Maar niemand zou er toch echt eerlijk vooruit komen? Wanneer ik in de bijstand zou zitten en ik zou er zwart bij verdienen zou ik er voor zorgen dat niemand het zou weten. Ik ken niemand die aan mij vertelt dat diegene een wietplantage heeft, toch gebeurt het. Ik vind het ergens heel naïef om te denken dat het niet gebeurt.
In dit geval kan ik je met 1000% eerlijkheid vertellen dat deze personen eerlijk zijn, aangezien ik meehielp met deze zaak.
Het kan mij echt vrij weinig boeien of een persoon bijverdient in de bijstand of niet. Good for you. Als ik mag bepalen waar mijn belasting heen gaat is fraude in de bijstand niet prioriteit (dan beginnen we met de beveiliging van Geert Wilders)
Maar waarom voel je de neiging om bij te klussen in de bijstand? Omdat je niet rondkomt. Dan is de cirkel rond. Rijk wordt je ervan en je weet dat de kans aanwezig is dat je gepakt wordt. Dat doe je ook alleen als de korte termijn baten de lange termijn risico’s overstijgen
Maar dat was ook niet mijn punt. Het gebeurt en wat de reden is maakt mij niet uit, alleen ik kan mij goed voorstellen dat je dat niet van de daken gaat schreeuwen en je ook altijd bang bent dat mensen je gaan verlinken.
Ik zou echt niet voor mezelf instaan als iemand me dit aan zou doen.
Oh man ik heb wel eens zo’n anonieme brief gelezen waarin iemand werd ‘verraden’. Kwam er op neer dat diegene die die brief had geschreven jaloers was want zij moest rondkomen van een AOW en degene die in de bijstand zat had nieuwe tuinmeubelen gekocht en was vaak van huis dus ze moest wel zwartwerken.
Oh de ik ga bevallen vlog van Mascha staat vandaag ook online, was dat de bedoeling? Ik ga meteen kieken!!!
ja 2 vlogs per dag tot ze weer bij loopt!
Iemand typte hier laatst ‘Ziggo’ ipv Zico en dat vond ik heel grappig, maar volgens mij noemt Aimee hem zelf rond 34:00 ook Ziggo haha.
Ik lees hier de laatste tijd trouwens best veel reacties over haar langdradigheid en dat ze veel is afgeleid, maar ik vind dat zelf niet storend (en ook wel herkenbaar, misschien dat ik er daarom beter mee om kan gaan). Iemand haalde het laatst al aan; maar Aimee heeft best wel flinke klappen gehad de afgelopen jaren, zowel mentaal als fysiek. Ik vind het dan best wel naar om te lezen dat mensen daar dan steeds weer over beginnen en best wel onaardig zijn in hun formulering. Ik denk dat je de weerslag van die gebeurtenissen echt niet moet onderschatten
Ze was vóór d’r “klappen” al enorm langdradig.
Nou als dat al zo lang zo is dan snap ik al helemaal niet dat mensen er nu nog over klagen haha. Dan gaat het gewoon niet veranderen en is ze gewoon niet je type om naar te kijken toch?
Wat is een castraat
Oh hahaha
Maar dit geeft wel aan dat er echt iets heel erg mis is met onze arbeidsmarkt. Ik denk dat daar veel meer wet en regelgeving moet worden aangepast (onder andere het minimumloon omhoog en minder flex-contracten). De steeds groter wordende ongelijkheid in de maatschappij kan denk ik niet worden veranderd door de bijstand te verhogen. Ik denk echt dat er een omslag moet komen in ons denken over efficiëntie en levenskwaliteit. Nochtans lijkt het alsof we leven om te werken in plaats van dat we (een beetje) werken om te leven.
Dit is dus gebeurd met de persoon waar ik het over had. Moest even 21k terugbetalen en werkt nu weer met zware reuma als verpleegkundige (is ze voor opgeleid). Voor een paar pokkecenten bijverdienen. Kan echt wel een paar nekken omdraaien want de verklikker deed hetzelfde zwarte werk terwijl ze een uitkering had
Helemaal mee eens.
Dat is volgens mij precies wat mijn auto nog waard is haha, dus € 6000 is toch echt niks? Alleen een auto, geen spaarcenten, geen eigendom, niks??
Stel je bent alleenstaande moeder, hebt de helft van je huis afbetaald (laat ons zeggen dat ze al € 100.000 heeft afbetaald, om het makkelijk te maken), € 3.000 op de bank en een auto van om en bij de € 6.000. Zij zou dus, als ik het goed begrijp, van die € 109.000 eerst € 103.000 moeten liquideren voor ze bijstand kan ontvangen…? Zie ik dat juist?
Want dan vind ik dat ontzettend absurd.
Edit: oh ik zie nu dat 't max vermogen voor een alleenstaande ouder €12.450 is… Jezus dat is toch ook amper een buffer 
Nee dat is niet zo. Als je googlet op ‘bijstand hoeveel vermogen’ wordt eea duidelijk.
Deze eindeloze discussie over uitkeringen in een topic over youtubers.
Snap niet dat een moderator niet ingrijpt.