Zo nobel van sommige influensers dat ze mee helpen in de strijd tegen corona, door speciaal voor ons te laten zien hoe ze gratis en veilig op vakantie kunnen. Was iedereen maar zo behulpzaam
Was het eerste wat ik dacht. Vooral omdat ze al tig keer gezegd heeft âWe gaan al zo veel minder dan normaal op vakantieâ
Terwijl ze dit jaar al minimaal 1x is wezen wintersporten, volgens mij ook 2-3 keer met TUi ergens op vakantie is geweest en nog zat weekendjes weg binnen NL.
Edit: sinds wanneer is reizen haar werk? Haar werk is toch voornamelijk haar leven filmen en content maken? Alsof je niet even je leven vanuit Zeist kan filmen in een pandemie.
Ze vindt het verschrikkelijk hoe de reissector hier onder lijdt, zou ze dan ook gezegd hebben ânee Tui jullie hebben het al zo zwaar, ik betaal mijn eigen reis wel.â
âhet voelt een stuk veiliger dan dat het momenteel in NL voeltâ. Weet niet hoor, maar in een vliegtuig stappen om lekker met half Nederland in een resort te gaan zitten is niet veiliger dan met de auto naar een hutje op de hei te gaan.
Het ~voelt veiliger~ is sowieso echt het meest intrigerende argument wat in 2020 is opgedoken. Dat virus interesseert het echt geen ene reet of jij je veilig voelt of niet, en gezien het geen ziekte is waarbij het bloed aan alle kanten uit je spuit zullen besmette personen er vaak ook gezond en ~veilig~ uit zien. Wat een onzin.
Ben benieuwd hoe âveilig het voeltâ voor de inwoners van Curaçao dat er Nederlanders langskomen
Content creatuhhhh. Ze doet het voor ons hoor.
Buiten dat ik het gigantisch dom van Dee vind om nu naar Curaçao te gaan in deze tijd
vraag ik en wel af of zij niet een contract met TUI heeft?
Zij is ambassadrice en zal zij dan niet een X aantal keer mee moeten op reis voor die samenwerking? Niet dat ik het goed praat absoluut niet! Maar vraag mij af of hier contractuele verplichtingen aan zitten?
Hoe kon ik dit nu vergeten.
Ik vind het heel dom ook dat Rutte dit specifiek heeft benoemd in de persconferentie. Ik weet al dat er meer mensen naar de ABC-eilanden zijn afgereisd maar door het nog eens op nationale tv aan te kondigen dat het kon vind ik nog dommer. Ik snap dat hij het zei voor de mensen die er familie hebben en omdat het onderdeel is van het Nederlands Koninkrijk, maar nu krijg je dus een hele lading egoĂŻstische mensen die echt een vakantie âverdienenâ die er heen gaan. De mensen die het echt wilden weten en nodig hebben konden wel even online zoeken naar hun specifieke situatie.
Ik snap ook echt niet dat iemand nu 12 uur in een vliegtuig wil zitten. Zelfs als iedereen negatief getest is zegt dat helemaal niks. Ik vind het al naar om met een semi-volle bus te gaan voor een kwartiertje, ik kan me dus echt niet voorstellen dat je je fijn voelt in een vliegtuig.
Wat een mooie woorden. Bedankt voor dit perspectief, zo had ik er nog niet naar gekeken!
Nou wel even een echt tegengeluid, ik werk in toerisme en het is echt wel schrijnend voor veel kleinere eilanden en vakantielanden zonder goed vangnet, waar 80% van de bevolking in toerisme werkt en nu geen inkomen hebben. Ik snap jullie mening ook volkomen, maar het is wel goed om de andere kant ook te belichten.
Natuurlijk is dat schrijnend maar ik denk dat wij als Koninkrijk der Nederlanden wel wat meer geld in die economie mogen pompen in plaats van mogelijk coronabesmette mensen* die kant opsturen.
*Ik weet dat ze testen maar dat vind ik schijnveiligheid.
Ik moet ook even zeggen dat ik geen idee heb hoe de steun nu is geregeld, ik weet alleen dat Nederland in het begin heel moeilijk deed.
Het contract kan toch aangepast of verlengd worden. Ik zou de content aanpassen naar leven in deze omstandigheden, Dee inzetten om reizen in eigen land te promoten. Sowieso wordt het nu afgeraden dus ik vind het zowel van TUI als van Dee een domme zet.
Ik dacht eerst dat ze sarcastisch was, reclaim my like!
Bonnie: âWeetje wat ik een keer wil doen als challenge, 10 uur achter elkaar kletsenâ
Nick: âIk breek nog liever mân arm.â
Omg, Rutte raadt aan? En ik maar denken dat er aangeraden werd om thuis te blijven en niet op vakantie te gaan.
En lekker boeiend of het voor jou veiliger voelt daar dan hier, het gaat erom het zorgsysteem daar niet nog meer te belasten.
Voor dit soort mensen hebben we de cancel culture toch?
Whahahhhahahahahah dit is zo waar.
Wat erg.
Ik volg sinds de pandemie deze topics en influencers en ik vind het grappig.
Maar wĂĄt voor volk denkt nu; âOh, als Dee zegt dat het kan, dan kunnen we wel gaan!â
Ik kan in mijn omgeving echt niemand bedenken wie dat zou doen, en volgens mij zitten er hier op het forum ook niet echt mensen die zoiets zouden doen.