Wel gek eigenlijk dat je ‘bedelt’ bij andere mensen om een stuk voor je huis te betalen. Zo is het dan gegaan toch?
Ik schrik best van het duidelijke litteken van Jessie op haar hoofd. Ze laat het zien in haat laatste video. Het zijn gewoon hele duidelijke strepen. Logisch natuurlijk na een operatie, maar dat je jezelf dat aandoet?!
Zo echt he!! Dan laat je dat doen voor een mooiere haargrens, krijg je zo’n verschrikkelijk lelijk litteken. Is dat ook bij Diana G. gedaan?
Kun je voor zo’n recreatiehuisje wel een hypotheek afsluiten eigenlijk? Want waarom heeft ze dat niet gedaan in plaats van het bij andere mensen halen?
@Maanzaad hoe kom je erbij dat grond duurder is dan een huis? In ons geval was het huis 3 keer duurder namelijk.
Alleen voor stenen huizen op eigen grond en ook dan alleen voor 70% van de waarde.
Nouja je bedelt in feite ook bij de bank zodat zij je huis voor je betalen hé. Ze heeft er toch gewoon dingen tegenover gezet.
Ja, dat is een lening. Dat betaal je (als het goed is) terug aan de bank mét dikke rente. Dus de bank verdient eraan.
Zij bedelt dus bij (vreemde) mensen voor 10.000 voor een huis. Gaat ze dat ook terugbetalen aan al die mensen?
Maar wat is nu het probleem eigenlijk?
Nee maar ze betaalt daar toch ook voor, in natura, met de activiteiten die ze ervoor verkoopt. Ik snap ook het probleem niet. Ik denk echt alleen maar: good for you, girlfriend. Je wilde iets en je hebt het alleen geregeld.
Ik vind dat dus gek, zoals ik al zei. Dat je geld (10k) gaat vragen voor de koop van een huis aan - toch wel - vreemde mensen. Heftig zelfs wel.
Vind crowdfunding dingen voor echt essentiële dingen zoals begrafenissen, operaties of zo wel begrijpelijk, maar dit soort eigenlijk ‘luxe’ dingen heb ik nooit begrepen. Maar goed, fans leggen het geld dus neer, dus dat is fijn voor de vrager.
Ja, ik snap je, dat is ook weer zo.
Nou ja ze vroeg om geld in ruil voor diensten.
En als mensen het wilden konden ze doneren.
Het is niet dat ze iets misdadigs deed. Good for her dat ze zoiets durft en de gunfactor heeft.
Ze heeft in een podcast ook het hele verhaal uitgelegd. Toen ik dat luisterde had ik ook zoiets van, ja logisch, ik zou ook iets bedenken om snel geld aan te verdienen om mijn droom te kunnen bekostigen. Alleen ik heb helaas geen following van 10.000en mensen waardoor het bij mij misschien een paar jaar duurt i.p.v. één dag.
Ze kon idd geen hypotheek krijgen voor dit huis. En ze is natuurlijk ook alleen en had een huurhuis in Rotterdam. Ik vind het dan niet gek dat ze geen 60.000€ op de spaarrekening had hoor?
Heb jij niet standaard 60k emergency money?
Ik ook niet hoor.
Waarom geen hypotheek?
recreatiewoning + van hout dus geen goed onderpand voor de bank
Nee hoor ik niet. Maar zou dan ook gewoon nog geen huis kopen als ik geen hypotheek kon krijgen en dus geen eigen geld zou hebben, dan is die ruimte er simpelweg niet.
Maar als influencer is het natuurlijk anders, dan zou je dus je fans kunnen vragen voor geld om een deel te financieren en die dragen daar dan ook aan bij als ze willen; ze kijken immers ook naar jouw content. Snap ik ook, maar die link had ik zo even niet gelegd omdat ik redeneerde vanuit mezelf . Als ik aan random mensen om 10k zou vragen, dan zou dat wel een beetje bedelen zijn. Terwijl zij natuurlijk content maakt voor haar fans.
Ik gun het haar ook. Het is een hele mooie investering voor haarzelf en ook in haar financiën natuurlijk, neem aan weinig vaste lasten en dus meer geld over voor andere investeringen of sparen. Top! Ik vind het dus juist tofl als vrouwen dat zo zelf doen.
Maar is dit nou echt een goede investering? Want daalt de waarde van dat soort houten huisjes juist niet?
En volgens mij valt het qua vaste lasten ook nog wel tegen want ze had ergens gezegd dat ze o.a. nog best wat aan dat park moest betalen + die lening.
Ja ik denk het juist wel. Het is natuurlijk al super mooi om er te wonen dus dat is het natuurlijk al waard en een investering. En als ze ooit gaat verhuizen dan zou je het dus ook gewoon kunnen verhuren als vakantiehuisje ofzo (als dat zou mogen). Er zit dus geen hypotheek op dus dat brengt best wat op denk ik.
Brengt me trouwens op een idee, zou deze periode best zo’n gezellig boshuisje willen huren voor een paar dagen met familie, lijkt me tof dus ik ga even zoeken haha.