Wat heb je dan niet? Rona of een betrouwbare uitslag? Ondanks dat het geboekt is, vind je het zelf verstandig/verantwoordelijk om te gaan? (Geen pissig iets of bitchy, ben benieuwd)
@Baron ik ben ook gaan kijken, erg leuk inderdaad!
Wat heb je dan niet? Rona of een betrouwbare uitslag? Ondanks dat het geboekt is, vind je het zelf verstandig/verantwoordelijk om te gaan? (Geen pissig iets of bitchy, ben benieuwd)
@Baron ik ben ook gaan kijken, erg leuk inderdaad!
hahahah lol. Sorry, maar dit argument dat mensen nu op vakantie gaan om het lokale toerisme te steunen is toch gewoon een smoesje. Je wil gewoon graag op vakantie.
Ik vind de algemene houding van Nederlanders hierin eigenlijk best wel verwend, er is een pandemie gaande, op veel plekken zijn de besmettingen aan het stijgen en wij moeten per se op vakantie gaan.
Het advies is heel simpel: blijf zo veel mogelijk thuis. Je probeert het nu voor jezelf goed te praten. Dat doet iedereen die op reis gaat. Ik begrijp de behoefte om te reizen maar het is op dit moment gewoon alles behalve verstandig.
Ik snap ook niet dat al die mensen en influenzas denken dat het een vakantie zoals alle andere word. Ja met een paar âaanpassingenâ maar # zoverdienddezevakantie . Als je daar ziek word en een ziekenhuis nodig hebt dan heb je gewoon een probleem. Ziekenhuizen met de NL standaard heb je daar niet, dan moet je worden overgevlogen naar het vaste land. Maar goed ga lekker allemaal opgehokt in een T.UI vliegtuig zitten om vervolgens met zn allen aan het buffet aan te schuiven. Lekker samen bij het zwembad op â1,5 meterâ. Maar wel
janken als je ziek word en niet terug naar NL kan. Dit klinkt zuur maar zolang wij (de zorg) nog iedere dag af en aan rijden met zieke covid patiënten snap ik zulk soort gedrag echt niet.
Eerlijk gezegd zie ik het verschil met Canarische eilanden en Curaçao ook niet echt. Allebei is het reisadvies geel en daarnaast het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven. Het blijven smoesjes om toch op vakantie te kunnen gaan terwijl het afgeraden wordt.
Want beide zijn is het niet noodzakelijk om te reizen, en of het nu gisteren of zes maanden geleden is geboekt. Doet niks af aan het feit dat het afgeraden wordt
Precies aan het begin van de corona boeken en het nu als exuus gebruiken haha.
Ja precies hier ging het laatst over ih Coronatopic. Waarom zou Rutte het zo hebben verwoord en benoemd dan?
Ik las dat het gericht was aan mensen die daar hun familie willen opzoeken
Eey ik heb altijd de goedkoopste filterkoffie van de AH en die is echt prima haha
Maar misschien heb ik lage standaarden
Ik blijf het dubbel vinden, en ik moet zeggen, eerlijk, dat de voorpret die we normaal hebben, er nu niet is.
Ik realiseer me goed dat ik het in mijn vorige bericht probeer goed te praten. En eerlijk? Dat is ook zo, en dat is ook omdat ik er niet 100% achter sta. Wat ik weet, en jullie niet, logisch, is dat we daar een dichtbij familielid hebben die niet meer zo lang heeft (niet coronagerelateerd) en dat daarom de reden om tĂłch te gaan, ipv thuis te blijven, zwaarder weegt. De kans dat we diegene nooit meer gaan zien na komende week is heel groot.
En nogmaals, ik praat in mijn eigen straatje, ik snap het.
Ja joh, heb je die bananenvelden daar al eens van dichtbij bekeken? Niet normaal
Wij zullen vast niet de enigen zijn geweest die gedacht hebben, ach: na 1 vlaag is het wel weer over. En als het oranje was, zouden we echt niet gaan.
Als je dr zo achter staat waarom kom je dan met 300 smoesjes. In the end ben en blijf je een van de vele nederlanders die met zn alle naar de antillen gaan om vakantie te vieren. Own dat gewoon haha.
Mijn terminale schoonvader is geen smoesje.
En volgens mij zeg ik ook dat ik het zelf ook dubbel vind, misschien zou ik in het diepst van mijn hart thuisblijven. Maar mijn schoonvader nooit meer zien, en mijn man zijn vader, vind ik het reizen waard. Dus daar sta ik achter. De situatie vind ik kut. Neemt niet weg dat ik komende week op het strand een extra glaasje wijn neem omdat het wel een érg lekkere plek is.
Ga je die kaart trekken ja. Je had ook kunnen zeggen " Wij gaan wel omdat mn schoonvader terminaal is maar het voelt toch dubbel". Dan was niemand over je heen gevallen. Maar je komt met een verhaal dat jullie wel gaan want ja vroeg geboekt en naast bananen hebben ze alleen toerisme. En blijf je 100x verdedigen zonder ook maar 1x je schoonvader te noemen.
Misschien kunnen we wat extra bananen kopen.
Ja je hebt gelijk, mensen doneren vaak alleen als ze er zelf ook van profiteren!
Ik snap je reden erachter (je schoonvader) en er vallen nu al veel mensen over dus ik weet niet of dit wat toevoegt maar wil wel even zeggen dat ik dit gek vind. Volgens mij was er destijds al wel bekend dat het echt niet een gevalletje â3 maanden en weer losâ was? En ik weet ook niet of je schoonvader toen al terminaal was maar ja. Je spreekt jezelf soms tegen. Ik zou het hierbij laten als ik jou was.
Wil iedereen even heel veel aardappels en gedroogde oregano kopen? Dan hoef ik niet naar het land waar mân vader woont om de derde speler in hun economie te supporten, het toerisme. Thanks gappies!
Wel sneu dat je het nodig vindt om dit te zeggen. Wow ik heb mezelf niet 100x verdedigd, maar ik wist niet dat het ânodigâ was om dit erbij te halen. Wat die bananen betreft, ik neem aan dat iedereen begrijpt dat dat een bij wijze van spreken is, ongelofelijk veel mensen leven daar van het toerisme, en ja, ik vind dat triest en erg sneu. Maar dat staat inderdaad wel los van deze reis.
Als je zo typt vraag ik me af of het met jou wel oké gaat