Ik vind die Robbert wel echt n leuke gozer hoor. Alleen die mondkapjes onder hun neus
nou inderdaad, erg slim van haar! ik keek echt precies net naar deze vlog. ze kijkt echt naar haar toekomst, hoe is het influencerleventje over een paar jaar? en vooral in spanje?
straks is het allemaal ‘voorbij’, of krijg je geen opdrachten meer of ben je niet meer ‘interessant’ ja wat wil en kun je dan als influencer?
knap dat ze hiervoor gaat hoor, kan me ook voorstellen dat het een hele spannende beslissing is. de kosten, de tijdsinvestering, je influencerwerk ernaast etc.
Monica laat in die IGTV ook duidelijk zien dat ze rookt (“we hebben deze speciale sigaretten gekocht met mint maar het werkt niet” ofzoiets met pakje in beeld). Echt vreemd, zie dat nooit bij vloggers. Ze verborg dat eerder altijd.
Ik zou ook eerder m’n wisselgeld laten liggen, al betaal ik nu bijna nooit meer met cash en heb ik dat ook niet op zak
In Praag vroegen ze altijd of ik bij het betalen met de kaart het bedrag wou afronden of er wat fooi bij wou doen, maar alles is daar zo goedkoop dat ik dat geen probleem vond eigenlijk. Ik doe het natuurlijk wel enkel als ik het lekker vond of een aangename ervaring had zegmaar.
Ja in Amerika staat het zelfs op het bonnetje. Is ook zo. Als je er realistisch naar kijkt is het ook bijzonder, maar gevoelsmatig blijft het “normaal”. Gek hoe dingen erin slijten, dat het een soort van norm wordt.
Hier moeten ze het ook vragen!! Bij pinnen vergeet ik het zo vaak en dan vind ik het achteraf zo gierig van mezelf. Maar om terug te gaan om 7 euro extra te pinnen vind ik ook zo wat.
Ik mis echt de tijd dat vlogs nog leuk waren om te kijken. Toen Monica net begon en alleen maar klagend in bed lag te stinken en nooit ging werken. Voelde me zo verbonden met haar.
Kwam hier om dit te posten! Jezus zo dom.
Hier ook een Belg en geef ook bijna nooit fooi. Wel eens afronden ofzo. De baremalonen in de horeca in be zijn trouwens echt niet slecht, de kleinhandel heeft veel lagere baremalonen.
Wat is een baremaloon in vredesnaam
Ik las barma-lonen
Betaal je eigenlijk ook belasting over fooi?
Ik geef het nooit trouwens, vind dat een beetje onzin. Ook niemand in mijn omgeving dat ik weet, maar ieder voor zich.
Die (harde) krullen/slag die ze erin maakt ook. Maakt haar gelijk 15 jaar ouder.
Thanks voor je link, het is een ander woord loonhoogte of salarisschaal. Dus niet minimumloon
Je hoort het fooi eigenlijk wel op te geven bij je belastingaangifte, maar denk dat weinig dat doen. Wat ik bij collega’s vaak zie is dat het diezelfde avond al op gaat in de kroeg, dus zou lastig zijn om te onthouden hoeveel je in een jaar krijgt.
Het verplichte minimum loon per functie in die bepaalde sector. Bv als kelner in de horeca is het minimum uurloon momenteel 12,1504.
Ik moest laatst ook aan haar denken!
Geen idee waarom ze gestopt is, maar ze was/is (?) inderdaad vriendinnen met Nikkie
Ik weet echt niet zo goed wat ik van Monica en haar nieuwe vriend vind. Het is zo intens, zo snel al. Komt echt over als een bevlieging.
Volgens mij is bij Monica alles een bevlieging . Ik ben ook erg benieuwd waar het heengaat. Ik zie in ieder geval niet wat zij ziet haha.
Haha true. Ze houdt niks heel lang vol natuurlijk. Maar nee ik zie het ook niet. We zien natuurlijk ook weinig. Alleen waarom allemaal zo snel joh. Er is wel een kind bij betrokken wat al zoveel mee maakt