Hij heeft een verstandelijke beperking als ik het goed heb, of een vorm van autisme. Bij sommige dingen kan je het wel merken, maar hij gaat er echt heel goed mee om!
Snap wat je bedoelt, maar als ik terugdenk aan hoe hulpeloos ik was met belastingen en DUO/studielink als 18-jarige, snap ik het wel. Mijn ouders hielpen me gelukkig, maar snap dat niet iedereen die luxe heeft.
Ik hoop wel dat hij in bescherming wordt genomen door zijn ouders / begeleiders, ben bang dat het vroeg of laat wel mis gaat hem. Ik kijk zijn videoâs niet, maar er kwam onlangs een community bericht van YouTuber JuliĂ«n op mijn homepagina, waarin hij beschrijft dat Dang een haatvlog over hem gemaakt heeft omdat hij volgens Dang een pedofiel zou zijn, wat volgens Julien niet klopte (met een goede beredenering). Dang was misschien wel overtuigd dat het klopte en dat hij nu het juiste deed door hem te exposen, maar als hij vaker mensen vals gaat beschuldigen, kan hij hierdoor in de problemen raken. Hij overziet de gevolgen van zijn daden niet goed en hij is kwetsbaar, dus hoop dat hij goed begeleid wordt.
Oh ok dat wist ik niet!
Je kijkt zijn videos niet maar je gaat wel van allerlei dingen uit.
Ik ken iemand die bij de Belastingdienst werkte en zijn zorgtoeslag heeft laten stopzetten via zoân bemiddelingsbedrijfje waaraan hij 30 euro moest
betalen. Het was het eerste resultaat bij google en hij ging er blindelings vanuit dat dat de juiste manier was. Terwijl hij toch echt beter zou moeten weten Dat soort bedrijven verdienen volgens mij zo makkelijk geld
Ik vind het toch wel bizar eigenlijk dat mensen dat op zoân site doen⊠vaak als je een vog aan moet vragen krijg je toch ook zoân linkje van de werkgever via de mail
Ik heb wel huursubsidie aangevraagd via zoân site Schaam me diep
Ik heb nee gestemt, maar omdat ik 1) er superalert voor ben en soms zelfs wel eens naar de bank ofzo bel om te dubbelchecken of Iets van heb is en dan is het gewoon legit.
2) ik dan heb gehad dat ik nét op tijd door heb. Het kan echt iedereen gebeuren hoor. Maar het scheelt maar een haartje voor ik ja zou moeten stemmen
Ja, ik moest ooit via internet een visum aanvragen voor Canada. Bleek dus ook geen officiële site te zijn. Niks ontvangen helaas⊠Gelukkig kon ik het bedrag via de verzekering op de gebruikte creditcard nog terughalen. Het erge is dat het een studiereis betrof en mijn opleiding deze site had aangeraden XD
Volgens Rutger Bregman wordt iedereen die in de goedheid van de mens geloofd, weleens opgelicht. In zijn boek âDe meeste mensen deugenâ geeft hij aan dat als je vindt dat de meeste mensen deugen, opgelicht worden erbij hoort.
Ik vind het een beetje sneu om te zeggen dat het âzooo domâ is als mensen in zoân website trappen. Ten eerste geloof ik niet dat alleen maar domme mensen erin trappen maar al zou dat zo zijn, maakt dat het dan minder erg? Is het minder erg als domme mensen bewust worden misleid dan wanneer het bij slimme mensen gebeurt? Ik vind âdan had je maar beter moeten oplettenâ nogal hooghartig. Alsof je het dan verdient om bedonderd te worden.
Ik had wel het gevoel opgelicht te zijn toen ik een Esta voor Amerika aan moest vragen, had betaald en het enige wat je kreeg was een pagina met âje esta is aangevraagd bedanktâ, maar helemaal geen mail of papier dat je moest printen ofzo. Vond dat zo raar en tot het moment dat ik Amerika in was had ik steeds het gevoel dat het niet klopte.
Ik helaas via MP opgelicht voor een festival kaartje. Ik vond mezelf zooooo dom maar ik had echt alles uitgezocht dat meisje nog op FB opgezocht zag er legit uit, ze was super vriendelijk, haar mp zag er ook niet shady uit, aantal verkopen + beoordelingen en al een aantal jaar actief.
Ja dit heb ik ook gehad! Ik baalde zo erg. Daarna KWAM Ticketswap pas en volgens mij is oplichten daar heel lastig.
Ik ben ook eens opgelicht op een werkplek. Die man is nog bij Opgelicht geweest omdat hij steeds nieuwe bedrijven begon en dan uiteindelijk failliet ging en dan niemand meer uitbetaalde.
In de meest recente community post van Julien lijkt het er wel op dat Dang Do heeft bekend de veroozaker te zijn en het voor geld gedaan te hebben.
Ik hatewatch Julien want ik hou van treinen en er zijn zo weinig Nederlandse trein-youtubers dat er anders niks is om te kijken. Als persoon vind ik hem niks en hij reageert vaak onnodig fel op volgers die het niet eens zijn met hem/kritiek uiten. Betekent nog niet dat het oké is dat je via allerlei wegen ineens pedo en bedreigingen naar je hoofd krijgt, right? Mocht Dang Do echt degene zijn die dit verspreid heeft vind ik hem ineens niet meer zo onschuldig overkomen.
Ik vind het eigenlijk wel heel knap hoe Bonnie en Nick met niet een supergroot budget toch hun huis helemaal eigen hebben gemaakt. Het ziet er echt gezellig uit, veel beter dan het oude huis. En toch hebben ze veel gebruikt uit het oude huis.
Weet jij wat hun budget was dan of bespreken ze dat in een video?
Nee dat niet, maar je ziet wel dat ze hier geen tienduizenden euroâs in hebben gestoken. Bonnie praat ook vaak over hoeveel het kostte wat ze gekocht hebben. Vooral de vloer was hun grootste kostenpost volgens mij.
Ik zie vaak dat mensen bij een eerst gekocht huis (of zelfs een tweede huis) heel veel geld erin steken, ook alleen maar nieuwe meubels kopen terwijl ze nog prima meubels hebben in het oude huis. Ik vind het wel verfrissend dat zij wat meer op budget lijken te letten terwijl dat niet afdoet aan het resultaat.
Ik ben momenteel ook in mân nieuwe huis aan het klussen. Net als bij Bonnie hoeft er niet extreem veel te gebeuren, maar ik vind het bizar wat het allemaal kost. Verf en dat soort dingen zijn zo duur.