Dus wij Nederlanders moeten niet zeuren?
Ik vind het jammer dat je direct de conclusie trekt dat ik een ‘misgunner’ ben. Je reactie is veel te kort door de bocht.
Jammer dat het van Louis CK komt maar wel treffend: kijk alleen in het kommetje van je buurman om te kijken of hij genoeg heeft, niet of jullie evenveel hebben.
@marley Als je het haar wel gunt zou het niet knagen toch?
Heeeey daar is de " ik dacht dat er een rel was " comment duurde even.
Ik begrijp het misgunnen ook niet goed. Zo persoonlijk is het toch niet? Je kunt toch politiek vinden dat parttime werk niet gesubsidieerd hoeft te worden zonder dat je persoonlijke wrok tegen iemand koestert? Als je vindt dat de hoogste belastingschijf omhoog moet misgun je vrienden met een hoog inkomen toch ook niets?
Precies. Ik ben van mening dat je moet werken voor je geld, als je meer geld wilt moet je of meer werken. Als dat niet kan dan is er natuurlijk een potje voor.
Jkkk😚
Ik vind: je moet net zo hard werken als ik en anders mag je niet zoveel hebben als ik pure misgunnerij. Maar daar mogen we over verschillen.
Huh, kan het niet vinden?
maar stel nu dat je niet wordt aangenomen voor een fulltime baan, je werkt ergens in een nare baan (als schoonmaker van de wc’s op schiphol om maar iets te noemen) je mag elke dag van 6:00 - 10:00 schoonmaken en daarmee verdien je dus minder dan het minimumloon. Heb je dan geen recht op een fatsoenlijk huis? Want daarvoor is huurtoeslag bedoeld he?
Influencerschap is eigenlijk ook zo groot bedrog he. Ik werkte ook in een monumentaal pand in Utrecht dat ook echt zo’n instaspot was. Gewoon zo ongemakkelijk om te zien hoe foto’s gemaakt worden.
De inkomensgrens voor toeslagen ligt ruim boven fulltime minimumloon
Maar als je het zelf al goed hebt wordt je leven er toch niet minder van als andere toeslagen krijgen. En maatschappelijk gezien zitten er volgens mij ook meer voordelen aan dan helemaal geen toeslagen (tenzij je een heel ander systeem hebt zoals in België). Snap echt niet dat mensen zich hier druk om kunnen maken.
Over dat misgunnen gaan we het waarschijnlijk niet eens worden.
Ik gun iedereen de wereld, maar je moet het wel zelf verdienen. Dat zal politiek gezien waarschijnlijk wel een naam hebben. Je kan ook veel verdienen door niet zo hard te werken. We hebben dat hier vaak zat besproken; hoe veel influencers wel niet verdienen met e.g. één Instagram post. Je kan ook heel hard werken en weinig verdienen. Gelukkig hebben we allemaal een andere baan, en gelukkig is er een vangnet voor mensen die helaas niet meer kunnen werken. Ik zou hen bijvoorbeeld wat meer € gunnen.
Haha, dat filmpje moet sowieso eigenlijk pas na die blauwe auto starten, denk ik? Daarvoor steken er ook gewoon nog mensen over enz.
We gaan het niet eens worden. Ik denk er gewoon compleet anders over.
nou pas sinds dit nieuwe jaar wordt daar van afgeweken maar tot voor kort mocht je maximaal 22700 per jaar verdienen voor huurtoeslag. Dat is zo’n 290 euro per maand extra. Poe poe dat is echt heel ruim… Daarnaast is het niet mogelijk om in alle beroepen fulltime te werken. In de zorg komen fulltime contracten nauwelijks voor.
Dat is prima hoor. Je kan het met me oneens zijn, maar iemand direct een misgunner noemen vind ik wel wat radicaal.