Het andere Youtubers/Bloggers topic #13

Maar is ze ook moe?

7 likes

Welkom op Twitter, waar willekeurige personen op andere willekeurige personen reageren.

En waarom zouden ze moeten vertellen wat/hoe er op is gereageerd, het is geen nieuwssite

Ik snapte het ook niet helemaal. ‘Zet haar op z’n plek’ dus ik ging erheen voor de t maar
zag precies niks over hoe hij haar op z’n plek zette.

1 like

Ik denk dat juist verbouwseries een hele andere doelgroep hebben die echt heel geneigd zijn om op reviews van anderen af te gaan. Als ik nu weer zou verbouwen zou ik zeker verbouwvlogs gaan kijken en de leveranciers van deze vloggers bekijken. Juist omdat het zoveel geld kost en zo onzeker is wie er voor dat geld welk resultaat komt leveren. Daarnaast ken ik enkele twintigers die wel een huis kunnen betalen en dan vaak in huizen met achterstallig onderhoud en dus verbouwingen belanden.

Plus: samenwerkingen is ook lange termijn. Wie nu nog niks kan kopen maar wel bij het zien van een bepaalde kokend waterkraan denkt ‘wow handig’, onthoudt het merk.

5 likes

ah wil esmee (noelle) echt een knuffel geven. In haar nieuwe vlog vertelt ze dat haar ex al ‘verder’ is gegaan, wordt vrij duidelijk geïmpliceerd dat hij een nieuwe vriendin heeft. Wat vreselijk voor haar

12 likes

Ja dit had ik ook, en ook dat ze zegt van dat ze gehuild heeft, en dat je zag hoe druk ze in haar eentje is met het kind en daardoor niet zoveel tijd voor zichzelf heeft, lijkt me echt heftig

3 likes

Vind haar zo lief en zorgzaam overkomen, echt een fijne vriendin ook volgens mij.

1 like

Ja echt vreselijk zeg. Heel eerlijk, ik vind 4 maanden ook echt idioot snel in hun geval. En ja weet dat je daar niet over kunt oordelen eigenlijk en hij wilde waarschijnlijk al wel langer stoppen met de relatie dus kan sneller verder gaan. Maar echt alleen al die breuk, dan zo’n jong kindje, ook nog je thuis verkopen en verhuizen en nu dan een andere vrouw en dat allemaal in een paar maanden tijd, echt hartverscheurend voor haar.

Vraag me wel echt steeds meer dingen af, en dan vooral dat ze uit elkaar gingen en samen een huis hadden + heel jong kindje en ze echt niets aan zag komen. Ze nu iets vertelt over een boek dat ze aan het lezen is en dat het in dat boek ‘ook’ over een narcistische man gaat. Voor mij impliceert dat ‘ook’ een beetje dat zij in zo’n situatie zat? Dat ze dat een beetje door wil laten schemeren? En dat ze zegt dat zij 4 maanden uit elkaar zijn kort vindt maar dat hij 4 maanden lang vindt en nu dus verder is gegaan ook. Ligt misschien aan mij hoor, maar door bovenstaande dingen krijg ik best wel een (nog) naar(der) gevoel over hun break-up en haar situatie/verdriet.

6 likes

Ik ben mijn huis aan het verbouwen en voor inspiratie Google ik mij suf en kijk ik op instagram. Op dat soort momenten kom ik dan bijvoorbeeld ook bij Dee en andere influencers uit. Terwijl ik normaal gesproken haar niet volg. Nu zal ik geen keuken of badkamer kopen enkel omdat een influencer zegt dat het zo’n fantastische leverancier is. Maar eerlijk is eerlijk ik (als dertigplusser) betrap mezelf er dan op dat ik dan toch eerder bij zo’n leverancier een kijkje neem. Hetzelfde geldt voor leveranciers die genoemd worden in tijdschriften of een tip van collega. Je gaat toch minder snel ergens kijken waar je nog nooit iets over gehoord hebt.

8 likes

Ja ik krijg er ook een heel naar gevoel bij. Heb echt het idee dat hij het haar alles behalve makkelijk maakt. We zien natuurlijk maar één kant van het verhaal, maar ik denk dat Esmee verder best een rustig en nuchter persoon is, dus dat ze hierin niet aan het overdrijven is.

Dan iets anders: ik snap eigenlijk niet dat mensen nog steeds zoveel commentaar hebben op de hoeveelheid spon die influencers krijgen. Dat is toch in inmiddels algemeen bekend? Ja, ik vind het ook buiten proportioneel en vind het vooral vanuit het oogpunt van duurzaamheid heel kwalijk dat het op grote schaal gebeurt. Maar neem nu Dee; het gaat echt elke keer over de hoeveelheid spon die ze heeft en hoe belachelijk dat is. Ik vind dat zo’n non-discussie geworden inmiddels. Helaas werkt het zo, daar gaan we met zeuren op het forum (voor de miljoenste keer) niks aan veranderen. Het overduidelijke hengelen naar spon (zoals bv. Serena, Mascha en Roosmarijn Koster doen) vind ik ook irritant en ik snap ook dat mensen dat frustrerend vinden, maar ik volg hen inmiddels ook niet meer. Ik krijg soms de indruk dat mensen gedwongen worden om naar de gratis spullen van influencers te kijken en daar dan vervolgens heel zuur van worden.

1 like

Heb de vlog niet gezien maar zag haar wel vrij snel na de breuk zelf ook om dating tips vragen via een instastory niet lang erna. Verbaasde me nog zo snel, ook na wat ik hier erover gelezen had.

Ontvolgen zou zeker het beste zijn, maar ik heb toch steeds de neiging om me wéér te laten verbazen. Neem Dee bijvoorbeeld. Die ging met TUI naar Bonaire, maar daarvoor moet je een coronatest doen voor vertrek. Gaat ze samen met haar partner naar het vliegveld terwijl de resultaten niet binnen zijn omdat ze die test te laat hebben gedaan (de openingstijden van het testcentrum bleken niet te kloppen of zo), en mogen ze dus ook vervolgens het vliegtuig niet in. Nog los van dat al die gesponsorde reisjes me storen (gewoon niet duurzaam en totaal schaamteloos in de huidige tijden vind ik), vind ik de manier waarop ze er allebei mee omgaan dan ook zo verbazingwekkend. “Oh nou, nu moeten we even Klaasje van TUI bellen om te laten weten dat het niet is gelukt” ofwel heel de boel moet worden omgeboekt en Dee en haar vriend worden er ogenschijnlijk niet minder van. Ik zou me kapotschamen! Ik vind dus vooral het gedrag van influencers tov bedrijven en spon verbijsterend. Wat dat doet met een mens. Verbijsterend klinkt heel negatief, misschien is fascinerend het betere woord. Influencers zijn eigenlijk ook alleen maar van die poppen met touwtjes waar keihard aan wordt getrokken, en natuurlijk krijgen ze er geld voor maar je levert ook een hoop in. Als kijker laat ik door die influencers weer aan mijn touwtjes trekken. “Koop dit” “Bestel dat” “Klik hier”. Nou ja als je het zo zegt zouden we het eigenlijk beter kunnen ontvolgen in plaats van het aan te houden als irritainment. :woman_shrugging:t2:

29 likes

Ik snap eerlijk gezegd echt niet waarom mensen zo boos worden van influencers en sponsordeals. Boeit me echt niet hoe Dee aan haar dakpannen komt.

12 likes

Ja, of een “secret project”. Zie dat ze nog niks op insta heeft geplaatst

Klopt, bij mij ook zelfde situatie.
Net gekocht; ah verbouwen en toch wat bepaalde merken ah checken als gevolg van de vlogs.

Dus indirect wel effect. Kan me voorstellen dat een bedrijf met een zeer klein marketing-budget hier niet/minder voor openstaat. Zal tegenwoordig vast ook wel goed doorberekend kunnen worden bij wie/wat zich terug rendeert en of een samenwerking zin heeft.

Ik dacht eerst ook bij die test van schaam je kapot etc. Maar het kan best dat TUI die test ‘aanbiedt’ net zoals Sunweb. Dan vind ik niet echt dat je er iets aan kunt doen als het geregeld is door de maatschappij zelf.

Jealousy darling. Dat is gewoon wat het is, want iedereen zou dat willen.

ja dat gevoel had ik ook over dat boek!

Had ze echt leuke content? Ik kende haar alleen van Enzo. En vond haar vooral een wandelende reclame voor Guts en gusto

Ja Co vond ik oprecht heel leuke content, leuk mens en nu opeens staat ze me zĂł tegen :frowning:

8 likes