Het Amsterdamtopic

Aaah, ik heb zojuist gereageerd op een perfect appartement. Kunnen we even manifesteren dat ik word gekozen en niet een van de (waarschijnlijk) honderden anderen? :dizzy: :dizzy:

11 likes

Ik ga naar de markt op de Lindengracht op zaterdag. Staan een aantal goede kramen met groente.

En de groenten op de Nieuwmarkt schijnt erg goed te zijn.

Weet iemand een kledingmaker die badkleding vermaakt? Ik heb een badpak die moet worden ingenomen maar mijn kledingmaker (die op de Rozengracht) zegt dat hun machines daar niet geschikt voor zijn. En als ik ernaar Google vind ik niet zo gauw een kledingmaker die iets zegt over wel/niet badkleding vermaken.

Heeft iemand een goed adres voor wimpers liften + kleuren? Liefst in Zuid of de Rivierenbuurt.

Heeft iemand een aanrader voor een arcade hal?

Ton Ton Club?

1 like

Puck in west vind ik ook een aanrader! :slight_smile:

1 like

Blast galaxy! Die vind ik zelf leuker dan ton ton club / puck etc. Je betaalt een entree bedrag en dan kan je alles onbeperkt spelen ipv dat je voor alles muntjes moet kopen

9 likes

Ik heb bij de steek vlakbij Westerpark gelopen! Je kan cursussen boeken, maar ook losse lessen dat je hulp krijgt met je eigen project.

2 likes

Genaaid is wel leuk! Maar wat is je niveau? Want als je echt moeilijke vragen hebt over de constructie van een kledingstuk dan zou ik ergens anders heen gaan.

Ik heb in Oost naailes gehad van Sabine Staartjes! Weet alleen niet of zij t nog doet. Ik begon met een tas maken.
Ik weet ook dat er iets zit bij westerpark maar daar kan ik even niet op komen, ik ga zoeke.

1 like

Doe het zelf Diva’s heet die in Westerpark!

3 likes

Oke nee dan is het prima! Ik vond het er heel leuk en gezellig, maar ik zou er alleen niet heen gaan als je een super ingewikkelde blazer wilt maken o.i.d. maar dat lijkt niet aan de orde.

1 like

Weet er iemand toevallig een plekje rondom Amsterdam Amstel waar je een (enigszins serieus) Zoom-gesprek kunt voeren? Rustig cafeetje/flex-plek/bieb of een evt. rustig park ofzo? Ben even op doorreis, maar heb nog een meeting staan.

1 like

Super bedankt voor je tips! Ik zag het idd ook al niet helemaal voor me in een café. Inmiddels heb ik vertraging opgelopen en ben ik nog maar in Utrecht haha. Maar dat komt goed!

1 like

Ik ben uitgenodigd om een appartement, in de buurt van het AMC, te komen bezichtigen, maar ik twijfel enorm vanwege de wijk (bedrijventerrein, weinig cafés/restaurants/levendigheid) en de wel grote afstand tot mijn werk in oud-West en Zuid. Voordeel is dat de huurprijs relatief laag is in vergelijking met andere studio’s dus dan zal er wat geld over blijven voor een elektrische fiets om mezelf over die grotere afstanden te verplaatsen. Appartementen liggen in Amsterdam niet voor het oprapen, dus misschien krijg ik spijt als ik niet ga, maar anderzijds ben ik bang dat ik me daar wat eenzaam ga voelen want heb altijd in levendig West gewoond. Ik moet al heel wat documenten aanleveren voordat ik ga bezichtigen (en een aantal zal ik morgen met spoed moeten regelen), dus het voelt niet heel laagdrempelig om er na de bezichtiging nog vanaf te zien en de studio zal vast prima zijn maar dan blijft de vraag over de wijk en afstand, dus nu twijfel ik enorm wat te doen. Bang om een foute keuze te maken en om een leuk appartement in een leukere wijk mis te lopen :weary: Moet overigens binnen enkele maanden uit mijn huidige studio, dus het is ook geen kwestie van op het gemakje zoeken. Jullie kunnen de keuze ook niet voor me maken, maar wellicht hebben jullie nog wat inzichten die me kunnen helpen de knoop door te hakken

1 like

Ik zou me daar zelf echt een stuk minder veilig voelen, zeker bij het ‘s avonds over straat gaan (zowel met fiets als lopen naar de metro), dat zou voor mij reden zijn om de studio af te slaan

Hoor dit vaker, maar had gehoopt dat het verbeterd is t.o.v. vroeger. Heb je er zelf gewoond?

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en heb toen het appartement wel genomen. Maar ik werd na een paar maanden doodongelukkig. Dat zat ‘m in hele kleine dingen, zoals niet op loopafstand van winkels zitten, altijd een stuk moeten fietsen om in het centrum te komen, weinig ‘reuring’ etc. Ik was binnen een jaar weg en woon nu in het centrum. Ja, dat is een stuk duurder maar ik heb het er 100% voor over.

2 likes

Nee maar als ik er ben voel ik me al niet prettig, dan wil ik er ook niet wonen. Heb wel gesproken met mensen die om deze reden zijn verhuisd. De criminaliteitscijfers liegen er ook niet om.

1 like