Het andere Youtubers/Bloggers topic #13

Ja want je reageert op mij, is dat gek dan?

@voortaan het is niet hoe ik mijn eigen foto’s zou bewerken maar het is toch gewoon een kwestie van smaak? Die vergelijking met fotoshoot Turkije snap ik gewoon niet, dat is idd een verschrikkelijke foto maar met deze foto valt het reuze mee vind ik

Idd als een klant van mij dit zelf zo zou bewerken zou ik ze eerst heel vriendelijk verzoeken het onmiddellijk te verwijderen én ze nog even op mijn algemene voorwaarden wijzen (waar ze overigens bij boeking mee akkoord gaan maar die ze bij aanlevering vd foto’s nogmaals toegestuurd krijgen). En daarna iets minder vriendelijk :sweat_smile:

Dit is ook gewoon geen reclame voor de fotograaf. Als je kijkt naar de rest van zijn werk is dit zo anders. Geen idee of hij het onder tijdsdruk slecht heeft bewerkt of zij zelf, maar ik zou hier niet blij van woorden. En het feit dat een paar leken (of uhhh sorry zure kantoortrutten :stuck_out_tongue_winking_eye:) op een forum het ook meteen zien en niet alleen de “kenners” zegt wel wat over dat het opvalt.

Zie nu overigens dat hij het zelf ook heeft gedeeld in zijn story, dus hij zal het wel oke vinden.

@Vanjie ik lever bij bruiloften altijd dezelfde dag nog een preview van zo’n 10 foto’s, volledig bewerkt in dezelfde stijl als de rest, of als ze me tm het feest inzetten en ik dus laat thuis ben binnen 24u.

6 likes

Als ik bruiloften fotografeer probeer ik altijd zo snel mogelijk een voorproefje te sturen, die dan ook echt al gewoon ‘af’ is qua bewerking etc. Afhankelijk van hoelaat ik thuis ben is dat soms zelfs dezelfde avond nog, of de volgende dag. En zeker met een influencer kan ik me best voorstellen dat er al gauw iets gestuurd is! Alleen ik kan me haast niet voorstellen dat dit het werk van die fotograaf is. Weird.

2 likes

Ben nu echt zo benieuwd of wij elkaar kennen maar ik kan je niet DM’en :joy:

1 like

Jeeeeeeeeezus echt guys BOEIEN mijn god

22 likes

Nou mag toch af en toe wat uitgebreider over iets gaan

24 likes

Oh thanks, gelukt!

Kun je je eigen bericht meteen ff copy/pasten? Dan kan je dat op alles wat hier besproken wordt plaatsen. :roll_eyes:

13 likes

Ben heel benieuwd naar de beelden van het huwelijk, ik denk dat ze namelijk een hele mooie en liefdevolle dag er van hebben gemaakt.
De nabewerking van de foto is inderdaad beetje jammer, de kleur klopt niet en die rare halo om Tuur is ook een teken van te veel/foute bewerking. Helemaal niet raar om dat te bespreken, als de taart heel lelijk was geweest bijvoorbeeld had men er ook over gesproken dat de bakker slecht werk had geleverd.

3 likes

Nee maar wel mensen met ogen :eyes::woman_shrugging:

Zij zien er prachtig uit, maar de kwaliteit/bewerkig van die foto is gewoon belabberd #sorrynotsorry

4 likes

Hahaha huuuuuh als je geen commentaar meer mag hebben op de nábewerking van een foto kan echt de hele boel hier offline. Snap niet hoe je daar “aanstoot” aan kan nemen. Wel dat je het totaal niet boeiend vindt maar dan denk ik altijd kom lekker morgen terug

7 likes

Ik stuur sowieso binnen enkele dagen een preview, en als de situatie daar om vraagt ook wel eens de dag zelf of de volgende dag. Maar no way dat dit naar een klant gaat, hoe veel tijdsdruk er ook is. Dit is geen lens of effect maar echt heel slordig nabewerken en dit mag een pro imo niet leveren. Natuurlijk is dit geen wereldprobleem maar prachtige setting, prachtig stel op een heel belangrijke dag in hun leven…dat verdient een betere foto dan dit :slight_smile:

3 likes

Ik vind het gewoon belachelijk hoe hier nu weer zo gezeken moet worden over de bewerking van die foto. I get it, jullie zijn allemaal fotografen, Annie Leibowitz is er niks bij.

Ze hebben een mooie dag gehad en delen daar een eerste beeld van online. Ze zullen het zelf gezien hebben en goedgekeurd hebben. Wat heeft het dan voor nut om te gaan zeiken over de bewerking en te zeggen dat je het zelf anders had gedaan. No one cares.

Pfff ik moet naar bed.

20 likes

Oh nice wist ik niet dat dat kon! Mijn fotograaf deed dat niet maar ik had gelukkig wel snel binnen

Zegt Elise nou in haar vlog dat ze bijna 2 jaar samen is met Wouter? Dus na een half jaar was ze al zwanger van de tweeling? Heftig zo snel, maar ze zijn wel leuk samen.

Ja 2 jaar samen, twins 6 maanden, 9 maanden zwanger = na 9 maanden samen was ze zwanger. Ze hebben er geen gras over laten groeien maar de liefde spat er nog steeds wel vanaf vind ik

1 like

Oja 9 maanden natuurlijk :sweat_smile:

Voordat ik vannacht ging slapen zag ik dat Annemerel ging trouwen en toen droomde ik dat ik haar tegenkwam op straat tijdens haar huwelijksfeest. Ze vertelde dat ze zwanger was, maar dat ik het aan niemand mocht doorvertellen. Voor FF maak ik een uitzondering natuurlijk :sweat_smile:

6 likes

Ik moet zeggen dat ik die bewerking van de foto’s van haar zomerproject ook super lelijk vond. Heel raar effect om de golden hour te benadrukken.

Dit dus:

En dit heeft hij ook allemaal bewerkt want volgens mij bewerkt Annemerel haar foto’s nooit.

Heel benieuwd hoe de rest van de foto’s eruit ziet :wink: We gaan het zien of ze allemaal heftig bewerkt zijn zoals de eerste foto!

5 likes

Ik vind het super onaardig en onnodig om te gaan zeiken over iets wat hun zoveel vreugde heeft gebracht en waar wij totaal niks mee te maken hebben. Je maakt iets negatiefs van iets wat je totaal niet aangaat en dat vind ik mega lullig.

15 likes