Jezus christus dat je zin hebt om al die videos te kijken joh.
Het is zeker niet raar om fooi te geven, maar het is niet de standaard inderdaad. We geven het eerder als extraatje bij een heel goeie service of een gerecht dat echt wel boven verwachting goed was bijvoorbeeld. Maar je zal nooit raar aangekeken worden als je fooi geeft, integendeel.
Offtopic
Bij de meeste zaken waar ik heb gewerkt wordt het bedrag dat je te veel pint cash uit de kassalade gehaald en in de fooienpot gestopt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het volledig naar de eigenaar ging, maar ik heb wel bij zaken gewerkt waarbij de eigenaar de fooi gebruikte om personeelsuitjes van te regelen, vond ik ook prima!
Het nadeel aan fooi specifiek aan een persoon willen geven is dat de anderen die dan ook voor jou hebben gewerkt er niets van zien. Je geeft het waarschijnlijk aan iemand van de bediening, maar de afwasser die jouw bord schoon heeft gemaakt, de barman/vrouw die je drankje maakt en de keuken zien er dan niets van.
Sowieso vind ik het wel gek als eigenaren mee willen delen in de fooi, want bij veel horecabedrijven werken de eigenaren niet meer actief op de vloer. Als ze wel meewerken vind ik dat natuurlijk anders. Mijn vriend klust nu bij bij een strandtent en de eigenaren krijgen daar 150% fooi, terwijl ze zelf niet werken en ze 100 man personeel in dienst hebben.
Ik dacht precies het zelfde. Heel vervelend
Ik heb zelf op zich niks tegen hoe influencers hun geld verdienen, zolang ze transparant zijn. Wel tegen de extreme consumptie én tegen merken + influencers die dat stimuleren. Kijk wel eens een vlogje van dat soort influencers, maar het is eerder irritainment dan oprecht kijken.
Daarnaast vind ik die linkjes raar, nog meer voor de influencer die al meer dan prima verdient, terwijl het de meeste bedrijven zou sieren als ze die 6-8 procent ergens anders in zouden steken.
Toen ik in een restaurant werkte telde ik aan het einde van de dag de kassa en telde de pinbedragen daarbij op en dat vergeleek ik met alle bestellingen en wat er over bleef ging cash in de pot!
Vergis je niet wat ze daarmee verdienen. Een vriendin van mij werkt op de marketingafdeling waar Karivdheide aka de groene mama , een relatief kleine influencer op het gebied van duurzaamheid mee samen werkt. Ze heeft op Insta nog geen 8.000 volgers. Met de kortingscode die zij deelt genereren zij al maandenlang zoveel verkopen dat ze haar maandelijks een bedrag van tussen de €750-1500 aan commissie daarover uitbetalen. Dit is natuurlijk aan haar bedrijf en gaan nog kosten af etc. Maar denk dat je grote influencers via affiliate marketing/commissies over verkopen met hun kortingscode dus echt heel veel binnenslepen.
Ja inderdaad. Maar als ik dan zie hoeveel van haar privacy zij bv inlevert… ookal brengt ze haar oudere dochter en vrouw weinig in beeld, als je ze een tijdje volgt weet je veel van te hoor. Dan denk ik nee dank je, is het me niet waard.
Persoonlijk vind ik echt wel echt fijner als influenza’s affiliatie links delen dan al die #spon. Als ik via een fijne influencer, Jennie of Merel bijv., iets vind, dan vind ik het prima om via zo’n code wat te bestellen.
Ik vind het wel gewoon standaard. Hangt maar af van wat je thuis hebt meegekregen I guess?
Kan zijn (wij gingen zelden uit eten want groot gezin dus dure grap) maar eens je zelf +/- 25+ bent, kan je wel verder denken dan hetgeen je thuis hebt meegekregen natuurlijk.
Jill wil een hondenvijver afhuren voor de verjaardag van Pip (haar hond dus). Vieren mensen hun huisdierenverjaardag echt zo???
Mijn katten gaan iedere verjaardag naar een spa en daar laat ik ook hun nagels doen.
Aankomend jaar mag de oudste die 8 wordt zijn verjaardagsfeestje vieren in de Mac Donalds en de andere heeft te kennen gegeven graag naar een muizenfokker te willen.
Laura Brijde heeft op Instagram gepost dat ze een Spaanse master in de makelaardij gaat doen. Ik vind het echt bij haar passen. Goed ook dat ze zich zichzelf blijft ontwikkelen.
Ahh wat tof! Goed dat ze breder kijkt dan de influencerwereld. En jaloers op haar mooie Spaans.
Monica zet net zon igtv op Instagram met gelijk in beeld dat zij en die vriend van dr die mondkapjes onder hun neus dragen. Hoe focking op de hoogte ben je dan? Lekker voorbeeld ook.
Ze schuift hem ook nog ff een stukje naar beneden om in de camera te kunnen praten
Ik vind dat ook gewoon heel normaal. Ik geef wel vaak fooi maar puur omdat ik een onzekere mess ben die bang is om gejudged te worden als ik t niet doe. Vind het nergens op slaan, ik betaal toch voor m’n eten? En het is idd niet zoals in Amerika dat het personeel onderbetaald is.
Misschien moet Monica ook maar eens in de voetsporen treden van Jiami en Laura Brijde en een opleiding gaan doen. Misschien krijgt ze dan ook wat meer common sense binnen. Kan ze daar ook een serie afleveringen aan wijden.