Hier ook een balkon op het zuiden en ik ben echt super blij dat we 6 jaar geleden dat hebben gekozen. Helemaal tijdens de corona en dat ik 2 maanden de deur niet uit kon, het is toch wat minder gedoe om ff een koffie of wijntje op het balkon te doen dan naar het park te gaan.
Maar ik denk wel dat het een beetje afhangt wat voor balkon je hebt, heb je veel inkijk of heb je nooit zon, dan zou ik er ook niet snel zitten als nu.
Bedankt allemaal! Ik ga nog even goed nadenken en bekijken wat er allemaal beschikbaar is.
Ik heb een kleine tuin. Die bijna altijd in de schaduw is en daardoor heel vochtig blijft. Alle dingen van de bovenburen vallen in mijn tuin (of worden in de tuin gegooid), ook van de duizend duiven die op het balkon hierboven hun intrek deden. Als ik in mijn tuin zit kunnen meer dan 30 woningen me zien, dus ik zou een balkon ook gewoon helemaal prima vinden.
Wat voor mij ook meespeelde was, toen ik eenmaal een mini appartement met balkon in Amsterdam had, ik daar niet kon zitten want het balkon zat aan de straatkant. Ik werd echt stapelgek van de trams, de ronkende auto’s en gillende fietsers.
Ik zou er dus ook zeker op letten dat die mogelijke buitenruimte op een semi rustige plek uitkomt.
Ik heb een appartement zonder buiten, maar wel aan de gracht. Als het lekker weer is ga ik in het raam zitten of met mn klapstoel aan t water. Ik mis het in ieder geval niet!
Ik heb geen buiten en eerst miste ik dat wel maar ben er inmiddels wel aan gewend, woon hier ook al 14 jaar. Ik zet gewoon de ramen open en dat is ook wel prima.
Iemand een aanrader voor een kapper, goed in highlighten/blonderen? Ik wil het weer eens goed laten doen maar het is echt een hit or miss met blonderen heb ik gemerkt.
Ik ga altijd naar the Window en ben altijd heel erg tevreden. Hangt wel een prijskaartje aan.
Zijn hier mensen die aan de VU studeren of recentelijk hebben gestudeerd. Ik zou graag willen weten of je ergens in het hoofdgebouw een computerruimte is waar je ook Zoom colleges kunt volgen (met koptelefoon).
Ik heb 2 colleges aansluitend, waarvan 1 Zoom en 1 real life.
Edit: ik heb hier een overzicht gevonden van computerplekken: https://vu-amsterdam.im-motion.net/
Maar zijn ze geschikt voor Zoom?
Je kunt volgens mij bijna overal een koptelefoon inpluggen. Als er verwacht wordt dat jij ook zelf praat, zou ik een apart kamertje zoeken
Dank je!
Ik heb een balkon, best ruim en ik ben er zo blij mee. Geen balkon was geen optie voor mij omdat je je dan toch opgesloten voelt (mijn mening). Een tuin heb ik nooit gewild omdat het toch onderhoud is.
Er rijden daardoor een aantal trams om dus ik hoor om de paar minuten zo een keihard schurend piepend geluid omdat ze hier de bocht om gaan ipv rechtdoor. Ze zijn ff vergeten de trambaan door te smeren
Weet iemand lokale goede doelen die je kunt steunen die iets doen voor kinderen die in armoede leven in Amsterdam?
Stichting Leergeld/stichting Sina (werken samen) en misschien kan je ook contact opnemen met de voedselbank bij jou in de buurt… lief van je trouwens!
Ik zit de hele dag op stage, anders hadden we wel weer zo’n vies stuk appeltaart kunnen eten
In het Parool staat elk weekend een rubriek Amsterdammers helpen Amsterdammers. Volgens mij kun je dan via de krant een specifiek persoon helpen? Maar misschien snap ik het concept niet helemaal haha.
Dit weekend was een aangrijpend verhaal: meisje van 24 was dakloos geraakt en heeft een tweeling gekregen en woont in een opvang. Ze heeft een tweelingdraagzak en magnetron nodig voor de flesjes maar kan dat niet betalen.
Als ik jou was zou ik in het Initium gaan zitten. Veel chiller.
Thanks! Afgelopen week zat ik in de studieruimtes in het hoofdgebouw. Maar het ziet er heel armoedig uit. Met gescheurde stoelen enzo.
Ik ben op zoek naar een werkend persoon om een appartement mee te delen in de Pijp of Oud-Zuid. Zit echt met mijn handen in het haar, want krijg de ene afwijzing van na de andere. Iemand de goude tip?