Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Mee eens! Ik weet niet in hoeverre ik heb bijgedragen aan het opstarten van de discussie omdat ik het DGA-salaris heb teruggerekend naar het maandelijkse netto. Het was niet mijn intentie om oordelend te zijn over wat iemand voor hoeveel uren werk verdient (en volgens mij heb ik dat ook niet gedaan).

En even in het algemeen nog over de inkomsten versus uren: anno 2020 is het toch ook een meer dan acceptabel gegeven dat je niet per sé 5x8u werkt en pretendeert dat je daarvan ook iedere minuut productief bent? Ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die de invulling van hun uren echt niet hoeven te verantwoorden zolang ze ofwel declarabel genoeg zijn ofwel hun taken naar behoren uitvoeren. En als mensen een goed danwel bovenmodaal salaris hebben dan is dat alleen maar fijn voor ze.

Ik vind het ook goed dat Willemijn en Martine redelijk openheid van zaken geven over hun inkomsten en het lijkt erop dat ze hun zaken goed op orde hebben.

1 like

Vertel. Volg haar niet meer.

Die collectieve verontwaardiging hier en het downgraden van de trots die Wil en Tien voelen rondom het salaris dat ze verdienen met hun werk, is echt precies waarom mensen altijd zeggen “praten over geld is een taboe”.

15 likes

Constateren dat iemand meer dan gemiddeld verdient in minder dan gemiddeld uren is toch niet meteen iemand naar beneden halen.

33 likes

Ik zie hier eigenlijk vrij weinige oordelende posts over dit onderwerp?
Veel mensen zijn nieuwsgierig of praten mee over de situatie, maar dat mag toch gewoon? Door vragen te stellen etc doorbreekt dat toch juist het taboe die rondom inkomens heerst?

Ik kan er nooit zo goed tegen als mensen zeggen: Maak je niet zo druk over *. Als je gewoon een gesprek voert over een onderwerp wat de meeste mensen niet zo snel aankaarten.

18 likes

Ik gun ze alle money

Maar blijf me verbazen dat de meest verdienende inluenzas zo lui zijn en slechte kwaliteit leveren maar toch zo cashen?

Mas filmt al jaren hetzelfde
Serena’s ig is alleen maar spon en verder doet ze niks meer
Vera was gewoon een hele tijd weg maar verdient er nog steeds genoeg mee?

De enige die nog wel echt actief nieuwe dingen doet is Cynthia.

17 likes

Jaa waarschijnlijk hebben ze inmiddels zo’n community om zich heen gebouwd / opgebouwd dat ze hiermee deels een passief inkomen kunnen krijgen, zo doen veel bedrijven het ook. Als ik het kon zou ik het ook doen. Ze denken dan toch meer commercieel in plaats van de meest unieke content bedenken.

Ik vraag me af of het ook gelukkig maakt, of ze zich ook voldaan voelen aan het einde van de ‘werkdag’ en nog kunnen genieten van alle spullen enzo. Maar dat terzijde. Wel knap dat ze dat zo hebben weten op te bouwen voor zichzelf.

1 like

Haha ja ik volg haar ook, dat huis is inderdaad een vreselijk drama :see_no_evil: Of nou, vooral die verbouwing en alles, ik zou stapel gek worden als ik haar was…

2 likes

Deze vlog is wel echt een pareltje hoor. Lekker dagje shoppen in Dusseldorf because it’s nancy’s birthday and I am not gonna let corona fuck up my lifeeee.

oh en voor ze “backlash” krijgen. Ze heb al corona gehad hoor was nie zo erg. gwn griepje. :tipping_hand_woman: En ze dragen mondkapje hoor (niet te zien in de vlog maar ok)
4 likes

De vraag is of je dit zo kunt stellen. Misschien ben je zelf niet goed in staat om het onderscheid ‘objectief’ (dat kan sowieso niet) te maken en heb je zelf niet door in hoeverre je geneigd bent vrouwen naar beneden te halen. Recentelijk kwam daarover het boek Krabben nog in de media trouwens. Als je het onderwerp interessant vindt, zou je dat kunnen lezen.

ook het ‘volgens mij heb ik corona gehad’…

2 likes

Daar ben ik het heel erg mee eens. Kan iedereen de docu ’ Capital In The Twenty-First Century’ aanraden. Hier laten ze bv dit experiment met monopoly zien:

‘Door het opgooien van een munt wordt steeds bepaald welke van twee spelers allerlei voordeeltjes krijgt toebedeeld. Die geluksvogels gaan zich vervolgens binnen enkele minuten ook als winnaar gedragen. Ze verplaatsen hun pion met meer geluid, graaien vaker in de chipszak en beginnen hun opponent te kleineren. Na afloop geloven ze dat ze puur op basis van hun kwaliteiten hebben gewonnen. Niet als gevolg van stom toeval.’

16 likes

Ja ik heb recensies over dat boek gelezen en het leek mij zelf niet bijster interessant; misschien heb jij er iets anders uitgehaald hoor, maar ik begreep dat het m.n. een uiteenzetting is van hoe vrouwen elkaar afvallen en een pleidooi om dat niet te doen. Ik ben het daar gewoon niet in alle gevallen mee eens. Bij dingen als slut shaming, victim blaming etc vind ik het heel goed om kritisch te kijken naar waarom een vrouw zulke heftige reacties oproept (sentimenten als ‘ze heeft het er zelf naar gemaakt’ omdat er bepaalde standaarden voor vrouwen zouden gelden), idem voor vrouwen die leidinggevende functies hebben en daarin soms op een typische manier bekritiseerd worden, vragen die in interviews aan vrouwen gesteld worden over werk/privé waar je bij een man niet aan zou denken, boze vrouwen die als hysterisch weggezet worden.

Maar dat betekent m.i. niet dat je het altijd maar eens moet zijn met andere vrouwen dan wel geen kritiek op ze mag uiten (sterker nog in hoeverre neem je andere vrouwen dan serieus). En in dit geval waren het volgens mij vrij normale (veelal neutrale?) opmerkingen over het salaris van twee, toevallig, vrouwen, die volgens mij net zo goed over mannelijke influencers gemaakt hadden kunnen worden.

7 likes

Ik hoor bijzonder weinig mensen over het salaris van mannelijke influencers, daar lijkt het toch minder een ding te zijn. Maar of dat echt zo is, vind ik lastig. Het is meer een gevoel van mijn kant.

Dit soort mensen…

Ugh, dacht dat ik een van de weinigen was die zo over haar dacht. Haar hele attitude staat mij niet.

1 like

Jaa hier is ook een tedtalk van en die laat ik altijd aan iedereen zien want het is zoo leerzaam zou echt verplichte kost moeten zijn:

5 likes

Echt? Ik vind het heerlijk om te hatewatchen. En ik vind het fascinerend om te zien hoe succesvol ze zijn met dat cheapass merk van ze

Maar even Wil en Tien hebben het goed geregeld voor zichzelf maar no way dat ik dit hard werken vind. Dat hoeft ook absoluut niet maar ze hebben gewoon een leuke en luchtige baan.

10 likes

Ik vond het herkenbaar en volgens mij de “gewone” verbouw gang van zaken. Ik vind 4 weken uitloop ook niet veel. Ze moet (in haar huidige vlog) over twee weken uit haar huis, en kan over vier weken haar nieuwe in. Wel rot op het moment zelf, maar over vier weken is deze verbouwing het echt waard geweest. Tof ook hoe mega supportive haar vader en vriend zijn in het verbouwproces.

8 likes