Het andere Youtubers/Bloggers topic #13

Ik denk dat wij hier niet over kunnen oordelen. Heb zelf precies deze situatie van heel dichtbij meegemaakt en verhalen zijn compleet verdraaid toen. Omdat 1 van de 2 ontzettend zielige verhalen op ging hangen en mensen sympathie kregen voor die persoon omdat diegene zich “open stelde”.
Omdat wij alleen Esmee haar gezicht en gevoel zien krijg je al gauw sympathie voor haar. Maar wij hebben geen idee hoe zij in de relatie is geweest en wie weet was zij juist wel de narcistische van de 2. Ik probeer geen aannames te maken nu, meer een bewustwording dat wij helemaal niets weten van wat er gespeeld heeft bij hen en dus niet kunnen oordelen.

20 likes

Die test is door heel Nederland gratis en staat los van TUI lijkt mij toch. Net als dat voor sommige landen een visum verplicht is maar je deze wel zelf moet aanvragen en ervoor verantwoordelijk bent dit op tijd te doen. Als je je visum niet op tijd regelt kan je het land niet in en ben je de gemaakte kosten (vlucht, verblijf, etc) kwijt, althans zo dacht ik dat het zat en dat beeld heb ik nu ook bij de verplichting van een coronatest om een land te kunnen inreizen.

De test die je bij de GGD kan doen, kan je niet gebruiken om een ander land in te komen, omdat de GGD geen verklaringen afgeeft. Dus je moet die wel zelf via je reisorganisatie oid regelen en dan moet je er ook voor betalen

3 likes

Volgens mij moet je bij sommige reizen een schriftelijke bevestiging dat je geen drager bent van het virus. De GGD geeft niet zo’n verklaring. Daarnaast test de GGD is alleen bij klachten of als zij het noodzakelijk achten, dus niet voordat je op vakantie gaat. De test die Dee gehad heeft, is dan ook niet via de GGD maar een ander bedrijf.

Heb even gegoogeld en vond inderdaad dit: https://klmhealthservices.com/en/journey-preparation/coronatest/#1591366326740-d44c6433-6799. Er zal inderdaad wel een verschil zijn tussen een test doen omdat je symptomen hebt of omdat je wil reizen (via KLM €145 :money_mouth_face:). Maar kan je dan niet eenvoudig doen alsof? Net als dat de helft van de mensen die gaat voor een SOA test doet alsof ze jonger zijn dan… 25? (Zodat de test gratis is.)

1 like

Wat moet je alsof doen dan? Want je hebt een verklaring nodig, die krijg je toch niet zomaar?

1 like

O ja, ik was in mijn ~hersenspinsel~ even vergeten dat je bij GGD sowieso geen verklaring krijgt. @Pax en @tessel zeiden dat zelfs nog :joy:

2 likes

Maar bij mijn GGD uitslag kreeg ik wel een verklaring? Althans, de datum van testafname etc staan er allemaal op vermeld. Zo’n verklaring heeft toch ook niet meer nodig dan die info? Wanneer je met je Digid inlogt dan kan je dat zo afdrukken

Volgens mij moet op het afreisdocument van je negatieve coronatest ook je paspoortnummer staan. En de GGD test inderdaad alleen maar wanneer je klachten hebt, dus niet als je ‘gewoon’ op vakantie wil! Vandaar dat instanties als het Huisartsenlab nu coronatesten uitvoeren en afreisdocumenten opstellen voor vakantiegangers die dit nodig hebben.

2 likes

Nee volgens mij is dat dus niet voldoende, omdat er alleen op staat dat de uitslag negatief is en geen document waarop expliciet staat aangegeven op welk tijdstip de test is afgenomen en dat je geen drager bent.

2 likes

Same, vond haar in het begin heel leuk ondat ze juist ook nog studeert naast het vloggen. En nu is het echt alleen nog maar spon en dat is gewoon jammer

1 like

Ik kreeg het idee dat die relatie al eerder noet lekker zat of in ieder geval een dip had. Toen hun zoontje net een paar maanden was heeft zij volgens mij ook een week in het huis van haar moeder gelogeerd om de relatie lucht/ruimte te geven. Ook postte ze met Valentijnsdag over hun relatie, dat het altijd een bumpy ride is geweest, maar dat ze hem wel altijd zou kiezen. Komt voor mij wel over alsof de breuk niet haar keus was. Vind haar wel echt zo’n sterke vrouw. Ze toont haar verdriet en durft kwetsbaar te zijn. Ze lijkt me echt een hele lieve vriendin en de beste moeder voor haar zoontje.

9 likes

Ja dat idee had ik ook. Daarnaast ook het gevoel dat ook zij of (zij samen) ook wel heel erg een bepaald leventje nastreefde in Amsterdam waarbij ik me ook wel eens afvroeg hoe gelukkig ben je zelf en volg je je eigen pad of doe je dit omdat je denkt dat hoort? Kwam op mij niet altijd oprecht over.

1 like

Ik vind het knap dat ze daar op die manier open in is geweest, zonder nare boodschappen online oid. Ik kijk graag naar haar vlogs!

Ja helemaal mee eens. Ik denk dat ze ook precies de goede balans heeft in ‘realness’. Wel jankogen laten zien en gewoon zeggen hoe dat komt, niet vloggen als ze hele dagen in bed ligt te huilen. Dat is natuurlijk ook haar leven, maar houdt ze ook gewoon privé.

1 like

Ik vind de verjaardag video van Bonnie zo leuk. Nick heeft echt een dik koffie apparaat gekregen daaamn. ben jaloers!

36 likes

Nieuwe video van Lotte vind ik leuk, maarrr wel erg langdradig.

Ik cringe elke keer weer als zij MOTSARELLA zegt

3 likes

Jaaaa echt mega cute!!

1 like

Zo lief hoe blij Nick ook is, telkens 1x in z’n handen klappen en lachen haha

14 likes