Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Ugh om nog even aan te haken in de vulva/vaginanamendiscussie, toen ik ooit op een BSO werkte was er een meisje van 5 dat zichtbaar veel jeuk had aan haar vulva/vagina, zodanig veel dat ik er een vraag over stelde aan haar. Toen antwoordde ze dus dat ze “zoveel jeuk had aan haar kutje”. Nou toen brak m’n klomp ook wel even.

28 likes
Entrepreneurs enz

Dat is dan toch prima. Tuurlijk heeft iedereen iemand om tegenop te kijken, maar je idool is niet automatisch flawless toch?

Persoonlijk vind ik dat met ondernemen ook een verantwoordelijkheid komt naar je klanten en je personeel. Er zit vermoed ik een enorme causale relatie tussen de winsten die ondernemers als Celine Charlotte noemen (100k+) en de bedrijfsvoering en positie die de personen die het ren en vliegwerk voor hen doen hebben (freelance, vermoedelijk veel stagiaires die eigenlijk het takenpakket van een medewerker hebben en waarschijnlijk geen uitmuntend salaris/stevige secundaire voorwaarden. Dan mag het wel heel gezellig zijn, maar dat betaald de rekeningen niet).

Ik vind het dus gewoon niet zo bewonderingswaardig en snap dus ook niet goed waarom het zo’n podium krijgt. Prima als anderen het verder volgen hoor you do you. In mijn ogen heb je juist als populaire en geroemde ondernemer verantwoordelijkheid de duurzaamheid van je bedrijven. Dit is ook niet gericht op Celine, ik ken haar verder niet, maar meer iets wat ik mega opvallend vind aan online entrepreneurs. Dat elk bedrijf na drie tot vijf jaar eindigt met een dode website ‘het was leuk, was lachen, joehoee’. Wat mij betreft is winst niet de ultieme indicator van succes. Ik zie dus slecht waarom iemand een goede ondernemer is vanwege een slim verdienmodel. Het enige begrijpelijke eraan vind ik dat ik het enkel uitvoeren van een slimme bedrijfsformule zelf ook niet jarenlang uitdagend zou vinden. Daarom zou ik er ook nooit mee starten.

8 likes

Ik heb in een soortgelijke situatie wel eens gehad dat een kindje het haar ‘mossel’ noemde :flushed:

27 likes

Zo had ik een kind op werk die het “poes” noemde

Uh watte?

(mooiste was dat een ander kind zei geen huisdieren te hebben)

41 likes

Ik vind ‘ondernemer’ echt de meest uitgeholde term die er is. Veel mensen lijken zichzelf ondernemer kunnen noemen een doel op zich te vinden, zonder achter het product/de dienst of wat dan ook te staan

16 likes

Ik zeg niet dat ze haar personeel slecht behandeld. Wat wel nog online staat: oude vacatures waaruit is op te maken dat stagiairs een vrij groot takenpakket hadden (voor zowel spot als c adacemy). Ik roep niet zomaar iets he en zeg er ook nog bij dat het een vermoeden is. De enige aanname is dat als je voor dat soort klussen stagiairs inzet je mogelijk geen marktconform salaris biedt. De rest is feitelijk: ze startte een bedrijf, deed het 3.5 jaar, pronkt met mega winsten, werd daarvoor geprezen en sloot de toko weer af toen ze er zelf geen zin meer in had en het slecht liep. Ook staat vast dat er een team was. Als je relatief kleine bedrijf een waanzinnige omzet heeft snap ik het stoppen als je geen zin meer hebt gewoon niet zo als er personeel is en vind ik dat geen bewonderenswaardig ondernemenschap.

Een vacature

Neem bijv deze. Gezocht een hbo student (of afgestudeerde) die 32 uur stage komt lopen. https://www.vacaturevia.nl/vacature/spot-en-c-academy-zoeken-marketing-communicatie-stagiaire/. Met dit takenpakket * Meedenken/ uitvoeren van nieuwe business strategieën in sales en marketing

• Content maken voor de websites / social mediakanalen
  • Contact zoeken met eventuele nieuwe klanten
  • Mails beantwoorden
  • Hosten op persevents
  • Telefoontjes van klanten opnemen

Voor 450 euro de maand. Sorry maar dat is gewoon een medewerker.

10 likes

Huhhh robje??

Prima hoor agree to disagree. Was ook niet mijn bedoeling om er zo lang op door te gaan. Het gaat mij ook niet specifiek om spot. Het gaat mij vooral om hoe ondernemen gebracht wordt door succesvolle influencers (als een soort persoonlijke reis. Als je er geen zin meer in hebt moet je stoppen) en hoe de personen daaromheen vaak niet echt een rol lijken te hebben.

In mijn ogen is een stage een leerplek. Als je een afgestudeerde met kennis van x en een proactieve houding zoekt, die zelfstandig de telefoon bemand, klanten zoekt, content maakt en de mail beantwoord zoek je eigenlijk gewoon een assistent en maak je gebruik van het overschot aan werklozen in bepaalde vakgebieden. Ik zie zo’n takenpakket echt als verkapte arbeid. Hoogstwaarschijnlijk zeer leerzaam, maar vooral ook winst voor het bedrijf. Maar dat is een ander onderwerp, laten we daar niet verder op in gaan.

8 likes

Huh??? Waar zie je dit

Het viel op dat Monica niet meer in Noor’s vlog kwam.

En een tijdje daarna had ze het over dat iemand geen commente verwijderde onder haar video’s als er negatieve dingen over Olivi gezegd werden.

2 likes

Haha ik dacht dat monica en Robbert ruzie hadden, ik schrok al😂

2 likes

Dat laatste wist ik niet, dat eerste tja ik reageer in haast en formuleer vast niet perfect. So be it. Volgens mij was het punt duidelijk.

1 like

Ooww! Hahaha! Nee volgens mij zijn zij nog lovey dovey

1 like

ja dat vind ik ook zo zonde, daarom koop ik er niks.

Poeni

15 likes

Ik vind het zo zonde als het plasser genoemd wordt. Er zitten zoveel mooie organen omheen waarvan er meerdere geen enkele bijdrage leveren aan plassen! Bij een jongen is de term plasser volgens mij minder gangbaar, maar daar geldt natuurlijk hetzelfde.

Heb trouwens de vrouwen van damn honey wel eens horen pleiten voor vulva ipv vagina, omdat de vagina natuurlijk het gat is en niet de plasbuis/labia/etc. Vulva zou dus beter de lading dekken maar het is zo’n walgelijk woord.

3 likes

Poemel

2 likes

Volgens mij zeiden wij “spleetje”. :pleading_face:

31 likes

Ik vind poeni echt leuk en gezellig

4 likes

Ik kan het me gewoon echt niet herinneren, volgens mij zeiden mijn ouders het gewoon nooit ofzo haha

20 likes