Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Ik vind deze post wel goed. Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat het raar is of zielig voor mijn vriend dat wij condooms gebruikten toen ik niet aan de pil was.

36 likes

De bodypositivity community is gestart door dikke vrouwen (poc zelfs) omdat zij het discrimineren van dikke lichamen wouden stoppen.
Dus bijvoorbeeld geen baan krijgen omdat mensen er van uit gaan dat je toch niet goed kan werken omdat je dik bent. Of niet serieus genomen worden bij de dokter. (Ja dik zijn is ongezond maar je serieuze klachten worden vaak weggewimpeld onder het mom van ā€œOh val maar af dan word je beterā€ terwijl dat niet voor alles een oplossing is)
Dus de bodypositivity community is vooral voor hen bedoelt.

De # of de community of iets waar elk lichaam bij hoort is meer body acceptance. Want elk lichaam is mooi en hoort niet beoordeeld te worden. Dit word wel altijd onder de # bodypositivity gegooid omdat die # bekender is en ook meer likes opleverd. Daardoor ontstaat er veel verwarring.

En ja je kan je als een vrouw met een gemiddeld of dun of wat voorn lichaam zeker onzeker voelen of bepaalde opmerkingen krijgen. Maar je word niet gediscrimineerd en niet serieus genomen vanwegen je overgewicht.

Oke we worden als vrouwen soieso niet serieus genomen maar we moeten ons afvragen of we het oordeel van een Frits met zn gele tanden en een afgescheurde teennagel zo belangrijk vinden.

36 likes

Hartje voor herkenning <3 en altijd; zal je niet eens voor jezlef gaan zorgen? Gewicht verliezen? Altijd moeite hebben met leuke kleding vinden wat past (Al is dat tegenwoordig gelukkig wat makkelijker geworden). Op een gegeven moment durfde ik voor de thuisbezorgd mensen ook niet meer open te doen, want ja blikken…

1 like

200

12 likes

Die winactie is al een paar maanden oud haha

2 likes

Ik moet gelijk hieraan denken

Spoiler want goor

image

7 likes

Mee eens. Veel te breed !

Echt hƩ. Ik zat al te wachten op de eerste zeikstralen die iets van de vloer van Bonnie en Nick vinden

14 likes

Ik kom gewoon niet meer door de verhuisvlogs heen. Zo vreselijk langdradig

1 like

Ik vind het er mooi uitzien in de ruimte, de brede bies! Maar met de deuren open niet zo. Maar deuren zitten meestal dicht toch :stuck_out_tongue: Echt een prachtige vloer! Zou bijna ook zo’n visgraat met bies willen in mijn appartementje maar dat leggen lijkt me een gedoe als ik het zo zie :sweat_smile:

Je hoeft ze natuurlijk ook niet te kijken he.

1 like

Is het niet zonde dat bij die hele movement van bodypositivity er nu zo gefocust op wie de boodschap brengt (en of die persoon al dan niet dik genoeg, genoeg geleden heeft) in plaats van de boodschap zelf? Waarom is het zo dat de boodschap an sich niet genoeg is? Ik begrijp wel dat je als slank mens niet moet proberen te doen alsof je de struggles helemaal begrijpt, maar voor dit soort onderwerpen wordt vaak zo’n soort wedstrijd afgelegd met wie er wel mag praten en hoe veel recht van spreken iemand heeft op basis van al zijn privileges

1 like

Jessie Maya is in Disneyland Parijs. Dat ligt in een code oranje gebied… Zouden ze daarna in quarantaine gaan?

4 likes

Allereerst: wat rot dat je ook te maken gehad met vervelende opmerkingen over je gewicht, dat zou niet moeten en ik denk dat daar ook zeker aandacht voor moet zijn, want skinnyshamen bestaat ook echt wel. Maar er is wel een verschil tussen de discriminatie waar mensen met (veel) overgewicht te maken mee hebben, en de discriminatie waar dunne mensen mee te maken hebben. Als dik persoon pas je soms letterlijk niet in de maatschappij, bijvoorbeeld omdat je:

• Niet in stoelen past (terras/vliegtuig/achtbanen)
  • Je geen of weinig kleding kan kopen in jouw maat
  • Je niet de gezondheidszorg krijgt die je zou moeten hebben, omdat je ā€˜eerst moet afvallen’
  • etcetera

Dit zijn allemaal dingen waar je als dun persoon nooit mee te maken zal hebben. Een groot deel van de bodypositivity beweging draait niet eens meer om acceptatie van je medemens of vooroordelen, maar om voorzieningen die vanzelfsprekend zouden moeten zijn voor ieder mens, maar dat nu niet zijn. Als dun persoon kan je ook echt last hebben van vooroordelen en nare opmerkingen, maar echte discriminatie in deze vorm zal je (waarschijnlijk) nooit ervaren.

9 likes

Sorry maar echt niet in die mate dat dikke mensen dit meemaken.
Natuurlijk zijn er een aantal zaken die niet mogelijk zijn als persoon met (extreem) ondergewicht, maar je ondervindt gewoon geen structurele discriminatie op continue basis.

15 likes

Als het over BLM gaat luister ik ook liever naar een POC dan naar een wit persoon die er dingen over gelezen heeft.
Bij feministisch iets luister ik ook liever naar een vrouw dan naar een man ook voor gelijke rechten is.
En zo luister ik bij bodypositivity ook liever naar iemand die dichter staat bij waar het daadwerkelijk om draait dan naar een doorsnee vrouw die ook onzeker is … want newsflash dan zijn we allemaal wel eens.

47 likes

Er is een verschil tussen individuele struggles en discriminatie op maatschappelijk niveau. Daar mag je je kut om voelen, maar het is niet vergelijkbaar. Plus de regel die jij noemt, dat je moet aankomen om onder narcose te mogen, is er om jouw gezondheid te beschermen. @Dombo zelfde trouwens met het punt dat jij noemt over gezondheidszorg, daar houd ik me echt buiten als niet-dokter. Ik vind afvallen helemaal niet zo’n raar advies van een arts, overgewicht kan nu eenmaal leiden tot kwalen en een risico vormen bij bepaalde medische (be)handelingen. Maar dat betekent niet dat wij als leken het recht hebben om mensen met overgewicht anders te behandelen.

2 likes

Ik weet in deze discussie eigenlijk niet zo goed aan welke omvang ik moet denken in combinatie met structurele discriminatie?

Snap dat een dokter advies geeft, vind ik opzich niks mis mee. Maar ik durfde bijna niet eens meer naar de dokter toe. Elke klacht die ik had werd afgedaan met , je bent te zwaar. Ga afvallen en het probleem is weg. Zelfs als ik voor een oog ontsteking kwam kwam mij gewicht naar voren. Waar het niks mee te maken heeft. Dan voel je je toch wel klein en klote. Ik heb dus ook een slechte relatie met dokters door wat er elke keer gezegt werd.

11 likes

Het boeit mij niet dat jij die brede bies niet mooi vindt. Ik word er gewoon moe van dat er na elke vlog commentaar komt over de aanpak van Bonnie en Nick terwijl zij zichtbaar gelukkig zijn met het huis, vind dat juist leuk om te zien

18 likes