Het andere Youtubers/Bloggers topic #13

Bedoelen jullie misschien moral envy/morele afgunst?

9 likes

Precies! Het gaat uiteindelijk meer om het totaalplaatje dan om perfectie en regeltjes. Als zij een paar keer per jaar een “zonde” begaat door iets op Ali te kopen of worst te eten of iets dergelijks, dan is haar levensstijl alsnog een stuk duurzamer dan de levensstijl van vele andere Nederlanders.

Ik vind Ali overigens wel een slechte site voor spullen voor honden en kinderen ivm de veiligheid, maar dat is een andere discussie.

4 likes

Ja!!!

1 like

Ja dat is het!

Zij heeft überhaupt niets te klagen als je t mij vraagt want ze is elke dag vrij/vakantie weet ik veel.
Waar verdient zij haar geld nu tegenwoordig mee ?
Gespont worden en gesponsord door haar ouders?
:woozy_face::woozy_face::thinking:

39 likes

Ik zie ook vaak dat mensen haten op AliExpress want ~Made in China, niet duurzaam~, en vervolgens wel de hele Action leegkopen. Waar denken ze dat die spullen geproduceerd worden dan :thinking:

39 likes

alles aan haar vind ik irritant :confounded:

6 likes

Ze was er begin dit jaar volgens IG.

En ja, wat heeft het voor zin? Ons het probleem daar laten zien? Dan is het een ver van onze bed show. Zorgen dat wij ons bekommeren om de situatie daar en ons bemoeien met het beleid daar? Laten we zelf eerst even het goede voorbeeld geven.

Toen in in Indonesië (niet Bali) was, heb ik van veel Indonesiërs gehoord hoe verschrikkelijk irritant zij het vinden dat de Westerse wereld zich zo bemoeit met het milieubeleid daar. Onze economische vooruitgang vanaf begin vorige eeuw is ook gepaard gegaan met ontbossing en vervuiling en daarnaast geven wij nog lang niet het goede voorbeeld! En dan gaan wij nu vertellen hoe zij daar hun maatschappij moeten inrichten, slechts ~70 jaar nadat zij hun onafhankelijkheid bevochten hebben?

11 likes
off topic

Ik ben het grotendeels met je eens dat “de westerse wereld” zich niet moet bemoeien met het beleid van andere landen, en dat we met heel veel kwesties iedereen gewoon z’n ding moet laten doen. Maar ik denk ook dat het klimaatprobleem dusdanig groot en urgent is dat dat gewoon niet meer opgaat. Er zijn nu vrij duidelijke feiten en richtlijnen waar we op kunnen bouwen en waarvan we weten dat die helpen en dat we die nu moeten gaan uitvoeren om de schade nog te kunnen beperken (minder single use plastic, minder dierlijke producten, efficiënte afvalverwerking, etc).

Nederland/Europa geeft inderdaad echt niet altijd het goede voorbeeld en maakt nu nog steeds genoeg fouten, maar er zijn ook dingen die we wel beter doen dan in andere landen, en er worden wel stappen tot verbetering gezet. Ik vind dat we die kennis moeten gebruiken en aan iedereen duidelijk maken waarom en hoe dingen anders moeten.
Niet om te laten zien hoe slim je bent, of om te doen alsof het ene land het beter doet dan het andere, maar omdat het om een gezamenlijk belang gaat, waar ook nog eens de ontwikkelingslanden (rondom de evenaar) uiteindelijk het meeste last gaan hebben van de gevolgen van klimaatverandering. Als we ieder land de tijd geven om het op z’n eigen tempo uit te zoeken en dezelfde fouten te maken, is het straks te laat. :woman_shrugging:t3:

8 likes

Maar eerlijk wat gaat een reisje van Jessie Jazz daar aan veranderen dan.

5 likes

Maar het afval niet verwerken of op straat/zee gooien is toch niet per se een noodzakelijk kwaad om economische vooruitgang te verkrijgen? Lijkt me voor iedereen wereldwijd gewoon een belangrijke gedragsverandering

2 likes

Zat hier laatst ook op te kijken. Vind het ergste dat je met je muis over een foto moet om hem in kleur te zien, zo irritant :rage:

Nou het is gebeurd, Roosmarijn gaat voor de laatste x kringlopen VOOR haar bevalling. God zij fucking dank.

20 likes

Ik keek haar voorheen juist voor die kringloop vlogs. En dat ze dan dingen ging vermaken enzo. Maar nu is het " Kijk weer een grijs sport item en een lellik ding voor in huis"

13 likes

Dat bedoel ik ook weer niet. Ik laat gewoon weten hoe er door sommigen gekeken wordt naar de westerling die daar even het milieu komt redden. Ik heb de oplossing zelf ook niet, ik doe mijn best hier. Maar het WNF is bij mij de geloofwaardigheid wel even kwijt.

1 like

Ik snap er trouwens niks meer van hoe Enzo zijn vriendin nou heet ja Myron maar hoe zeg je het? Enzo zegt altijd mairon maar volgens mij zegt Milan weer mieron.

Ze zegt zelf ook Mieron en Enzo pest haar met Mairon

1 like

Ah oke dus het is Mieron, duidelijk. :smiley: Thanks.

Vind al haar vlogs zo saai en hetzelfde en ze koopt idd alleen nog maar troep in de kringloop.

3 likes

Maar de Action laat al zijn shit wel in bulk verzenden, en niet individueel verpakt in plastic zakje, nog een plastic zakje en een plastic enveloppe. Individueel is het verschil niet enorm, maar stel iedereen die bij Action winkelt, laat plots alles via Ali bezorgen, dan zit je wel met een enorm grotere berg plastic afval.

Bovendien gaat veel kritiek ook over aansprakelijkheid. Action is als retailer gevestigd in Europa verplicht de Europese regels en richtlijnen mbt productveiligheid te volgen.

39 likes