Het andere Youtubers/Bloggers topic #13

Ik zeg dat monica niet alleen aan zichzelf denkt.
En klopt, iedereen heeft last van de maatregelen maar de jongeren/millenials vallen wel de hardste klappen op.
Als ik in mijn eigen omgeving kijk, veel mensen uit de evenementenbranche of horeca. Die mensen hebben hun levenswerk in duigen zien vallen. Daar word altijd maar makkelijk over gedaan. Alsof dat ook niet heel erg is.
Het is super oneerlijk maar ik snap de strekking wel. Als je bang, ziek of oud bent blijf je thuis, houd je afstand en zo min mogelijk contact, als je gezond bent en een risico wil lopen leef je het leven zoals je dat altijd hebt gedaan.

5 likes

En alle ouderen/zieken die wel zijn overleden dan? Hebben die geen klappen opgevangen?
Jongeren hebben zoveel moeite met het inleveren van bepaalde vrijheden dat ze voornamelijk zĂł egoĂŻstisch overkomen. Waaronder Monica. Die wil gewoon verder met haar luxe leventje en gaat al snel piepen.
Vind het heel onverstandig om zon video te posten en het geeft ook een verkeerd signaal af naar haar (jonge) volgers. Maarja, dat zijn geen dingen waar zij over nadenkt dat is inmiddels wel gebleken bij Monica.

41 likes

De jongeren vangen de hardste klappen op?! Er zijn verpleeghuisafdelingen waarvan driekwart van de mensen gestorven is hé.

45 likes

Sorry maar ik geloof ook niet dat Mo zich daadwerkelijk zo bekommert om de economie of de evenementenbranche. Dat laatste hooguit omdat ze het zelf mist om naar feestjes te gaan :woman_shrugging:t3:

57 likes

Maar hoe zie je dit precies voor je dan? Iedereen die ‘gezond’ (wat dat dan ook mag zijn) is, gaat lekker festivallen, feesten en mensen knuffelen. De rest blijft het komende halfjaar lekker binnen en ziet niemand meer. Lekker eerlijk

De maatregelen zoals ze nu zijn, lijken mij juist voor iedereen redelijk vol te houden. Je kunt elke avond in een restaurant eten als je dat zou willen, zo vaak naar een pretpark als dat je zou willen, op vakantie, je vrienden (op afstand) zien en het is prima dat je je partner (waar je niet mee samenwoont) aanraakt. Hoe moeilijk is het om even die feestjes over te slaan en de komende maanden nog even niet om de nek van je vrienden te hangen.

57 likes

Die sieraden komen toch ook allemaal van Ali vandaan?

5 likes

Ja precies zo zie ik het inderdaad voor me. Hoe zie jij het dan voor je? Zo door blijven gaan? Nog maanden/jaren wachten op een vaccin waar misschien super veel troep in zit?
Vind het altijd zo idioot als iemand zegt ‘hoe moeilijk is het nou om even niet te feesten’
Voor sommige mensen zijn die evenementen, festivals, feestjes wel heel belangrijk.
Ken genoeg mensen voor wie dat een eerste levensbehoefte is, werk, uitlaatklep of een groot deel van hun identiteit

2 likes

Hahahha “mijn eigen sieraden label” alles van ali xpress idd :joy:

13 likes

Kom op zeg, “troep” :confused: het is een vaccin, geen gifbeker.

87 likes

Een groot deel van hun identiteit :joy: kan op een bepaald niveau wel genieten van de argumenten die worden gevonden om puur egoïsme en niets gewend zijn (kom aan nu, eerste levensbehoefte om te kunnen feesten
) van een laagje vernis te voorzien.

60 likes

Mijn hele generatie is afgestudeerd tijdens de vorige crisis. En raad eens wat: het grootste deel van ons heeft inmiddels een vaste baan en een koophuis.
Dat is echt lang niet altijd makkelijk geweest en er is veel onzekerheid geweest, ook veel mensen zijn niet geworden waarvoor ze hebben gestudeerd. Maar echt niemand is er op lange termijn slechter van geworden.

Ik snap dat het geen leuke tijd is om jong te zijn, maar ik vind het raar om te denken dat het voor jongeren verschrikkelijk en uitzichtloos is.

11 likes

Ik snap ergens heus wel wat je bedoelt hoor en dat voor sommige mensen feesten wel heel belangrijk is. En dat het voor horeca die draait op feestjes en festivals dat dit ontiegelijk kut is.

Maar we zitten met z’n allen in deze kutsituatie en ik vind dat je het niet voor een groep nog moeilijker moet gaan maken. Want de groep die binnen moet blijven, zijn niet alleen bejaarden van 80+. Dat zijn ook je leeftijdsgenoten die niet in de categorie ‘gezond’ vallen. En dat zijn er meer dan je denk. En daar gaan we dan maar tegen zeggen ‘HĂ©, vervelend voor je hoor die ziekte. Wij gaan lekker naar een festival, have fun thuis.’.

26 likes

Ik heb laatst geleerd dat dit validisme is en dat dat niet echt cool is. Als je validisme en corona googled kun je heel veel vinden, misschien vind je dat ook interessant.

37 likes

echt dit ja, ze heeft ook allemaal jonge volgers die dit van haar horen. :nauseated_face: wat een clown.

2 likes

Haha ik had op de post van 4everwitheveryone geplaatst dat het ook allemaal op Ali te koop is.
Krijg ik een privĂ© bericht dat ze m’n bericht verwijderd hebben omdat er vervelende reacties kwamen op mijn bericht, dat ze er sinds een tijdje achter zijn dat sommige producten ook op Ali te koop zijn, dat ze hun producten laten maken in een fabriek in Parijs maar daar ook inkopen. Dat ze daarmee gestopt zijn toen ze erachter kwamen dat die producten ook via Ali te koop waren tegen een lagere prijs, dat ze die producten via alle besteld hebben en hebben getest maar dat die van een stuk lagere kwaliteit waren dan hun bestelde producten.
Oké :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

34 likes

“Ik ben zo trots op wat we allemaal hebben bereikt met het merk. We hebben mooie collecties gemaakt, verkooppunten over de hele wereld, geweldige volgers, het leukste
kantoor, samenwerkingen met andere merken en publicaties in bekende magazines.”

Huh ik heb echt nog nooit van dit merk gehoord? Ik beschouw mezelf vrij goed op de hoogte en zo’n lelijke naam zou me zeker zijn bijgebleven (doet 't toch nog iets juist, I guess).
Als ik kijk naar de interactie op de Instagrampagina (of beter het gebrek daaraan) zou ik eerder denken dat er gewoon geen animo voor is.

11 likes

Hahah yeah sure, mooie uitleg

2 likes

Verkooppunten over de hele wereld. Een of ander toeristisch flutwinkeltje op Ibiza zeker.

10 likes

Bedoel je hiermee je eigen omgeving (of eerder: je bubbel) en niet de gehele generatie? Want dit geldt echt niet voor iedereen.

22 likes

Kan de coronadiscussie in het coronatopic? Ik heb dat topic express op mute staan.

12 likes