Nee volgens mij bedoelde ze meer van dat ze niet wilt zeggen I don’t need a man, omdat de meeste mensen wel die liefde etc zoeken en opzoek dus zijn naar een man/partner
Ja soort strawman fallacy, ze weet er inhoudelijk bijna niets van, presenteert het verkeerd en haalt dat dan naar beneden.
Ik schreef het en ik dacht nog, klopt deze spelling? 
Jessie plaatst zojuist een bikinifoto waar monica ook op staat. En ik vraag me dus echt al die tijd al af hoe zij na haar zwangerschap ineens veel grotere jetsers (
) had. In een vlog verkondigde ze nog dat ze haar grotere borstpartij niet echt kon waarderen tijdens haar zwangerschap. Maar nu ik deze foto zie denk ik 

Ik scroll op insta en kwam langs Nina warink. Op de foto met juvat. Nina lijkt daar echt op Gloria van modern family.
Yes, LoA heb dit aangetrokken.
Voor een Wajong moet je tegenwoordig ook 100% afgekeurd worden en daar moet je echt heel slecht voor zijn
Dat denk ik heel vaak als ik mensen weer eens hoor klagen hoe slecht en kut alles in Nederland wel niet is. Of het nou gaat over een uitkering, je pensioen of de zorg. Zo slecht hebben we het hier niet hoor.
Als hier een been breek en ik kan geen kant op, dan bel ik een ambulance en word ik geholpen en weet dat ik hier voor verzekerd. In Amerika denk je dan nog wel 3x na, je mag namelijk alles zelf dokken van het ritje met de ambulance tot aan de röntgenfoto’s en gips aan toe. En tuurlijk hier zal dat van m’n eigen risico gaan, maar dat is een schijntje in verhouding tot de totale kosten.
Huh wat een rare redenatie. Het feit dat er hier iets van een vangnet is en dat misschien beter is geregeld dan in andere landen betekent toch niet dat het systeem niet alsnog ruk of oneerlijk kan zijn.
‘ik heb mijn been gebroken’
‘nou wees blij dat je er geen twee gebroken hebt’
Nouja ik vind Amerika en Nederland een slechte vergelijking. Heeft in wezen ook niks met elkaar te maken toch.
Bovendien vind ik het een zeer treffende vergelijking want je zegt dat we niet mogen zeuren omdat het altijd erger kan. Twee benen breken is erger dan een toch.
Maar aan deze boodschap heb je toch niets als je zelf hier in NL in de penarie zit?
Ik heb toevallig twee schrijnende situaties van dichtbij meegemaakt in NL. En dat vind ik er al twee te veel. Ik denk dat er nog veel meer gaande is.
Ja juist wel. Het probleem is dat je alleen zo kan redeneren als je in de “bevoordeelde” situatie zit. Want het kan toch altijd erger? Natuurlijk kan het altijd erger, maar ons referentiekader is nou eenmaal dat we het hier in NL heel erg goed hebben. Maar dat betekent geenszins dat je niet in een situatie kunt zitten waarin je daar 0 boodschap aan hebt omdat je in een kut situatie zit. Deze manier van redeneren is juist schadelijk omdat je anders 0 ruimte laat voor verandering.
Ik ken wel een of twee mensen die een uitkering hadden en wel een side business hadden, maar die maakte over de hele maand misschien 50 euro extra daaraan ofzo. Hoe vaak gebeurt het nou dat iemand echt honderden euro’s zwart bij zou verdienen
Eerlijk 2 benen breken is wel extra kut.
Je kan het ook omkeren. We hebben het hier zo goed, dat het absurd is dat er mensen zijn die het slecht moeten hebben.
Ik zit weliswaar niet in een schrijnende situatie, maar ben wel iemand die voor veel regelingen net buiten de boot valt, waardoor ik met mijn salaris niet perse een vetpot heb, niet kan sparen en van een rekening vaak hoop dat ik 'm op tijd kan betalen. Voor veel potjes verdien ik alleen net weer te veel. En ondanks dit, denk ik toch vaak dat ik wel erg blij ben dat ik hier woon en blij ben met wat de staat regelt.
Ik heb namelijk zat schrijnende situaties in Amerika gezien, denk aan mensen van dik in de 80 die nog moeten werken voor een minimumloon omdat er geen pensioen is of mensen die op straat of in hun auto wonen omdat ze ontslagen zijn en geen geld meer hebben. Tuurlijk vind ik het kut dat ik net geen recht heb op toeslagen, maar ik ben toch ook wel heel blij dat mijn oma van 80 niet hoeft op de parkeerplaats van een pretpark mensen aan moet wijzen waar ze mogen staan omdat er niet zoiets als pension of aow is.
Ja eh meid niet zeuren, je had ook dood kunnen zijn
Dat is waar. Maar dan heb je wel een stuk minder last van je benen.