Het Amsterdamtopic

Ik heb gelest bij Rijschool Green, was ik altijd heel tevreden over en ze halen/zetten je af waar je maar wil (ik gebruikte m’n rijles vaak ook gewoon om van oost naar m’n ouders in nieuw-west te gaan, of naar 't AMC als ik daar college had haha). Wel al even geleden dat ik rijles had moet ik er bij zeggen!

1 like

Rijschool Maja :heart: Wel via marktplaats, maar is zo’n lieve en leuke vrouw. Heel direct, maar voelde me altijd helemaal op m’n gemak in de auto bij haar!
(Heb niet eens m’n rijbewijs maar heb wel een proefles bij haar gedaan omdat 4 anderen die ik ken ook bij haar zijn geweest haha)

2 likes

Donderdagavond gaan mijn vriend en ik naar een concert in de Ziggodomo. Aangezien we uit Groningen komen en die dag vrij zijn, willen we er een dagje Amsterdam van maken. Ik ben al jaren niet meer in Amsterdam geweest en ik vraag me af waar we het beste kunnen parkeren om vervolgens met het openbaar vervoer naar het centrum te gaan. We hebben geen ov kaart. Heeft iemand tips?

Ik zag hierboven al dat er leuke eetgelegenheden zijn gedeeld in de buurt van Ziggodomo. Die onthoud ik sowieso.

Er zijn ook al heel vaak allerlei parkeermogelijkheden gedeeld

3 likes

Ik heb gelest bij Rijles Top en ben in 1x geslaagd, hun prijzen zijn ook ‘te doen’.

2 likes

Hier kan je denk ik wel wat info vinden. Bij de Arena is een P+R waar je relatief voordelig kunt parkeren (3 euro per uur). Als je met het OV vanaf een P+R naar het centrum reist kost het je 1 euro voor 24 uur, maar je moet wel even goed voorwaarden hiervoor lezen. Want je moet geloof ik een uur nadat je bent uitgecheckt wel wegrijden en mogelijk komt dat dan niet uit met het concert. Misschien is het dan handiger om bijvoorbeeld bij Zeeburg te parkeren en dan met het ov naar de stad te gaan (en dat je hiervoor dan 1 euro betaalt). En dan naar het concert gaat naar de Ziggodome te rijden en daar dan 3 euro per uur te betalen.

1 like

@anon71827919 Bedankt voor het meedenken!

1 like

Waar kan ik knoflook hummus kopen? Ten Kate?

Iemand tips voor een goede italiaan (met genoeg vega opties) in Amsterdam? Ik heb echt zin in goede goede pasta morgen.

Linguini in de negen straatjes is heel leuk!

2 likes

Ponte Arcari :drooling_face: not sure of ze er heel veel vega opties hebben, volgens tripadvisor is t geschikt voor vegetariers, maar weet niet hoeveel dat zegt. Ze hebben de menukaart niet online staan en ik kan het me even niet meer herinneren. Maar sws dikke tip voor iedereen die in Amsterdam Italiaans wil eten

3 likes

Thanks! Wat zijn de prijzen ongeveer? Zo vervelend als kaart niet online staat haha

1 like

Heb even in mn bankafschriften gezocht, ik heb toen voor 2 personen €93,- betaald. Was iig een fles wijn, 2 hoofdgerechten, 2 sgroppino en ik geloof ook nog antipasti die we hadden gedeeld!

5 likes

Echt chill, alle tips in dit topic. Ben nu Waldo Patisserie aan het uitproberen :sunglasses:

8 likes

Jaaa mn favo! De brownies, noten carameltaartje en lemon meringue zijn echt mn lievelings

1 like

Waarschijnlijk te laat maar wellicht voor een volgende keer; Fiaschetteria Pistoia op de Utrechtsedwarsstraat vind ik ook een aanrader!

3 likes

Heb vandaag in een paar uur tijd ZEVEN bierfietsen gespot in Noord :sob: echt een kut ontwikkeling, kan ik ergens een petitie tegen tekenen

1 like

Het verbaast mij ook dat ze hier door de straat rijden. Ze mogen wat mij betreft lekker in het centrum blijven.

1 like

Nee, wij hebben hard gewerkt om ze weg te krijgen. Ze zijn verboden in het centrum nu. Ze moeten gewoon helemaal van de weg af.

Momenteel zijn echt alle Engelse en Spaanse vriendengroepen voor stag parties in de stad. Ugh, ik verlang weer naar de lockdown…

8 likes

Is er iemand hier weleens naar Round11 boxing gegaan? Is het wat?