Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Oooo, ja true zulke websites willen wel altijd overdrijven inderdaad

Eens, maar waarom dan wel elke keer benoemen dat mensen het graag willen weten maar dat het voor jou onbelangrijk is? Dan spreek je jezelf imo tegen en geniet je er wel van mensen aan het lijntje te houden daarover.

6 likes

Misschien krijgt ze 100 DM’s per dag met de vraag wanneer ze het bekend gaan maken? Geen idee. Ik krijg alleen niet het gevoel dat ze in dit geval aandacht aan het zoeken is.

3 likes

Sorry? Misschien omdat ze herhaaldelijk onzin comments blijft ontvangen en het met wat zij hebben meegemaakt het belangrijk vindt dat dit duidelijk is.

1 like

Haha ik was ook ah zoeken, maar vals alarm volgens mij :sweat_smile:

Ugh yak wat een walgelijke mensen.

“Omdat WIJ onze zaken op orde hebben kunnen wij andere mensen financieel ondersteunen” Dit klinkt zo uit de hoogte bah. Ineens een shot van een stuk of wat fotolijstjes van Afrikaanse kinderen (meerdere landen), dat dat “hun” kinderen zijn a.k.a. geadopteerd ofzo? Beetje zoals je een aap of olifant kan “adopteren” en dus regelmatig geld geeft voor hun levensonderhoud. Ik weet niet, maar ik krijg hier echt een naar gevoel bij. Ze vinden zichzelf zo goed dat ze dit kunnen doen en een boot kunnen kopen voor een arm Balinees gezin puur omdat zij hun shit op orde hebben en die arme zielige mensen in Afrika of Azië kunnen dat niet. Stelletje white saviors.

7 likes

Ik kwam dit kanaal tegen (geen idee hoe eigenlijk, het is heel klein) en ik dacht dat het heel oude video’s waren, maar ze zijn heel recent haha. Het is voor mijn gevoel heel old school YouTube

8 likes

Ik weet dat hier vooral saaie youtubers worden besproken, maar omdat het laatst ook al om caricakes ging: ze heeft een nieuw filmpje waarin ze een gesponsorde trip maakt naar Busan om medical tourism te promoten. Aan de ene kant vind ik het interessant, maar ook heel vreemd?? Ze gaat dus ter promotie langs bij allemaal klinieken waar ze dus een check krijgt op verschillende dingen.

1 like

Maar zeg dan gewoon: Jongens, kappen met vragen. Ik deel het voorlopig niet.

6 likes

Heeft iemand de docu al gezien?

Zal hem eens aan zetten. Als dit echt waar is dan valt het me vies tegen van Miljuschka, had haar wel redelijk hoog zitten. :unamused:

12 likes

Ik heb nu helaas geen tijd om hem te zien, maar ben heel erg benieuwd!

Sanne post net in een story dat Miljuschka haar niet meer geblokkeerd heeft en dat een van de makers met haar in gesprek wil. Dat gaan ze binnenkort doen. Ik vind/vond Miljuschka ook altijd heel tof…

1 like

Ik vind het sowieso altijd erg irritant dat over Miljuschka wordt gepraat alsof ze ‘gezellig dik’ is en dat ze over zichzelf zegt dat lekker eten belangrijker is dan een slank lijf… terwijl ze gewoon aan het schoonheidsideaal voldoet.

86 likes

ja dit ja :roll_eyes:

1 like

Dit vind ik dus echt niet eigenlijk. Afvallen en bodypositvity kan wat mij betreft best samengaan maar niet als het gaat om het aanprijzen van een commercieel dieet.

23 likes

Ben het er mee eens hoor, met jou ook @Juuldie! Ze heeft volgens mij best een standaard Nederlandse maat. Snap niet dat ze afvallen promoot én tegelijkertijd body positivity.

Ik vind haar recepten leuk. Ze komt normaal over. Vind haar niet over te top en ik kom haar gelukkig niet zo vaak tegen op tv als Chantal Janzen.

2 likes

Ja je kan bodypositive zijn (iedereen kan dat!) en je aansluiten bij de beweging, maar je bent dan misschien niet de juiste persoon als boegbeeld. Omdat je met een ‘standaard’ lichaam niet gediscrimineerd wordt door de maatschappij, en als dik persoon wel.

17 likes

Ik vind wel dat WW een duurzame manier van afvallen is dus dat is veel beter dan crashdieeten. Je leert veel beter gezonde keuzes maken.

Daarnaast vind ik best dat je en body positive kan zijn en wat willen afvallen. Misschien voel je je fitter bij een bepaald gewicht en gaat het je niet per se om een blokjesbuik.

Hoe profileert Mil zichzelf dan? Ziet zij zichzelf als boegbeeld dan?

2 likes

Het is vergelijkbaar met wij die blm roepen en supporten. We zijn allies, maar weten niet wat poc meemaken

11 likes

Ik ben ook geen autoriteit natuurlijk maar ik vind dat iedereen bodypositive kan zijn. Het is alleen een beetje lelijk om met een gemiddelde Nederlandse maat zo’n podium te pakken en dat podium dan niet te delen met mensen die eronder lijden dat de maatschappij hen dik vindt. Ik twijfel er niet over dat Miljushka in de mediawereld als ‘dik’ of misschien zelfs ‘te dik’ wordt gezien want daar heerst een hele niet-gemiddelde standaard, maar in de maatschappij voldoet zij aan het schoonheidsideaal en heeft ze echt wel een pretty privilege. Als je dan je bekendheid wil vergroten doormiddel van bodypositivity, deel dan op zijn minst je podium met mensen die gediscrimineerd worden of bijv. zoals Sanne zegt op dagelijkse basis last ervan ondervinden omdat ze niet in een stoel op het terras of in het vliegtuig passen. Daarbij komt het heel onoprecht over als je je laat betalen om een commercieel dieet te promoten.

12 likes