Ja ik heb recensies over dat boek gelezen en het leek mij zelf niet bijster interessant; misschien heb jij er iets anders uitgehaald hoor, maar ik begreep dat het m.n. een uiteenzetting is van hoe vrouwen elkaar afvallen en een pleidooi om dat niet te doen. Ik ben het daar gewoon niet in alle gevallen mee eens. Bij dingen als slut shaming, victim blaming etc vind ik het heel goed om kritisch te kijken naar waarom een vrouw zulke heftige reacties oproept (sentimenten als ‘ze heeft het er zelf naar gemaakt’ omdat er bepaalde standaarden voor vrouwen zouden gelden), idem voor vrouwen die leidinggevende functies hebben en daarin soms op een typische manier bekritiseerd worden, vragen die in interviews aan vrouwen gesteld worden over werk/privé waar je bij een man niet aan zou denken, boze vrouwen die als hysterisch weggezet worden.
Maar dat betekent m.i. niet dat je het altijd maar eens moet zijn met andere vrouwen dan wel geen kritiek op ze mag uiten (sterker nog in hoeverre neem je andere vrouwen dan serieus). En in dit geval waren het volgens mij vrij normale (veelal neutrale?) opmerkingen over het salaris van twee, toevallig, vrouwen, die volgens mij net zo goed over mannelijke influencers gemaakt hadden kunnen worden.