Het andere Youtubers/Bloggers topic #13

Een meisje dat ik ken heet zo, op z’n Frans en zo vind ik het echt mooi maar echt uitgesproken als Romaane vind ik het ook maar niks

Romane is ook Frans dus waarschijnlijk spreekt zij het normaal wel anders uit!

Hahaha precies wat mij overkwam. Hoewel mijn onvermogen tot schrijven al wel redelijk duidelijk was maar ja fake it till you make it. (spoiler: I didn’t make it)

2 likes

Nee. Bachelor wel maar master heb ik niet afgerond, ben gestopt nadat m’n scriptie voor de vierde keer werd afgekeurd. Verder alles gewoon gehaald, mega zonde. Sluit ook niet uit dat ik het nog een x ga doen, na mijn huidige studie. En dan vanaf het begin hulp inschakelen.

5 likes

Dit is precies mijn verhaal!:open_mouth: Ik ben ook gestopt tijdens scriptie en denk niet dat ik deze master ooit verder ga doen.

1 like

Mijn plan van aanpak werd al 3x afgewezen en toen heb ik een bedrijf dat snelafstuderen heet grof geld betaald om me door alle ellende heen te loodsen. Was echt een verademing en toen kwam ik ook in de “happy flow”, dus ik kan het echt aanbevelen om professionele hulp in te schakelen. Al is het maar voor een paar uurtjes om mee te kijken en feedback te krijgen van iemand die al 100en scripties heeft gezien.

19 likes

Als ik een nieuwe master heb gekozen ga ik dat zeker erbij doen!

Anna Nooshin is cum laude afgestudeerd.

Ik heb gisteren mijn scriptie ingeleverd en ben hier zo bang voor, dat het zo oneindig gaat duren en dat ik het nu en de volgende keren niet haal. Je hoort vaker dit soort ‘verhalen’ dat mensen hier zo op vastlopen. Had je dit al tijdens het schrijven, of werd die pas vaak afgekeurd nadat je hem inleverde?

Edit: sorry voor de persoonlijke vraag, maar ik wilde graag de situaties enigszins vergelijk, zodat ik kan weten of ik dit scenario kan weerleggen qua angstgedachten haha

1 like

Vera heeft wel een mbo opleiding voltooid bij de tweede is ze gestopt.

Ja dit heb ik nu ook ik heb nooit iets groter moeten schrijven dan iets met vijf bladzijdes haha en nu opeens een scriptie.

1 like

Makkelijker gezegd dan gedaan, sommige begeleiders zijn zoveel strenger dan andere!

2 likes

Nja gezien mijn opleiding vind ik het wel een gebrek dat wij zo weinig hebben gedaan qua dat maarja dat kan je niet opeens inhalen bij het schrijven van een scriptie. Ja mijn scriptie moet nu 30 blz. (15000 woorden) zijn dat is echt een groot verschil dan haha.

Ik deed een creatieve studie en dan vind ik een scriptie incl. onderzoek eigenlijk helemaal niet passen? Een praktische uitgebreide opdracht voor een stage bedrijf oid zou zóveel logischer zijn.

9 likes

Dit waren echt m’n favo boeken :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

Maar je begeleider beoordeeld uiteindelijk je scriptie (iig bij ons op school) dus als hij het niet goed vindt, heb je gewoon pech. Maakt niet uit hoeveel hulp je hebt gehad.

1 like

Ik denk niet dat je dat moet willen vergelijken, is afhankelijk van studierichting, onderzoek, begeleiding etc en je eigen vaardigheden natuurlijk. En bij mij ging het op meerdere punten niet goed, een vervelende samenloop van omstandigheden.

3 likes

Ah okay, ja klopt helemaal. Het is denk ik ook voornamelijk de stress bij mij. Lief dat je antwoordde!

Komt wel goed! Vele malen meer mensen die het gewoon goed afronden dan mensen zoals ik.

1 like

Lisa lijkt me wel echt een leuke vriendin, zo enthousiast over Nick & Bonnie’s nieuwe huis

18 likes