Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Eerlijk
Ik denk dat de kans dat je Corona in Nederland oploopt, (nog uit eten en naar de kroeg gaan want ja je hebt toch vakantie, moet wel een beetje genieten) vele malen hoger ligt dan dat je samen in een huis in de bergen op Ibiza zit

4 likes

Ja dat had ik wel begrepen, maar dat beeld heb ik dus niet gezien.

1 like

Denk dat ze idd het stigma dik=ongezond wil doorbreken hiermee. We zijn zo geconditioneerd met dun=gezond, terwijl dat natuurlijk niet per se waar hoeft te zijn. Gezond=gezond en ongezond=ongezond, met een duizend verschillende aanleidingen en vaak ongeacht figuur of gewicht.

7 likes

Juist!

1 like

Dat is bij afvallen sowieso zo. Van mensen die afvallen komt het bij een groot gedeelte er sowieso weer aan. Wat ik bedoel, is dat je bij WW je dag leert plannen en bewuste keuzes maakt. Ook heb een je groep met wie je je problemen deelt. Bij het Sonja Bakkeren heb je een menu waar je je aan houdt en daarna weer terugvalt. Daar heb je hetzelfde. Afvallen is sowieso commercie, waarbij WW volgens mij een van de betere partijen is.

5 likes

Maar overgewicht is wel gewoon echt ongezond. Het zou alleen niemands business moeten zijn hoe ongezond iemand anders leeft.

42 likes

Ik vroeg me af waarom ik dat dan niet gezien heb en toen bedacht ik me dat ik hem al een paar weken niet meer volg. Is maar beter ook als ik dit lees

Haha ja ga ik denk ik ook maar doen, scheelt veel irritatie. Jammer want ik vond hem eerder wel leuk

Wat ik begreep is dat overgewicht kan leiden tot gezondheidsklachten maar dat het hebben van overgewicht niet per sé hoeft te betekenen dat iemand ongezond is. Net als dat overgewicht niet hoeft te betekenen dat je ongezond leeft. Maar je hebt gelijk dat het dan nog niemand aangaat als je dat wel doet.

9 likes

Mensen met overgewicht hebben statistisch gezien vaker (kans op) gezondheidsklachten dan mensen zonder overgewicht. Dat betekent alleen niet dat iedereen met overgewicht ongezond is, alleen vaker dan mensen zonder overgewicht. Een persoon met overgewicht die regelmatig beweegt, kan bijvoorbeeld ‘gezonder’ zijn dan een slank persoon die dat niet doet. Neemt niet weg dat overgewicht op het niveau van de samenleving een probleem is (want statistisch meer ongezonde mensen), maar op individueel niveau kun je daar niet zoveel over zeggen. Verder helemaal met je eens dat het niemands zaak is hoe ongezond iemand leeft!

21 likes

Die dure kast moet ook betaald worden!!

4 likes

#spuitkoningnick

19 likes

Laatste paar keer al met Dirkje!

1 like

De baby heeft plaatsgemaakt voor iets anders!

57 likes

De reactie van die persvoorlichter is ook echt om te kotsen. “U heeft al schriftelijk reactie van ons gehad”. Ook gewoon constant hetzelfde herhalen. Niet eens in gaan op wat hij zegt. Triest :joy:

5 likes

Wat ziet zij er weird uit op deze still, nog meer plastic-fantastic dan anders. :confounded:

5 likes

Ik ben het er volgens mij niet helemaal mee eens, dat je zegt dat zij aan het maatschappelijke schoonheidsideaal voldoet. Het is wel zo dat een groot deel van de vrouwen gaat maat heeft (42/44 toch?), maar volgens mij is het ideaal wel een stuk dunner. Vandaar ook altijd die dunne modellen.

5 likes

Zojuist gekeken en het item zette me wel aan het denken, ik dacht dat body positivity was voor alle lichamen.
Het lijkt nu alsof het alleen is voor dikke mensen of mensen die afwijken van ‘het schoonheidsideaal’ , maar juist door dit telkens te benoemen wordt het niet ‘normaal’ toch? Vind het een interessante discussie. En is er iemand die volledig aan het schoonheidsideaal voldoet? Ik denk dat geen enkele vrouw tevreden of ‘perfect’ is. En is het doel van de hele beweging dat vrouwen zelfverzekerder worden in/met hun lichaam of juist voor de acceptatie van de omgeving van die vrouwen?

4 likes

Vind het ook beetje vaag allemaal. Heb bijv zelf maat 38, maar met mild lipoedeem, dus “dikke” bovenarmen en ookal val ik af, krijg nooit gladde billen en bovenbenen, alles is blubberig hierdoor (haha nice). Kortom: voldoe ondanks mijn maat laaaang niet aan het ideaalplaatje, dus ik vind die hashtag bodypositivity best wel passen, maar volgens de docu zou ik die dan ook “kapen”
? Je moet dus wel dik of “afwijkend” genoeg zijn, maar wie bepaalt dat dan?

2 likes

Maar dan wijk je dus toch af van het schoonheidsideaal want je armen zijn dan niet helemaal in proportie met de rest. (ik ben zelf 1 blob dus het interesseert mij niet zo hoe anderen eruit zien haha)