Dit dus. Wij gaan elk jaar in november naar de Canarische eilanden, waar ze naast van bananen, echt bijna alleen van toerisme leven.
Wij hebben er familie wonen en hebben er een eigen huis. We vliegen overmorgen die kant op, ondanks dat ik er achter sta, vind ik het ook dubbel. We hadden in april al geboekt en het is daar nu code geel. De omstandigheden zijn daar heel goed volgens familie en we nemen uiteraard geen onnodige ‘extra’ risicos. Ondanks dat het niet hoeft laten mijn man en ik ons morgen (privé, zelfbetaald) testen zodat we zeker weten dat we niks mee die kant op nemen. Overal verder mondkapjes en goed aan de regels houden, maar dat doen we hier ook.
En aan de ene kant, ben ik blij om te gaan, en aan de andere kant niet. Het blijft gewoon dubbel.
Ik steun nu ook de lokale ondernemer in nederland, ik ga komende week wel een week heel vaak op het strand lunchen/dineren/strandbedjes huren. Ergens het gevoel krijgen om toch het juiste te doen.
Wat ik nu niet zou doen is naar Curaçao omdat het kan, we gaan omdat we al geboekt hadden en het vorige week op geel is gezet. Bij oranje hadden we het niet gedaan.