Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Ja of ze maken hun kinderen (althans in Belgie) blote eigenaars van bepaalde onroerende goederen en behouden zelf het vruchtgebruik. Er zijn redelijk wat constructies om zelf de controle en de inkomsten te behouden tot het moment dat ze zouden overlijden maar toch reeds te kunnen voorkomen dat de erfbelasting te groot wordt.

Maar dat hoeft nog steeds niet te betekenen dat er tijdens het leven daarom ook effectief geld/materiële zaken als een continue stroom naar die kinderen gaat :smiley: Ik denk trouwens niet dat je je kinderen er zo’n groot plezier mee doet om alleen maar te geven en te geven. Beter de waarde van geld laten inzien, denk ik dan.

2 likes

Jill doet mee aan First Dates VIPs.

5 likes

Op het Mommybloggersforum zegt @itakepictures dit:

1 like

Wow wel heel toevallig dat het daar ook net besproken wordt haha! Thanks voor de link!

@anon808047 is ook afhankelijk van wat het beroep is en wat je doelgroep is

Je kan als ouders zijnde sowieso elk jaar 5500,- belastingvrij schenken en daarnaast kan je ook met een ouder een gezamenlijke rekening hebben (naast andere lopende rekeningen) waar hij/zij geld op stort en waar jij dus gewoon bij kan. Wel even goed uitzoeken tot hoeveel geld je daar vast op wil hebben staan aangezien dit anders ook weer gevolgen heeft belastingtechnisch gezien. Mocht je dat niet willen zijn ze ook gewoon vrij om “kleinere” bedragen over te maken. Alleen hoe vaak dit mah en om wat voor bedragen dit gaat weet ik dan weer niet. Oh ja en dan is het ook nog mogelijk om eenmalig een bedrag tot plusminus 25k te schenken maar wel tot een bepaalde leeftijd. Er is dus echt genoeg mogelijk :smile:

Er zijn echt mega veel constructies mogelijk maar als ik dat moet uitleggen wil ik eerst geld zien.

Grapje… of toch niet.

7 likes

Als je het zakelijk betaalt, dus via je zakelijke bankrekening, betekent het niet dat het zakelijke kosten zijn.
Zakelijke kosten kun je btw van terugkrijgen en is aftrekbaar van je winst.
Als je het wel zakelijk betaald hebt, maar geen zakelijke kosten zijn, wordt het op privé geboekt

Ja ik vond dat ook zo overkomen uit de video. Maar wat ik nu bedenk is misschien dat ze het niet van haar uitgekeerde salaris koopt, maar van het geld want van hun bedrijf is… zoiets? Zou dat nog een scenario zijn? (Maar weet niet of dat betekent dat je het dan wel of niet zakelijk aftrekt)

In de hoop dat het een accountant of belastingdienst het niet opvalt. En sommige zaken zijn beetje grijs gebied

1 like

Ze heeft weleens in een vlog gezegd dat ze een samenwerking heeft met soap waardoor haar behandelingen gratis zijn. Maar verder snap ik het ook niet: duur appartement, veel reizen (pre-Corona), veel uit eten, eten bestellen, veel shoppen

2 likes

Het is wel handig om je privé en zakelijke uitgaven gescheiden te houden, zelfs al kan je de btw niet aftrekken. Al is het maar voor je eigen overzicht. De grens tussen privé en zakelijk is alleen wel vaag als je vlogger bent. Ik zou zelf kinderkleding ook niet als zakelijke uitgaven zien, maarja ik ben dan ook geen YouTuber haha dus ik zal die logica misschien niet snappen.

Heeft Bonnie nou al haar comments weggehaald?

Wie wil mij bijpraten? Wat heeft Bonnie gezegd of gedaan?

Beetje flauw. Het zijn >100 berichten. Ik vraag netjes wie mij wil bijpraten en als je daar geen zin in hebt dan reageer je niet.

Nee

Of we geven alleen maar foute antwoorden

Dan entertaint het ons tenminste nog.

38 likes

Is niet flauw, lees gewoon als je het wil weten, dat doen we allemaal.

2 likes

“Nee zo was het niet, het ging zo…”
Spinoffs upon spinoffs.

4 likes

En @FISSA tnx.

Strangé ik zie de foto nog wel alleen de reacties niet meer.
Bij haar andere foto’s wel nog reacties. Kennelijk kun je op Insta iemand blokken tbv 1 foto/post? (insta noob)