Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Het minimum DGA salaris is er om te zorgen dat DGA’s niet onder het betalen van loonbelasting uit kunnen komen door alleen maar winst aan zichzelf uit te keren. (winstbelasting is namelijk lager dan loonbelasting)

Waarom ze precies dit bedrag als minimum DGA salaris kiezen, weet ik niet. Maar het idee is volgens mij dat het salaris in lijn moet zijn met wat je zou verdienen als je hetzelfde werk zou doen, maar dan zonder dat je (deels) eigenaar van het bedrijf bent.
Als je die 46.000 bruto per jaar vergelijkt met wat andere directeuren verdienen, dan is het weer niet zo veel vind ik.

3 likes

Maar als ik het goed gehoord heb gaven wil en tien aan dat dat best een gemiddeld salaris is dus ze het niet zo slecht doen, maar 46k per jaar kan toch nooit gemiddeld zijn als het modale inkomen in 2020 36k per jaar is? Of denk ik nu verkeerd?

Het gemiddelde salaris is niet interessant. Er zijn genoeg hoge waardes die het gemiddelde opdrijven. Een modus/modaal komt het meest voor en wordt dus gebruikt voor dit soort vergelijkingen.

afbeelding
bron

9 likes

Toch vind ik 2500 geen buitensporig hoog bedrag voor 4 dagen per week werken. Ja het is meer dan gemiddeld en je kunt er heel goed van leven als je partner ook dat salaris heeft. Maar het is niet extreem. Mijn man vangt voor 4,5 dag 3K (HBO geschoold, 14 jaar werkervaring).

4 likes

Ik weet het niet hoor, denk dat ze best veel uren maken ook in hun weekend. En je kunt vloggen dat je thee drinkt niet als werk zien maar uiteindelijk doen ze het wel voor hun werk. En ook op instagram zitten doe ik ook, maar denk dat zij het beschouwen als werk omdat ze het vooral voor hun bedrijf doen.

3 likes

Ik heb laatste een boekenonderzoek gehad bij mijn bedrijf (stressen!) en ze checken dan vooral of je niet teveel privé aankopen doet op de zaak. Ook al wens je het niemand toe, ik hoop dat ze met zon steekproef ook eens kijken naar dit soort ‘nieuwe’ beroepen, en dat dit wellicht wat ophelderd voor ze, want ik heb ook het idee dat ze enorm veel privé uitgaven wegboeken als het maar ergens in een video of post te zien is.
(Uiteindelijk gelukkig alles goed gekomen op wat kleine correcties na.)

7 likes

Op kantoor word er ook een heleboel ‘vergaderd’ en lang geluncht en gefacebookt :wink:

Wat @Maurice zegt, veel dingen die influencers doen die wij niet als ‘werk’ zien (posten op instagram, fotos maken van je outfits, vloggen hoe je nasi kookt :laughing:) is voor hun wel werk/content maken.

6 likes

Maar wij zien een vlog en baseren daar hun werkuren op, en zien een theetje en een wandeling en een shopsessie. Maar er is toch minstens zoveel wat we niét zien wat ze wellicht in de avonden en weekenden doen? Het editen van vlogs en videos, het maken van instagram posts, administratie, email, reageren op reacties, meetings, telefoontjes etc. Volgens mij moet daar ontzettend veel computertijd achter zitten wat ze echt niet allemaal vloggen want saai.

9 likes

Weer een super leuke video van Bonnie! Ik was even bang dat Lotte haar 86 crackers met roomkaas als lunch zou kiezen voor Bonnie. Gelukkig waren het pancakes!

5 likes

Niemand:
Nick: diggestieevuh
verkade_digestive_original

32 likes

Maar er word hier gedaan alsof er geen verschil is tussen werken als zzper en in loondienst? Das nogal een verschil in salaris namelijk… Als zzper is je uurloon sowieso een stuk hoger dan in loondienst omdat je in loondienst verzekerd bent voor een hoop dingen.

Als wil of tien ziek word hebben ze geen vangnet. Daarnaast sparen ze ook geen pensioen of vakantiegeld. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Die dingen zitten allemaal bij hun 2500 in, ze zullen daar echt wel een deel van opzij moeten zetten elke maand.

7 likes

Hahahah wou dit net komen plaatsen, gevalletje Lendel

1 like

Volgens mij zeiden ze 2500 netto. Dat is dan ook na alle bijdragen aan verzekeringen/pensioenen toch?

1 like

Ik denk dat zij zakelijk heel veel sparen qua pensioen en buffers en dat dat salaris echt is om van te leven en wellicht voor het gezin te sparen. Ze zeiden ook dat aan het begin van Corona er heel veel samenwerkingen wegvielen, maar zij wel echte spaarders zijn waardoor ze dat “‘makkelijk” op konden vangen. Als een van de 2 een burn-out krijgt, staat contractueel vastgelegd dat diegene 6 maanden gewoon doorbetaald wordt. Bij overlijden krijgt de partner van de overledene nog 3 maanden salaris doorbetaald. Vond het in die video wel echt overkomen alsof ze heel verstandig met hun inkomsten omgaan en het allemaal goed geregeld hebben.

19 likes

Aah ja ik heb die video helemaal niet gezien dus ik weet niet alle info realiseer ik me nu haha. Maar dit verklaard het een en ander. Jeetje ze hebben het wel echt goed geregeld dan. Maar ze verdienen ook wel vet veel geld dan zeg omg

Ik geloof dat die vriend van Bonnie die het avondsnackje deed wel een spuitje in z’n lip heeft laten zetten

1 like

Dit gedrag is normaal voor het forum hier. Lekker katten op iemand en toch de vlogs blijven kijken. Om vervolgens weer te komen katten. Snap niet dat dat je voldoening geeft in je vrije tijd.

Lekker toch dat zij voor het werk dat zij doen zo lekker veel verdienen? Leven en laten leven.

8 likes

Graag gedaan :blush::blush: alles voor het forum he!

1 like

Ik denk wat zegt hij nou :joy:

1 like

Lol heb zelf totaal geen mening over dat salaris of hoe hard ze werken want geen idee, maar vind het zo gek dat je blijkbaar nooit iets over andere vrouwen zou mogen zeggen omdat je dat zelf toevallig ook bent.

26 likes