Het Amsterdamtopic

Boca’s, Dapper, de Walvis

1 like

Heeft iemand toevallig een idee waar je rondom Museumplein (niet al te dure) kerstbomen kunt kopen? :blush:

Hmm ik ken de prijzen niet, maar op de hoek van het Roelof Hartplein (kant van Café Wildschut) verkopen ze kerstbomen.

En anders (wel stuk verder) op de hoek van Apollolaan/Beethovenstraat, zijn ook altijd veel mensen als ik langsfiets.

1 like

AH museumplein haha :woman_shrugging:t3:

2 likes

Goeie, thanks!!

@Rozevarken Ja, had ik ook aan gedacht maar vond de kwaliteit vorig jaar van de AH zo slecht :frowning:

1 like

Ik vind haar echt heel prettig, maar voor jou misschien een beetje ver weg, denk ik.

2 likes

(I know ik post nooit maar ze is heel lief, chill en mega veel verstand van zaken. Echt fijn. Hun haar ook een volle agenda omdat ze zo mega goed mee denkt dus vandaar deze post :wink:)

2 likes

Weet er iemand een bloemenwinkel of kiosk die op eerste kerstdag open is? Waar maakt niks zoveel uit, maar het liefst in oost, centrum, pijp of zuid

Wie weet er restaurants die NU - en dus niet met kerst - menu’s serveren die redelijk klaar zijn (dus geen doe het zelf pakket) in oost?

Edit: en idealiter ook nog bezorgen?

Fyrre, Wilde Zwijnen

1 like

Bloemenhandel Rinus is open op 1e en 2e kerstdag zag ik!

2 likes

Ik heb potjes clotted cream gezien bij de AH op de Elandsgracht.

1 like

Je kunt het anders zelf maken met één deel mascarpone en twee delen slagroom. Volgens mij is double cream tegenwoordig wel bij de groothandels te koop maar in de supermarkten nog steeds lastig.

3 likes

Ik zoek een traiteur met vegetarische tapas/hapjes die ik thuis in de oven kan klaarmaken. Ik zat te denken aan kaasballetjes of empanada’s. Heeft iemand tips? Liefst in oost, maar anders moet ik maar bij Pacomer kijken.

Thulls deli kun je proberen. Die hebben sowieso veel vega opties en sympathiek personeel.

1 like

Heeft iemand een tip voor mij: as vrijdag is mijn tante jarig (zonder kinderen) en ik wil een leuke lunch regelen. Had haar graag de stad in genomen en iets leuks gedaan, maar helaas.
Ik zou graag een lunch ophalen of bestellen in Amsterdam of Amstelveen. Hebben jullie aanraders?

Hebben jullie misschien tips voor een lekkere Mexicaan? Ik kreeg Bacalar al getipt, maar zij zijn dicht op donderdagen en ik zoek specifiek iets voor een donderdagavond.

Heeft iemand tips voor appartementen/verhuurmakelaars in Amsterdam West of anders Zuid? Geen sociale huur. Ik ben me alvast een beetje aan het oriënteren, maar ik word nu al moedeloos van alle makelaars die 4 keer de huur als bruto inkomen eisen of >100 jaar inschrijftijd, en die gemiddeld >500 reacties per woning hebben :cry:

Ok helemaal niet wat je zoekt maar wellicht toch of voor een ander. Bij de IKEA in Zuidoost worden nieuwe appartementen gebouwd en ze zijn nog betaalbaar ook. Heet Hondrugpark.

Sorry als je hier echt helemaal niks aan hebt. Iig heeft zicht houden op nieuwbouwprojecten (gevonden op fb) mij wel aan een nieuw huis geholpen.

Coba?

1 like