Ja eens, maar in die docu wordt vrij stevig gezegd dat Miljuschka de hashtag kaapt omdat ze niet dik cq afwijkend genoeg is. En dat het dan juist niet helpt.
Ik denk dat het niet zozeer gaat over wie er wel of niet mag meedoen (iedereen mag meedoen!), maar meer of je, als je volgens de âstandaardâ er goed uitziet en je uiterlijk je carriĂšre op een positieve manier heeft beĂŻnvloed, per se een boegbeeld moet zijn. Wellicht is het dan sjieker om het woord te geven aan mensen die vanwege hun uiterlijk gediscrimineerd worden bijvoorbeeld.
Dat betekent niet dat je niet je eigen proces van onzekerheid overwinnen kunt hebben gehad en dat je de body positivity boodschap niet kan uitdragen. Gewoon alleen dat je in de maatschappij niet de nadelen van een âafwijkendâ uiterlijk hebt ondervonden.
Edit: ik heb de docu niet gezien, dit hierboven is hoe ik het interpreteer.
Ooh. Wat een onzin weer allemaal, zeg.
Ja dat kan ik wel volgen, maar poeh, vind het wel ingewikkeld en word er juist een beetje ongelukkig van merk ik. Vind het ergens wel een beetje pijnlijk ofzo, die âgradatiesâ.
En was destijds ook niet aan de orde dat Linda de Mol een semi-vergelijkbare hashtag ih leven had geroepen maar toch net iets anders bedoelde (lekkerbodypositief) en alleen vrouwen t/m maat 42 had gevraagd te poseren, waaronder M.?
Sanne vond bijv dat hierdoor werd meegelift op een grootsere movement zonder dat de echte âkoplopersâ erkenning kregen. Dus er loopt een en ander door elkaar. Los hiervan zou het niet alleen om labeltjes en termen moeten gaanâŠ
Ps: heb de docu ook nog niet gezien
Ps2: vind het wel dubbel want ben toen ik jong zo vaak gevraagd of ik anorexia had, werd ook over geroddeld (nee, kreeg pas in mijn 20er jaren rondingen en at daarvoor genoeg Maccie/redbulls hoor). Volgens de âechteâ aanhangers is echter alleen fatshamen een ding en bestaat skinnyshamen niet. Dat snap ik zeker wel wanneer het grotere taboe rondom overgewicht wordt toegelicht maar heb ik zelf wel persoonlijk wat moeite mee
Dat vind ik ook stom, voor mij gaat het er bij body positivity er juist om dat ĂĄlle lichamen prima zijn zoals ze zijn. Dan doe je niet aan shamen, op welke manier dan ook. Ik snap ook helemaal dat @Krabsalade er verdrietig van wordt als er gradaties zijn, want dat geeft mensen het gevoel dat ze ergens niet bij horen.
Maar, ik kan me dan ook weer voorstellen dat als ik ernstige acne heb en ik zie iemand met een gladde glanzende huid op tv vertellen dat ze soms wel drie puistjes tegelijkertijd heeft, maar dat ze haar probleemhuid inmiddels heeft geaccepteerd, ik me daar niet beter door zou voelen. Eerder wanhopig: als het hĂĄĂĄr al zoveel moeite kostte om haar huid te accepteren, hoe moet ik mijn acne dan accepteren?!?
En dan kan die persoon echt moeite hebben gehad met haar huid. Het proces is volledig authentiek, maar de ervaring is niet hetzelfde. Vandaar dat ik zeg: doe vooral mee, maar vraag je in zoân geval af of je een boegbeeld moet zijn.
Ja volgens mij heb je gelijk.
Alsof ik tegen een kindje uit de kledingfabrieken in Bangladesh zeg dat ikzelf vroeger ook arm was omdat ik moest werken voor de nieuwste iPhone en die niet van mn ouders kreeg. Allebei hebben we misschien te maken met armoede maar in totaal andere gradaties en als er dan voor de een een platform is ontstaan is het niet sjiek als dat door de ander wordt gekaapt?
Ik weet het niet zeker hoor, maar zoiets begreep ik ervan
Maar die gradaties, die worden niet bedacht door de mensen die dat zeggen maar die zijn gewoon aanwezig in de maatschappij.
Ben je bijv. ooit gediscrimineerd om je gewicht of uiterlijk, bijv. bij het solliciteren? Maak je je als je ergens heen gaat ooit zorgen dat je niet in de stoelen past? Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zo niet; ondanks dat je zegt dat je niet voldoet aan het ideaal, heb je toch een privilege en het is je wel goed om daarvan bewust te zijn. (Met je bedoel ik eigenlijk Miljuschka.)
Natuurllijk mag je bodypositief zijn maar zeker als bekend persoon moet je gewoon opletten dat je het podium niet steelt van de mensen die niet zo geprivilegieerd zijn als jij. Je kunt wel meedoen maar je moet niet het nieuwe boegbeeld proberen te zijn, vind ik. Zeker omdat zij er aan verdient.
Ik vind deze post wel goed. Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat het raar is of zielig voor mijn vriend dat wij condooms gebruikten toen ik niet aan de pil was.
De bodypositivity community is gestart door dikke vrouwen (poc zelfs) omdat zij het discrimineren van dikke lichamen wouden stoppen.
Dus bijvoorbeeld geen baan krijgen omdat mensen er van uit gaan dat je toch niet goed kan werken omdat je dik bent. Of niet serieus genomen worden bij de dokter. (Ja dik zijn is ongezond maar je serieuze klachten worden vaak weggewimpeld onder het mom van âOh val maar af dan word je beterâ terwijl dat niet voor alles een oplossing is)
Dus de bodypositivity community is vooral voor hen bedoelt.
De # of de community of iets waar elk lichaam bij hoort is meer body acceptance. Want elk lichaam is mooi en hoort niet beoordeeld te worden. Dit word wel altijd onder de # bodypositivity gegooid omdat die # bekender is en ook meer likes opleverd. Daardoor ontstaat er veel verwarring.
En ja je kan je als een vrouw met een gemiddeld of dun of wat voorn lichaam zeker onzeker voelen of bepaalde opmerkingen krijgen. Maar je word niet gediscrimineerd en niet serieus genomen vanwegen je overgewicht.
Oke we worden als vrouwen soieso niet serieus genomen maar we moeten ons afvragen of we het oordeel van een Frits met zn gele tanden en een afgescheurde teennagel zo belangrijk vinden.
Hartje voor herkenning <3 en altijd; zal je niet eens voor jezlef gaan zorgen? Gewicht verliezen? Altijd moeite hebben met leuke kleding vinden wat past (Al is dat tegenwoordig gelukkig wat makkelijker geworden). Op een gegeven moment durfde ik voor de thuisbezorgd mensen ook niet meer open te doen, want ja blikkenâŠ

Die winactie is al een paar maanden oud haha
Ik moet gelijk hieraan denken
Spoiler want goor

Mee eens. Veel te breed !
Echt hé. Ik zat al te wachten op de eerste zeikstralen die iets van de vloer van Bonnie en Nick vinden
Ik kom gewoon niet meer door de verhuisvlogs heen. Zo vreselijk langdradig
Ik vind het er mooi uitzien in de ruimte, de brede bies! Maar met de deuren open niet zo. Maar deuren zitten meestal dicht toch
Echt een prachtige vloer! Zou bijna ook zoân visgraat met bies willen in mijn appartementje maar dat leggen lijkt me een gedoe als ik het zo zie 
Je hoeft ze natuurlijk ook niet te kijken he.
Is het niet zonde dat bij die hele movement van bodypositivity er nu zo gefocust op wie de boodschap brengt (en of die persoon al dan niet dik genoeg, genoeg geleden heeft) in plaats van de boodschap zelf? Waarom is het zo dat de boodschap an sich niet genoeg is? Ik begrijp wel dat je als slank mens niet moet proberen te doen alsof je de struggles helemaal begrijpt, maar voor dit soort onderwerpen wordt vaak zoân soort wedstrijd afgelegd met wie er wel mag praten en hoe veel recht van spreken iemand heeft op basis van al zijn privileges