Nee volgens mij niet, maar hoezo haha? Of bedoel je dat ze nooit andere vakanties doen dan dit?
In een van haar vlogs vertelde ze dat de camper ergens bij een boer op zijn land staat als het seizoen voorbij is.
Klopt, maar lijkt me dat dat ook geld kost.
@anon18050057 de camping ligt super dichtbij het strand, mij lijkt het dat je daar staat om lekker vaak naar het strand te kunnen. Maar voor hun is het dus echt zodat ze kunnen omgeven worden met dezelfde Amsterdamse yuppen als waar ze wonen.*
*Oké inmiddels niet meer maar ze worden waarschijnlijk nog omgeven door dezelfde soort mensen.
Volgen nog meer mensen Ellis ten Heuvel van de Wildbabes op insta? Ze post net een paar wazige stories over kindermisbruik/conspiracy theorieën en nog meer gekkigheid…
Al eerder postte ze iets over Bill Gates en een conspiracy over COVID en dat soort dingen.
Heel apart…
Precies wat ik dacht. Serieus hoevaak hebben ze daar uberhaubt geslapen sinds ze er wonen? In totaal 14 dagen? Echt bízar. Die zijn binnen no-time weer verhuisd let maar op
Het verslepen van die kar kost 500 euro enkele reis begreep ik uit een youtube filmpje wat ik eerder op de dag keek.
Omgerekend is het best te doen, maar het totaalplaatje: zo’n plek, aanschaf van zo’n ding, onderhoud, vervoer etc vind ik echt niet goedkoop. Je maakt over de jaren heen tienduizenden euro’s aan kosten. Kan me ook niet voorstellen dat dat voor dit type mens de enige vakanties zijn. Maar om eerlijk te zijn: deze vorm van kamperen ligt mij echt niet en dat heeft alles te maken met de voorzieningen en de mensen om je heen. Dus ik vind 500 euro al te duur. En omgerekend per nacht is het niet duur, maar als je het geld al niet hebt is het nog altijd erg duur.
Oh zo nu snap ik het! Nee dat wist ik niet, want daar zie je ze inderdaad echt nooit
Volgens mij is dat allemaal inclusief, het vervoer naar de winterstalling wordt geregeld door de camping en je neemt een plek inclusief caravan over van de vorige eigenaar. Al met al valt het best wel mee allemaal. Het blijft een hoop geld, maar relatief gezien valt het wel mee als je kijkt naar wat je er voor krijgt. Voor een huisje in Frankrijk betaal je soms al €2500 voor 2 weken, dan valt €2500 voor 7 maanden echt heel hard mee. En als je dat geld niet hebt is het duur, maar dat is dan ook met alles zo. Als je geen geld hebt is een week kamperen voor €500 ook duur.
Het kan natuurlijk inderdaad gewoon niks voor jou zijn maar dat is weer een heel ander verhaal haha.
Nee, je moet overwinteren en wegslepen ook zelf betalen. Wij stonden vroeger ook op Bakkum, maar wij hadden geen tuin en dit was onze “enige” vakantie. Dus dan zat je rond €3000/€3500 p.j. en een eenmalige aanschaf voor een gezin van 5, vind ik niet heel duur. Maarja toen was het ook nog niet zo populair dat je 20.000 voor een vrij oude caravan en plek betaalde😂. Maar toen stonden er ook al veel yuppen en voor hun is het een extratje, die gaan in de zomer ook vaak nog naar het buitenland.
Volgens mij betaal je de plaats per jaar maar moet je de caravan daarnaast wel zelf kopen en onderhouden. (Kan ik me herinneren van die collega in ieder geval.) Relatief gezien valt het per dag dan alsnog wel mee vergeleken met kamperen in Frankrijk, maar dat komt ook omdat kamperen gewoon best wel duur is. Als je goedkoop op vakantie wilt kun je beter een all inclusive bij een prijsvechter boeken dan 2 weken met het gezin in Frankrijk kamperen. (Goedkoop is relatief natuurlijk want vakantie blijft een luxe, maar ik heb altijd het idee dat mensen denken dat kamperen de ‘goedkoopste vorm’ van vakantie is en dat is vaak niet zo.)
Daarnaast is het publiek dus echt wel anders geworden. Van mensen die op die manier in de zomer konden genieten van een buiten (iets dat ze thuis niet hebben) naar mensen die af en toe daar zijn maar ook nog een paar keer per jaar naar Ibiza, Bali of Saint Tropez gaan. Dat is iets wat je op veel plekken ziet gebeuren en dat steekt mensen. (Gentrificatie is kut eigenlijk iets waar we ons allemaal zorgen over moeten maken, maar ja als je er van profiteert is het vrij chill.)
Dit was mijn spreekbeurt, zal er nu over ophouden.
Kamperen kan heel goedkoop zijn, maar hangt van je wensen af. Bij de boer op een veldje aan een riviertje zonder voorzieningen (behalve douche en wc) is een heel verschil met een hoeracamping met 24/7 animatie en tig zwembaden natuurlijk.
Oh ja ik geloof meteen dat die gentrificatie er is (krijg flashbacks naar 5e klas maatschappijleer met dit woord), het ging me meer om de prijs van zo’n camping die over de hele lijn gezien volgens mij gewoon echt meevalt, zeker als je er het halve jaar zit. Natuurlijk is die investering niet voor iedereen weggelegd, maar zoals je zegt: vakantie is sowieso een luxe
Aan alles zie ik dat die campingplaatsen gewoon FUCKING duur zijn. Er staan mensen met geld die hun tweede onderkomen kunnen verbouwen en Pinterest in kunnen vullen. Dan moet je al geld hebben, want je hebt tenslotte ook een eerste huis dat je moet bekostigen.
Ik heb onlangs een gigantisch macrame-gordijn gemaakt voor een Bakkumklant en zij is nu mijn “agent” voor bestellingen van andere campingyuppen. Ik probeer eerlijke prijzen te rekenen, gordijn met €100 aan materiaal en 10 uur werk voor €300, en ze blijft maar zeggen dat ik er gewoon een slaatje uit moet slaan en minstens €500 moet vragen! Haar argument is dat het gemiddelde gezin in een Range Rover aankomt en ze met Diptyque-kaarsen in hun voortent zitten
Heerlijk dat zij vindt dat jij er een slaatje uit moet slaan. Ik zou je uurloon ff wat opschroeven ;)…
Wel mega gaaf zeg een macrame gordijn! Dat je dat zelf kan maken!
Ben ik dan ook een yup omdat ik dat leuk vindt ?
Gelijk heeft ze! Als je er een insta account voor maakt met Franse naam en referenties naar Ibiza misschien wel €700
Het duurde echt heel lang voor ik begreep dat hier hoera-camping staat en niet iets anders.
18+ animatie
Ik zie nu een Magic Mike voor me tijdens de animatie avonden.