Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Nee, dit is sympathiek :S

25 likes

Waarom vind je haar precies een kneus?

Wat een leuk filmpje van Wil en Tien, had nooit gedacht dat ze hun salaris zouden noemen. 2500,- per persoon netto, ik had echt veel meer verwacht per maand.

9 likes

Dat had ik ook idd! Ben wel benieuwd wat bijv Monica dan zou verdienen met 1 miljoen volgers op insta, wil en tien zitten niet boven de 80k en op YouTube hebben ze ook veel minder dan Monica.

Denk dat Monica echt veel meer verdient omdat Wil en Tien ook hun inkomen door tweeen delen, maar ik vind ze echt harde werkers, ook met projecten waar ze dus blijkbaar niet altijd heel veel aan verdienen zoals de mokken.

2 likes

Gewoon slechte ondernemers dus eigenlijk. :face_with_raised_eyebrow:

30 likes

Huh wat een onzin? Je kan toch een goede ondernemer zijn zonder super rijk te zijn?

10 likes

Ja precies dit, genoeg ondernemers die zichzelf gewoon een prima salaris uitbetalen en de rest opzij zetten of terug investeren of wat dan ook.

Doelde op projecten waar ze heel hard aan werken en weinig aan verdienen. Tenzij je het super belangrijk vindt dat het project/product er komt, maar anders is dat op papier toch een slecht businessplan.

Oh neu niet mee eens, ik kan best veel redenen verzinnen waarom je dat zou doen. Inderdaad wat jij zegt, sommige dingen zijn gewoon heel leuk om te doen. Ik vind dat juist tof aan ondernemers als ze zoiets doen.

1 like

Dat laatste klopt zeker. Ze kopen toch ook vaak dingen “op de zaak”? Zoals alle apparatuur en tijdje geleden 2x Dyson fohn van 500eu

Martine zei dat ze laatst heel veel bij Zara had gekocht en dat kopen ze ook zakelijk, terwijl dat gewoon kleding voor die kinderen was?

1 like

Je doet toch niet altijd iets omdat je daarmee veel verdient? Je kunt het toch ook gewoon heel leuk vinden om iets te doen/maken? Ik kan met ander werk ook veel meer verdienen maar dat is niet mijn hoofddoel qua werk.

Daarbij keren ze zichzelf dit salaris uit, wie weet stoppen ze veel terug in het bedrijf als buffer e.d.

4 likes

Wil&Tien , Tien&Wil , Wil Tien wel? , Wil wilt er wel Tien , Tien wil niet.

54 likes

TienvanWil
WilvanTien

2 likes

Je vergeet WilenTien

4 likes

Wiltine

1 like

Dan klopt er helemaal niks van wat ze zeggen…

Ze moeten zich per jaar dan minimaal 46.000 uitbetalen (ook volgens Google)
Laat staan als je meer BV’s hebt, weet iemand (bijv een account hier) hoe dit exact zit?

In principe heb je als DGA een minimaal DGA salaris van €46.000 (bruto) dat je jezelf moet uitkeren. Als je jezelf minder gaat uitkeren dan moet je daarvoor goedkeuring hebben van de belastingdienst. Bijvoorbeeld omdat je in de opstartfase zit, of niet fulltime werkt voor je BV. Je moet dus wel een gegronde reden hebben waarom die €46.000 niet mogelijk is. De belastingdienst kan overigens ook op basis van het gebruikelijk loon beslissen dat je jezelf een hoger salaris moet geven. Dat is oa bij de directeur van een vliegtuigmaatschappij het geval geweest.

Maar als ik even reken:
46.000 = 3833 bruto pm. Haal je daar de loonheffing a €1062,50 vanaf en nog de inkomensafhankelijke premie zorgverzekeringswet a €208, dan kom je netto ook wel op ongeveer €2500 uit.

10 likes

Ik betaal mezelf ook het minimum DGA salaris uit en dit is netto 2564.16 per maand.

Het maakt niet uit als je meer BVs hebt (ik heb er 4), je hoeft dan nog steeds alleen maar 1x die 46.000 bruto per jaar aan jezelf te betalen.

Je bent DGA (directeur groot aandeelhouder) voor de belastingdienst als je 5% of meer van een BV bezit.

15 likes