Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Ja ik heb recensies over dat boek gelezen en het leek mij zelf niet bijster interessant; misschien heb jij er iets anders uitgehaald hoor, maar ik begreep dat het m.n. een uiteenzetting is van hoe vrouwen elkaar afvallen en een pleidooi om dat niet te doen. Ik ben het daar gewoon niet in alle gevallen mee eens. Bij dingen als slut shaming, victim blaming etc vind ik het heel goed om kritisch te kijken naar waarom een vrouw zulke heftige reacties oproept (sentimenten als ‘ze heeft het er zelf naar gemaakt’ omdat er bepaalde standaarden voor vrouwen zouden gelden), idem voor vrouwen die leidinggevende functies hebben en daarin soms op een typische manier bekritiseerd worden, vragen die in interviews aan vrouwen gesteld worden over werk/privé waar je bij een man niet aan zou denken, boze vrouwen die als hysterisch weggezet worden.

Maar dat betekent m.i. niet dat je het altijd maar eens moet zijn met andere vrouwen dan wel geen kritiek op ze mag uiten (sterker nog in hoeverre neem je andere vrouwen dan serieus). En in dit geval waren het volgens mij vrij normale (veelal neutrale?) opmerkingen over het salaris van twee, toevallig, vrouwen, die volgens mij net zo goed over mannelijke influencers gemaakt hadden kunnen worden.

7 likes

Ik hoor bijzonder weinig mensen over het salaris van mannelijke influencers, daar lijkt het toch minder een ding te zijn. Maar of dat echt zo is, vind ik lastig. Het is meer een gevoel van mijn kant.

Dit soort mensen…

Ugh, dacht dat ik een van de weinigen was die zo over haar dacht. Haar hele attitude staat mij niet.

1 like

Jaa hier is ook een tedtalk van en die laat ik altijd aan iedereen zien want het is zoo leerzaam zou echt verplichte kost moeten zijn:

5 likes

Echt? Ik vind het heerlijk om te hatewatchen. En ik vind het fascinerend om te zien hoe succesvol ze zijn met dat cheapass merk van ze

Maar even Wil en Tien hebben het goed geregeld voor zichzelf maar no way dat ik dit hard werken vind. Dat hoeft ook absoluut niet maar ze hebben gewoon een leuke en luchtige baan.

10 likes

Ik vond het herkenbaar en volgens mij de “gewone” verbouw gang van zaken. Ik vind 4 weken uitloop ook niet veel. Ze moet (in haar huidige vlog) over twee weken uit haar huis, en kan over vier weken haar nieuwe in. Wel rot op het moment zelf, maar over vier weken is deze verbouwing het echt waard geweest. Tof ook hoe mega supportive haar vader en vriend zijn in het verbouwproces.

8 likes

Bedankt!!

Maar vind je echt dat ze vaak benoemen dat ze het zo zwaar hebben? Het valt mij niet echt op namelijk, maar ik volg er ook niet zoveel.
Lijkt mij overigens echt heel ‘zwaar’ om de hele dag door overal bij te moeten denken: ooh wacht, foto maken/filmen!

1 like

Deze vibe voel ik toch niet hoor

126 likes

Ja, ik snap dat je het in het algemeen bedoelde! Maar bijv. dan Cynthia, oké die planner staat vol met ‘algemene dingen’ maar klaagt zij daarbij dan dat ze het zo druk heeft? Volgens mij valt dat wel mee (of ik zie dingen niet?)

De inspiratie foto’s waren ook open haarden helemaal vol met enorme kaarsen, dit is echt zo lullig haha

18 likes

Haha heel lullig maar ik krijg hier echt een beetje de slappe lach van hahah het ziet er zo sneu en knullig uit

27 likes

Hahaha. Ziet er uit als: hmmm ik weet even niet waar ik deze neer moet zetten dus maar ff daar.

5 likes

Haha ik heb geen idee, dat is best fors ja. Maar nog steeds niet hetzelfde als klagen dat ze het zo druk heeft toch?

@Shadina ja dat inderdaad. Ja, sommige influencers leveren echt flutwerk. Maargoed, schijnbaar nog steeds goed genoeg om er (veel) geld mee te verdienen. En zoals eerder gezegd, voor mij zou werken als influencer echt geen light baan zijn. Ik vind het op vakantie al te vermoeiend om foto’s te maken, laat staan steeds praten in de camera.

2 likes

Ja ik bedoel, het feit dat sommigen hier denken te bepalen wat ‘hard werken’ überhaupt betekend zegt al genoeg.
“Ik vind dat geen hard werken hoor”, hou het toch gewoon bij jezelf in hemelsnaam! Wat voor de een hard werken is, is voor de ander misschien peanuts en andersom. Dat judgy gedoe over werkethiek komt me echt de neus uit.

9 likes

niet alleen jou haha. helemaal mee eens

1 like

Tara wordt Rocycle instructrice, lief om te zien hoe trots Larissa is!

9 likes

Hmmm interessant! Ik heb haar ook al een paar keer bij Rocycle gezien. Ik ben beniruwd, ik ga een lesje bij haar boeken :grin:

2 likes