Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Naast dat het geweld dat er tegen hem gebruikt is, heeft een van die jongens ook nog twee boetes gekregen: een voor het oorzaken van “gedoe” (hij heeft letterlijk NIKS gedaan) en één voor het niet hebben van een geldig vervoerbewijs (had hij wel).

Als mensen dit nog steeds vaag, terecht, of geen vorm van racisme noemen dan heb je echt een bord voor je hoofd.

45 likes

Hoe de NS zich er ook gewoon weer makkelijk vanaf maakt he. En dat terwijl je wel gebruik moet maken van NS als je met de trein wil reizen, je kunt niet zeggen ‘wat een racistisch kutbedrijf, laten we daar nooit meer gebruik van maken’. Ik wil #kamervragen.

32 likes

Ik zeg niet dat het niet relevant is he, het is juist superrelevant, maar Lorenzo zal op deze manier nooit zijn gelijk kunnen halen (op de specifieke manier die hij voor ogen heeft, namelijk een clean strafblad) omdat je tegen zulke boetes in verzet en beroep moet, oa bij de rechter. Ik hoop dat Boos zich dat beseft. En ik denk dat het juist in dit soort zaken, waarbij er zeker sprake is van institutioneel racisme, het belangrijk is dat een rechter zich hierover uitlaat, net zoals in de zaak van Brailey, zodat er duidelijke precedenten zijn waarnaar verwezen kan worden. Je ziet in het filmpje ook hoe laconiek de NS reageert, juist daarom is het belangrijk juridische stappen te ondernemen.

1 like

Ik denk dat hij al heeft betaald omdat hij zich dat niet heeft beseft. Dat maakt de strafbeschikking ook echt belachelijk onrechtvaardig. *Maar goed daar kan Boos niet zo veel aan doen natuurlijk.

4 likes

Oei deze komt wel even binnen, ik heb tijd terug namelijk precies hetzelfde als hij gedaan (in haast vergeten mondkapje op te doen in de trein) en dat heeft voor mij helemaal geen gevolgen gehad. Niemand heeft er iets van gezegd.

Maar ik heb dit dus helemaal niet meegekregen/nooit iets over gehoord? Waarom krijgen dit soort incidenten niet meer aandacht?

10 likes

Nee ik reageerde op jouw bericht om aan de hand van dat verhaal te illustreren waarom dit zo belangrijk is bij boos, voor mensen hierboven die dat niet begrepen. Was geen reactie!

Ik las snel over alle berichten i.v.m. boa’s en dacht echt dat er ergens in een station mensen met boa constrictors stonden. Tot ik las dat ze uitgedaagd werden? Ik zag dit al voor me:

image

46 likes

Oh sorry ik zie het, was nog niet helemaal wakker :upside_down_face:

1 like

JA hier irriteerde ik me zo onwijs aan. Heb Chapter Friday ook direct ontvolgd. Hoopte altijd dat ze weer iets met dat account zou gaan doen, maar dit vind ik echt zo obvious hengelen naar samenwerkingen. En ik vind het ook gewoon zo oninteressant om te zien hoe iemand met fucking veel geld zijn huis inricht en laat verbouwen. En dan 1 zara home kaars of een tweedehands tafel erin zet en dan zegt ‘ohhh jaa interieur en verbouwen hoeft echt niet duur te zijn’.

Zo dat moest er even uit haha.

17 likes

Ik word ook moe als ik denk aan de snelheid waarmee zij dingen laat verbouwen (keuken en badkamer in dit huis (heeft ze nu max. twee jaar, die keuken zelfs sinds eind vorig jaar), dat kantoor dat ze nu heeft heeft ze ook nog niet heel lang toch? Ik heb het gevoel dat ik al 8 office tours van haar gezien heb haha)
Moet ze zelf weten natuurlijk maar steeds weer al die andere meubels en spullen, niet erg duurzaam allemaal. Maar ze zal hier wel voor veel langere tijd gaan wonen gok ik zo.

10 likes

De meilandjes kunnen nog wat leren van dit verhuis en verbouw tempo :crazy_face:

4 likes

Ook echt die “hihi I’m not sure if we have enough money for a bed after this renovation! We might need to sleep on a mattress on the floor!”

:expressionless:

@Evenveel ja zo vreemd, die vriend is volgens z’n insta veel met duurzaamheid bezig en dit nieuwe huis wordt ook energieneutraal zag ik in haar story? Heel mooi streven maar als je elk 2 jaar een compleet nieuwe inrichting neemt haalt dat ook weinig uit. Ben benieuwd of ze dat in hun nieuwe huis ook blijft doen.

9 likes

Ja vast wel. Aangezien het een family home wordt zal het mommy tijdperk ook bij Yara wel aanbreken met alle interieurtrends vandien :stuck_out_tongue:

Ja dat zeggen ze altijd heel veel maar daar zie ik nooit wat van terug in de vlogs. Moeten ze zelf weten, maar doe dan niet alsof :stuck_out_tongue:

7 likes

Had zij niet haar baan bij Linda Meiden opgezegd net voor de crisis?
Zag dat ze wel een paar wanden van beton laat, scheelt weer in de kosten :joy:

4 likes

Haha ja. Ik zie bij hem wel veel samenwerkingen met duurzame / vegan merken, maargoed dat kan natuurlijk net zo goed greenwashing zijn. Zag wel dat hun nieuwe huis zonnepanelen, een warmtepomp en regeneratieve warmteopwekking heeft, dat is dan wel weer heel tof! Maar dan moet je dat natuurlijk niet compenseren met aan de lopende band nieuwe meubels en keukens :crazy_face:

1 like

Jongens laten we allemaal even een momentje stilstaan bij Bonnie’s vlog waarin Nick en Bonnie een stretcher proberen open te klappen. :candle: :joy: Bijna naar de gallemiezen dat ding

30 likes

Hahaha ja dit was grappig.

Trouwens als Bonnie vlogt in de woon/eetkamer vind ik het geluid zo naar, klinkt zo hol, of ligt dat aan mij?

Hahaha die 2 komen echt uit een ei

6 likes

Hebben Bonnie en Nick geen tv in de woonkamer? Ik vind het zo treurig dat Nick op zo’n klein schermpje in een aparte kamer moet gamen.

8 likes