Maar zeg dan gewoon: Jongens, kappen met vragen. Ik deel het voorlopig niet.
Heeft iemand de docu al gezien?
Zal hem eens aan zetten. Als dit echt waar is dan valt het me vies tegen van Miljuschka, had haar wel redelijk hoog zitten.
Ik heb nu helaas geen tijd om hem te zien, maar ben heel erg benieuwd!
Sanne post net in een story dat Miljuschka haar niet meer geblokkeerd heeft en dat een van de makers met haar in gesprek wil. Dat gaan ze binnenkort doen. Ik vind/vond Miljuschka ook altijd heel tof…
Ik vind het sowieso altijd erg irritant dat over Miljuschka wordt gepraat alsof ze ‘gezellig dik’ is en dat ze over zichzelf zegt dat lekker eten belangrijker is dan een slank lijf… terwijl ze gewoon aan het schoonheidsideaal voldoet.
ja dit ja
Dit vind ik dus echt niet eigenlijk. Afvallen en bodypositvity kan wat mij betreft best samengaan maar niet als het gaat om het aanprijzen van een commercieel dieet.
Ben het er mee eens hoor, met jou ook @Juuldie! Ze heeft volgens mij best een standaard Nederlandse maat. Snap niet dat ze afvallen promoot én tegelijkertijd body positivity.
Ik vind haar recepten leuk. Ze komt normaal over. Vind haar niet over te top en ik kom haar gelukkig niet zo vaak tegen op tv als Chantal Janzen.
Ja je kan bodypositive zijn (iedereen kan dat!) en je aansluiten bij de beweging, maar je bent dan misschien niet de juiste persoon als boegbeeld. Omdat je met een ‘standaard’ lichaam niet gediscrimineerd wordt door de maatschappij, en als dik persoon wel.
Ik vind wel dat WW een duurzame manier van afvallen is dus dat is veel beter dan crashdieeten. Je leert veel beter gezonde keuzes maken.
Daarnaast vind ik best dat je en body positive kan zijn en wat willen afvallen. Misschien voel je je fitter bij een bepaald gewicht en gaat het je niet per se om een blokjesbuik.
Hoe profileert Mil zichzelf dan? Ziet zij zichzelf als boegbeeld dan?
Het is vergelijkbaar met wij die blm roepen en supporten. We zijn allies, maar weten niet wat poc meemaken
Ik ben ook geen autoriteit natuurlijk maar ik vind dat iedereen bodypositive kan zijn. Het is alleen een beetje lelijk om met een gemiddelde Nederlandse maat zo’n podium te pakken en dat podium dan niet te delen met mensen die eronder lijden dat de maatschappij hen dik vindt. Ik twijfel er niet over dat Miljushka in de mediawereld als ‘dik’ of misschien zelfs ‘te dik’ wordt gezien want daar heerst een hele niet-gemiddelde standaard, maar in de maatschappij voldoet zij aan het schoonheidsideaal en heeft ze echt wel een pretty privilege. Als je dan je bekendheid wil vergroten doormiddel van bodypositivity, deel dan op zijn minst je podium met mensen die gediscrimineerd worden of bijv. zoals Sanne zegt op dagelijkse basis last ervan ondervinden omdat ze niet in een stoel op het terras of in het vliegtuig passen. Daarbij komt het heel onoprecht over als je je laat betalen om een commercieel dieet te promoten.
Heb de aflevering net op de achtergrond gekeken, maar Sanne(ke) niet gezien.
Het grote succes van WW is net dat een heel grote groep van het cliënteel hervalt. Het is dus eigenlijk geen succesvol duurzaam dieet, maar werkt natuurlijk wel heel goed als business model want die mensen komen terug: ‘het heeft gewerkt’ en brengen opnieuw geld in het laatje.
Nee haar post/Story was kennelijk gebruikt (zonder dat haar om toestemming of reactie was gevraagd).
Ik denk dat het heel snel even in beeld komt, dus niet Sanne zelf
Wow ja MyStyleDiary flashbacks!! Heette die website zo?
Het feit dat zij maar 3 jaar ouder is dan ik doet me OUD voelen jezus ik heb het gevoel dat ik er makkelijk 10 jaar ouder uitzie
Ik weet niet wie dat is dus geen idee. Maar ik denk misschien meer iets als: dat in de toekomst dik ook gewoon een normaal lichaamstype is en daar naar wordt gehandeld.
Haha ik ging effe kijken of zij vroeger dun was en ja hoor:
Ze komt op me over als iemand die met enige moeite haar “nieuwe” lichaam probeert te aanvaarden. Da’s prima, maar dat maakt je geen boegbeeld van body positivity, integendeel.
Dit vind ik nou een leuke video! Ik hou nooit zo van die mukbangs maar ik ben gaan kijken omdat ik Alice en Kristina beide leuk vind en ze hebben echt een leuke chemie. Eindelijk eens youtubers die oprecht geïnteresseerd zijn in elkaar, elkaar vragen stellen en naar elkaar luisteren.
Ik weet niet wie je bedoelt en ken deze hashtag ook niet, maar er wordt ook wel “the future is female” geroepen door feministen toch, en die willen ook niet per se dat iedereen vrouw wordt? Denk dat je zoiets niet te letterlijk moet neme n haha