Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Onslow :smiley:

9 likes

Monica deelt op insta stories dat iemand screenshots van foto’s op het (privé) account van ZL maakt en verspreidt… dat account wordt gevolgd door nog geen 50 mensen die Monica vertrouwt, vind het zo sneu voor haar dat tussen die mensen dus iemand zit die zo misbruik maakt van dat vertrouwen :worried:

4 likes

Volgens mij niet? Maar ik kijk yt gewoon via safari :blue_heart: no adds!!

1 like

Ik heb even gekeken of er zo’n topic was hier, maar ik kan het niet vinden! Zijn er mensen die willen dat ik daar een topic voor aanmaak?

Die staat in Members-Only (:

2 likes

@Nisekoi Yes, hier kan je vinden hoe je daar toegang tot krijgt (:

2 likes

Ik vind het zo triest. In die groep zitten dus familie en vrienden. Lijken mij personen die je zou moeten kunnen vertrouwen. Want wat blijft er anders over. Bekend persoon of niet.

Dit was haar post trouwens.

60 likes

Het moment dat ik meer respect heb voor mama monica dan voor wil, tien, kelly c, serena en al die mommies bij elkaar.

132 likes

Ja, echt schrijnend! Ik kan me voorstellen dat je ineens argwanend naar al je naasten kijkt. Zo eenzaam. Hopelijk komt ze er achter wie dit was zodat je daarna je overige vrienden en familie weer kan vertrouwen.

1 like

Dit lijkt me als ouder echt een nachtmerrie, mijn vertrouwen zou geschaad zijn en ik zou er echt bang van worden.

Aan de andere kant (in het algemeen gesproken) vind ik het wel belangrijk dat deze discussie gevoerd wordt en dan op een ander niveau als vertrouwen/moet niet kunnen/het is een kind. Instagram is onderdeel van Facebook en als je een account maakt ‘verlies’ je het alleenrecht op je foto’s en ga je daarmee akkoord. Het zijn gewoon niet alleen jouw foto’s meer, ook al suggereert een Instagram feed en een slotje op een account dat wel. (Mensen die hier meer van weten, ik hoop dat ik dit goed verwoord). Naast dat je zo’n actie veroordeeld zou de discussie kunnen gaan over de schijnveiligheid van zulke platforms en de data die wij weggeven daar aan; hoe kijken we hier tegenaan, wat willen wij zelf…? Etc

3 likes

Ik snap dus niet waarom een kind van 2 een Instagramaccount moet hebben. Wat is er mis met af en toe wat foto’s appen naar familie en vrienden?

61 likes

Ik vind 50 mensen best veel om te ‘vertrouwen’ met de kinderfoto’s. Als in: als ik echt mijn directe cirkel mensen waarvan ik honderd zeker weet dat als ik zeg dat die foto’s absoluut niet van dat account mogen, zij dat volledig respecteren kom ik echt niet op meer dan tien mensen uit. Vind het juist best naïef om te denken dat een relatief grote groep mensen nooit een screenshotje maakt en deelt. En als een iemand dat doet (bijvoorbeeld mijn tante die trots een foto screenshot om haar collega’s mijn hypothetische kind te tonen) is het hek meteen van de dam want dan krijg je een sneeuwbaleffect. En ik ben niet eens bekend. Je vertelt een geheim toch ook niet aan 50 mensen in je directe kring, om vervolgens te verwachten dat daar geen lek in zit

23 likes

Ik zou mijn kind sowieso niet herkenbaar online gooien, maar er is een gigantisch verschil tussen die foto’s met door jou uitgekozen mensen delen en dat mensen dan besluiten die verder te verspreiden. Dat geldt toch voor alle privéfoto’s? Lijkt me heel naar voor Mo dat er iemand tussenzit die dat doet.

5 likes

Ja denk dat het toch tegenvalt hoeveel mensen discreet omgaan met kinderfoto’s hoor… Collega van mij heeft pas geleden een foto van haar pasgeboren kleindochter naar onze hele afdeling gemaild. En dat had ze ook niet met de ouders overlegd.

2 likes

Ik vind het dus ook echt niet oké en heb met Mo te doen, maar denk dus dat het een mega naïve take is, zeker als je bekend bent, om te denken dat mensen die je vertrouwt even serieus zijn over de privacy van jouw kind als jij bent. Denk dat de kans op goedbedoeld roekeloos doorsturen met zo’n groep gewoon best groot is.

3 likes

Ja is zo, maar dat kun je bijv ook over naaktfoto’s zeggen en dat vinden we ook blaming the victim. Maar goed, ik snap ook echt niet de behoefte van ouders om al dan niet op ‘privé accounts’ hun kind online te gooien, bekend of niet.

28 likes

Eens, zo had ik het nog niet bekeken.

3 likes

Monica moest toen toch ook heel snel zijn met zelf zeggen dat ze zwanger was voordat rtl het zou vertellen.

Ik heb de outfit foto geplaatst :smiley:

2 likes

Het account van ZL heeft nu nog 39 volgers. Denk dus dat Monica zelf ook is gaan schiften. Ze had er eerst ongeveer 50 toch?