ik in de zon wil zitten ga ik daarheen.

Ik snap wel wat anderen zeggen, zeker als ik ooit iets ga (kan, haha) kopen zou ik wel een buiten willen. Met huur liefst ook, maar ik weet ook dat dat niet gangbaar is in Amsterdam, dus daarbij zou dat geen harde eis van me zijn.

1 like

Hier een huurwoning met balkon. Op het zuiden dus het wordt er bloedheet en daarom zitten we er niet vaak. Is ook maar een meter diep ongeveer (wel 8 breed) dus je kunt er ook niet gezellig met een groepje gaan zitten. Het is wel lekker voor de katten dus de deuren zet ik wel vaak open als het een beetje kan qua temperatuur.

1 like

Ik ben uit Amsterdam vertrokken omdat ik een tuin wilde :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Ik ook! Heb ruim 10 jaar zonder buitenruimte in Amsterdam gewoond en dat was heel goed te doen (zeker met het park om de hoek). Als ik iets zou kopen zou ik zeker op zoek gaan naar iets met een balkon of dakterras. Zeker nu thuiswerken wat meer de norm wordt (binnen het bedrijf waar ik werk dan).

1 like

Hier ook een balkon op het zuiden en ik ben echt super blij dat we 6 jaar geleden dat hebben gekozen. Helemaal tijdens de corona en dat ik 2 maanden de deur niet uit kon, het is toch wat minder gedoe om ff een koffie of wijntje op het balkon te doen dan naar het park te gaan.
Maar ik denk wel dat het een beetje afhangt wat voor balkon je hebt, heb je veel inkijk of heb je nooit zon, dan zou ik er ook niet snel zitten als nu.

2 likes

Bedankt allemaal! Ik ga nog even goed nadenken en bekijken wat er allemaal beschikbaar is.

Ik heb een kleine tuin. Die bijna altijd in de schaduw is en daardoor heel vochtig blijft. Alle dingen van de bovenburen vallen in mijn tuin (of worden in de tuin gegooid), ook van de duizend duiven die op het balkon hierboven hun intrek deden. Als ik in mijn tuin zit kunnen meer dan 30 woningen me zien, dus ik zou een balkon ook gewoon helemaal prima vinden.

1 like

Wat voor mij ook meespeelde was, toen ik eenmaal een mini appartement met balkon in Amsterdam had, ik daar niet kon zitten want het balkon zat aan de straatkant. Ik werd echt stapelgek van de trams, de ronkende auto’s en gillende fietsers.
Ik zou er dus ook zeker op letten dat die mogelijke buitenruimte op een semi rustige plek uitkomt.

Ik heb een appartement zonder buiten, maar wel aan de gracht. Als het lekker weer is ga ik in het raam zitten of met mn klapstoel aan t water. Ik mis het in ieder geval niet!

1 like

Ik heb geen buiten en eerst miste ik dat wel maar ben er inmiddels wel aan gewend, woon hier ook al 14 jaar. Ik zet gewoon de ramen open en dat is ook wel prima.

1 like

Iemand een aanrader voor een kapper, goed in highlighten/blonderen? Ik wil het weer eens goed laten doen maar het is echt een hit or miss met blonderen heb ik gemerkt.

Ik ga altijd naar the Window en ben altijd heel erg tevreden. Hangt wel een prijskaartje aan.

1 like

Zijn hier mensen die aan de VU studeren of recentelijk hebben gestudeerd. Ik zou graag willen weten of je ergens in het hoofdgebouw een computerruimte is waar je ook Zoom colleges kunt volgen (met koptelefoon).

Ik heb 2 colleges aansluitend, waarvan 1 Zoom en 1 real life. :roll_eyes:

Edit: ik heb hier een overzicht gevonden van computerplekken: https://vu-amsterdam.im-motion.net/

Maar zijn ze geschikt voor Zoom?

Je kunt volgens mij bijna overal een koptelefoon inpluggen. Als er verwacht wordt dat jij ook zelf praat, zou ik een apart kamertje zoeken

1 like

Dank je!

1 like

Ik heb een balkon, best ruim en ik ben er zo blij mee. Geen balkon was geen optie voor mij omdat je je dan toch opgesloten voelt (mijn mening). Een tuin heb ik nooit gewild omdat het toch onderhoud is.

1 like

Er rijden daardoor een aantal trams om dus ik hoor om de paar minuten zo een keihard schurend piepend geluid omdat ze hier de bocht om gaan ipv rechtdoor. Ze zijn ff vergeten de trambaan door te smeren :sweat_smile:

Weet iemand lokale goede doelen die je kunt steunen die iets doen voor kinderen die in armoede leven in Amsterdam?

Stichting Leergeld/stichting Sina (werken samen) en misschien kan je ook contact opnemen met de voedselbank bij jou in de buurt… lief van je trouwens!