Eerlijk gezegd zie ik het verschil met Canarische eilanden en Curaçao ook niet echt. Allebei is het reisadvies geel en daarnaast het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven. Het blijven smoesjes om toch op vakantie te kunnen gaan terwijl het afgeraden wordt.
Want beide zijn is het niet noodzakelijk om te reizen, en of het nu gisteren of zes maanden geleden is geboekt. Doet niks af aan het feit dat het afgeraden wordt
Precies aan het begin van de corona boeken en het nu als exuus gebruiken haha.
Ja precies hier ging het laatst over ih Coronatopic. Waarom zou Rutte het zo hebben verwoord en benoemd dan?
Ik las dat het gericht was aan mensen die daar hun familie willen opzoeken
Ik blijf het dubbel vinden, en ik moet zeggen, eerlijk, dat de voorpret die we normaal hebben, er nu niet is.
Ik realiseer me goed dat ik het in mijn vorige bericht probeer goed te praten. En eerlijk? Dat is ook zo, en dat is ook omdat ik er niet 100% achter sta. Wat ik weet, en jullie niet, logisch, is dat we daar een dichtbij familielid hebben die niet meer zo lang heeft (niet coronagerelateerd) en dat daarom de reden om tóch te gaan, ipv thuis te blijven, zwaarder weegt. De kans dat we diegene nooit meer gaan zien na komende week is heel groot.
En nogmaals, ik praat in mijn eigen straatje, ik snap het.
Ja joh, heb je die bananenvelden daar al eens van dichtbij bekeken? Niet normaal
Wij zullen vast niet de enigen zijn geweest die gedacht hebben, ach: na 1 vlaag is het wel weer over. En als het oranje was, zouden we echt niet gaan.
Als je dr zo achter staat waarom kom je dan met 300 smoesjes. In the end ben en blijf je een van de vele nederlanders die met zn alle naar de antillen gaan om vakantie te vieren. Own dat gewoon haha.
Mijn terminale schoonvader is geen smoesje.
En volgens mij zeg ik ook dat ik het zelf ook dubbel vind, misschien zou ik in het diepst van mijn hart thuisblijven. Maar mijn schoonvader nooit meer zien, en mijn man zijn vader, vind ik het reizen waard. Dus daar sta ik achter. De situatie vind ik kut. Neemt niet weg dat ik komende week op het strand een extra glaasje wijn neem omdat het wel een érg lekkere plek is.
Ga je die kaart trekken ja. Je had ook kunnen zeggen " Wij gaan wel omdat mn schoonvader terminaal is maar het voelt toch dubbel". Dan was niemand over je heen gevallen. Maar je komt met een verhaal dat jullie wel gaan want ja vroeg geboekt en naast bananen hebben ze alleen toerisme. En blijf je 100x verdedigen zonder ook maar 1x je schoonvader te noemen.
Misschien kunnen we wat extra bananen kopen.
Ja je hebt gelijk, mensen doneren vaak alleen als ze er zelf ook van profiteren!
Ik snap je reden erachter (je schoonvader) en er vallen nu al veel mensen over dus ik weet niet of dit wat toevoegt maar wil wel even zeggen dat ik dit gek vind. Volgens mij was er destijds al wel bekend dat het echt niet een gevalletje “3 maanden en weer los” was? En ik weet ook niet of je schoonvader toen al terminaal was maar ja. Je spreekt jezelf soms tegen. Ik zou het hierbij laten als ik jou was.
Wil iedereen even heel veel aardappels en gedroogde oregano kopen? Dan hoef ik niet naar het land waar m’n vader woont om de derde speler in hun economie te supporten, het toerisme. Thanks gappies!
Wel sneu dat je het nodig vindt om dit te zeggen. Wow ik heb mezelf niet 100x verdedigd, maar ik wist niet dat het ‘nodig’ was om dit erbij te halen. Wat die bananen betreft, ik neem aan dat iedereen begrijpt dat dat een bij wijze van spreken is, ongelofelijk veel mensen leven daar van het toerisme, en ja, ik vind dat triest en erg sneu. Maar dat staat inderdaad wel los van deze reis.
Als je zo typt vraag ik me af of het met jou wel oké gaat
Pfff lekker naar curacao hoor Dee! Ik heb familie daar en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daar nu heen te gaan en ze in gevaar te brengen.
Ik zou alleen in uiterste nood gaan met een overlijdensgeval en zelfs dan zou ik hoe kut ook echt een goede afweging maken wie er is overleden en of het écht nodig is. (Dit klinkt heel hard over wie is overleden maar ik heb een hele grote familie en niet met iedereen dezelfde band)
Je hoeft het ook niet te benoemen. Maar vond het nogal manipulatief om eerst met smoesjes te komen en als mensen daar wat van zeggen “Ja maar mn schoonvader is terminaal” te roepen. Zo van uitgeluld ik heb wel een goede reden hoor. Is idd een prima reden maar die had je gelijk kunnen benoemen om gezeik te besparen.
Ik heb radijsjes
Hele mooie!!!