Het Amsterdamtopic

Oh no, moet je binnenkort je huisje al uit? :frowning:

Over precies een jaar, maar zie het burenergernistopic😭
Word helemaal gek van m’n buurvrouw. Sprak vandaag de onderbuurman en die heeft al een JAAR problemen met haar en haar geluidsoverlast. Gesprekken met de woningbouw en haar erbij geweest, maar ze heeft gewoon schijt.

Ik ga er toevallig vanaf volgende week wonen. Een van m’n beste vrienden woont er inmiddels een tijdje en heb nog nooit iets negatiefs van hem gehoord. De verhalen ken ik inderdaad, dus ben reuze benieuwd.

Een vriendin van me die er gewoond heeft, was ook positief gelukkig.
Heb je lang op de wachtlijst moeten staan voordat je erin kon? Ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden!

Long story short: ik ben 2 jaar terug op intake geweest en juist die rechtszaak, klachten en kosten hielden mij toen tegen. Nu was ik met spoed opzoek en heb ik ze letterlijk gestalkt. Waardoor ik uiteindelijk maar 2 maanden heb hoeven wachten. Keep you posted!

Ps. Mijn ervaring is dat de aanhouder wint. Dus ben je met spoed opzoek, bel ze wekelijks etc. Als je dat niet doet dan doen zij ook geen moeite en wacht je veel langer.

1 like

Wie weet waar ik hele lekkere spekkoek kan kopen in Amsterdam?

1 like

Gaan er meer mensen naar museumnacht dit weekend? Zo ja, waar gaan jullie heen?

Kan iemand een mooi en goed restaurant aanraden waar je met een groepje van 10 tot 15 een beetje luxe maar niet al te duur kan eten, budget voor eten ongeveer 40 eu pp?

Ik hoor altijd mensen helemaal wild zijn over de appeltaart van Winkel43. Ben daar zelf nooit geweest, dus weet niet of het ook een beetje gezellig zitten is. Bij Bakkerswinkel in het centrum vond ik het wel gezellig! Niet heel uitgebreide taartencollectie, maar wel goed volgens mij.
Ennn Deer Mama vind ik een heel leuk zaakje (niet heel huiskamerig, maar wel echt leuk vind ik) Zij maken wel alleen vegan gebak, weet niet of je gezelschap daaraan toe is haha

1 like

Van Puffelen

Edit: dit is niet echt luxe trouwens denk ik, sorry had niet goed gelezen. Maar wel gewoon lekker en mooi opgemaakt e.d.

Bakers and Roasters, vaak druk dus zeker reserveren

Patisserie Pompadour in de 9 straatjes

Baksels in West

Majesteit Taart (red velvet is lekker!)

Ohja even een aanvulling, bij geen van bovenstaande is er echt een huiskamergevoel… ze hebben vaak te weinig plekken, vooral zonder reservering

2 likes

koffie en de koeck

3 likes

Umami by Han; 29.50 voor 3 gangen met 2 kleine gerechtjes per gang.

Bar Baut; 3 gangen menu voor 37.50 pp en 4 gangen voor 45 euro.

1 like

Leuk, gefeliciteerd met je verjaardag :cheer:
Ik heb er nu zin in haha, binnenkort maar iets plannen…

Ik ga binnenkort met zo’n 25 collega’s uit eten, normaal gesproken blijven we dichtbij werk, in Oost, nu willen we graag naar centrum.
Hebben jullie tips voor plekken waar je met zo’n grote groep lekker kan eten en borrelen?

Wie heeft er een goede tip qua instituut voor een talencursus? Ik wil mijn Frans wat afstoffen, maar zie vrij veel plekken. Kom liever niet tussen een stel puriteinen terecht die met een baguette onder de arm de zaal binnenlopen en chronisch naar camembert ruiken.

2 likes

Volksuniversiteit wellicht? Heb daar ook wel eens gekeken voor een taalcursus en toen was er redelijk veel aanbod voor niet heel hoge prijzen.

1 like

Thanks! Ziet er inderdaad wel goed uit!

1 like

Ben ik hier ook welkom voor tips mbt Amstelveen?

Vriendin van mij uit Zweden gaat 1.5 jaar in Amstelveen wonen vanwege haar werk… Enige wat ik van Amstelveen weet is dat het Cobra museum er zit en je veel Koreaanse tentjes hebt daar :grin:

Hebben jullie misschien tips voor fijne buurten om te wonen als expat of zelfs tips voor appartementen/studio’s? Ze gaat vlakbij het Amstelland Ziekenhuis werken!

Ik ga binnenkort met mijn vriend een paar dagen naar Amsterdam. Heeft iemand tips voor leuke plekken om te borrelen met cocktails en bijvoorbeeld borrelplankjes of maaltijdplankjes met ook vegetarische of veganistische opties?