Het andere Youtubers/Bloggers topic #13

Er zit vrijstelling op een deel van die overwaarde. Maar 100.000 euro is teveel.

Maar echt, tl;dr

13 likes

Anyhow. Jeetje he die youtubers. Hele dag filmen en kringlopen enzo. Tis me wat.

31 likes

Met zijn allen hele kringlopen leegrausen. Supersympathiek.

2 likes

De kringloop is dus voor mensen in de bijstand :rage::rage:

12 likes

Ik vind het best een interessante discussie. Ik zelf heb het volgens mij best goed (ik betaal al mijn rekeningen zelf, heb een koophuis(je), mooie fiets en goede auto. Maar ergens knaagt het toch wel een beetje dat een goede vriendin MEER ‘inkomen’ heeft omdat ze 3 1/2 werkt en daardoor allerlei toeslagen krijgt. En nee, er is niet een fysieke/mentale reden dat ze part-time werkt. Ze wil gewoon niet meer werken. Uiteraard mag je zelf bepalen hoe veel je werkt, maar moeten er dan direct toeslagen tegenover staan? Ik vind van niet.

1 like

Ik kwam er de afgelopen jaren achter dat ik voor een dag minder werken zo veel meer aan toeslag kreeg dat het maar enkele tientjes scheelde per maand. Daar werd ik me toch een partij niet goed van.

2 likes

Het staat je vrij om minder te gaan werken en net als haar toeslagen aan te vragen toch? Dan is er niks aan de hand?

9 likes

… precies! Ik wil er niet eens aan denken. :joy:

Ik dacht echt dat ik een tweede Bettygate ofzo had gemist maar niks is minder waar.

16 likes

We zullen je taggen als het zover is

1 like

Nouja, zo makkelijk is dat niet. Ik vind het heel fijn om mijn eigen geld te verdienen en van niemand afhankelijk te zijn.
Mijn punt is eigenlijk dat het raar is dat je met part-time werken toeslagen kan ontvangen (en flink ook).

4 likes

46 likes

Ik ben echt verbaasd door hoe misgunnend sommigen van jullie zijn. Ik kan er echt niet bij dat het knaagt dat een goede vriendin haar part-time inkomen aanvult met toeslagen terwijl je zelf in een fijn huis zit met fijne auto en mooie fiets.

63 likes

Dus wij Nederlanders moeten niet zeuren? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik vind het jammer dat je direct de conclusie trekt dat ik een ‘misgunner’ ben. Je reactie is veel te kort door de bocht.

8 likes

Jammer dat het van Louis CK komt maar wel treffend: kijk alleen in het kommetje van je buurman om te kijken of hij genoeg heeft, niet of jullie evenveel hebben.

@marley Als je het haar wel gunt zou het niet knagen toch?

5 likes

Heeeey daar is de " ik dacht dat er een rel was " comment duurde even.

5 likes

Ik begrijp het misgunnen ook niet goed. Zo persoonlijk is het toch niet? Je kunt toch politiek vinden dat parttime werk niet gesubsidieerd hoeft te worden zonder dat je persoonlijke wrok tegen iemand koestert? Als je vindt dat de hoogste belastingschijf omhoog moet misgun je vrienden met een hoog inkomen toch ook niets?

7 likes

Wat een mega ongemakkelijk filmpje is dit zeg. :joy:
Die tekst eronder erbij maakt het compleet.

5 likes