Dat laatste klopt zeker. Ze kopen toch ook vaak dingen “op de zaak”? Zoals alle apparatuur en tijdje geleden 2x Dyson fohn van 500eu
Martine zei dat ze laatst heel veel bij Zara had gekocht en dat kopen ze ook zakelijk, terwijl dat gewoon kleding voor die kinderen was?
Je doet toch niet altijd iets omdat je daarmee veel verdient? Je kunt het toch ook gewoon heel leuk vinden om iets te doen/maken? Ik kan met ander werk ook veel meer verdienen maar dat is niet mijn hoofddoel qua werk.
Daarbij keren ze zichzelf dit salaris uit, wie weet stoppen ze veel terug in het bedrijf als buffer e.d.
Wil&Tien , Tien&Wil , Wil Tien wel? , Wil wilt er wel Tien , Tien wil niet.
TienvanWil
WilvanTien
Je vergeet WilenTien
Wiltine
Dan klopt er helemaal niks van wat ze zeggen…
Ze moeten zich per jaar dan minimaal 46.000 uitbetalen (ook volgens Google)
Laat staan als je meer BV’s hebt, weet iemand (bijv een account hier) hoe dit exact zit?
In principe heb je als DGA een minimaal DGA salaris van €46.000 (bruto) dat je jezelf moet uitkeren. Als je jezelf minder gaat uitkeren dan moet je daarvoor goedkeuring hebben van de belastingdienst. Bijvoorbeeld omdat je in de opstartfase zit, of niet fulltime werkt voor je BV. Je moet dus wel een gegronde reden hebben waarom die €46.000 niet mogelijk is. De belastingdienst kan overigens ook op basis van het gebruikelijk loon beslissen dat je jezelf een hoger salaris moet geven. Dat is oa bij de directeur van een vliegtuigmaatschappij het geval geweest.
Maar als ik even reken:
46.000 = 3833 bruto pm. Haal je daar de loonheffing a €1062,50 vanaf en nog de inkomensafhankelijke premie zorgverzekeringswet a €208, dan kom je netto ook wel op ongeveer €2500 uit.
Ik betaal mezelf ook het minimum DGA salaris uit en dit is netto 2564.16 per maand.
Het maakt niet uit als je meer BVs hebt (ik heb er 4), je hoeft dan nog steeds alleen maar 1x die 46.000 bruto per jaar aan jezelf te betalen.
Je bent DGA (directeur groot aandeelhouder) voor de belastingdienst als je 5% of meer van een BV bezit.
Ik zag net op Twitter dat de belgische youtuber Kastiop vermist wordt. Ik ken hem zelf niet zo goed, enkel van een serie (The Express) op Tagmag, maar hoop echt dat hij veilig teruggevonden wordt!
@Spaarlamp
Vraag me af of influencers hiervoor weleens op de vingers worden getikt, want dit kan echt niet zomaar naar mijn idee
Nou dit inderdaad. Vraag me af hoeveel geld er ‘zakelijk’ wordt uitgegeven waarvan je je af kunt vragen hoe zakelijk dat echt is. Ik denk dat daar nog wel een behoorlijk bedrag in zit.
Hele aparte gast, maar ben wel benieuwd wat er met hem is gebeurd. Zag dat Nathan ook had gepost hierover en erbij moest zetten dat het geen prank oid was, is toch gek
Wow bizar ik zie dit nu, ik keek vroeger al zijn video’s, hoop ook dat het idd geen prank is, beter vinden ze snel iets!
Ik heb een paar jaar geleden kleding gekocht voor werk en betaald met mijn zakelijke rekening, maar mijn boekhouder zei dat hij het niet mee kon nemen in de aangifte omdat er voor kleding de regel geld dat het echt bedrijfskleding (met een logo, kokskleding, overal, je snapt het) moet zijn. Jorg Ruis had het ook eens in zijn vlog over eten, dat als je eten voor jezelf koopt je dat niet kunt meenemen, maar een diner met een klant weer wel.
Je kunt je natuurlijk vanalles kopen op kosten van je bedrijf, maar of je die kosten ook daadwerkelijk kunt meenemen in je aangiftes is een ander verhaal.
Waarom ligt dat minimum salaris zo hoog? Is een stuk hoger dan een modaal inkomen.
Ja je hebt gelijk sorry, ik haalde het door elkaar. Wat ik zei gaat over of iets bedrijfskosten zijn en niet of je het kunt aftrekken.
@propje
Je onderneming moet dat dan uiteraard ook wel verdienen, anders kun je het niet aan jezelf uitkeren maar ze willen niet dat je minder uitkeert omdat je er pas belasting over betaalt als het uitgekeerd wordt. Ze willen niet dat je te veel oppot zonder er belasting over te betalen.