Blaasontsteking in je vagina voelen is anders ook wel een kleine prestatie
Mijn moeder ook inderdaad een piemel was dan wel weer een plasser
Kan me ook niet herinneren hoe het bij ons genoemd werd, denk dat er inderdaad eigenlijk nooit over werd gesproken.
Pipi
Ik geloof meestal ākruisā of ādaar benedenā. Soms ook wel vagina, maar ik geloof dat dat pas kwam toen ik ouder was ofzo?
Spleetje of voorbibs
Mijn moeder noemde het ook flut heeft lang geduurd voor ik erachter kwam dat het niet echt zo heette
Kreeg ineens op Insta een advertentie, denk door het meelezen hier? Maar dat was een opblaasbaar badje van hetzelfde merk vlg mij
hahah, ik ben niet volledig Nederlands dus we hadden meerdere benamingen: poenie en cicimici hahaha oh zo belachelijk als ik dit uittyp
Wij zeiden juist bij jongetjes plasser, ik vind dat voor meisjes zo vreemd klinken. Daarbij noemde we het plasgaatje (en dan niet zo in de letterlijke zin, maar als term ansich haha)
Piesekont
Mijn ouders zijn zo ongeveer vergeten dat wij als kinderen ook geslachtsdelen, borsten, een menstruatie en seksleven zouden hebben. We hebben het er gewoon nooit over gehad. Echt bizar i.t.t. met hoe ik er nu over praat. Wij hadden op school ook geen seksuele voorlichting, ook niet op de middelbare!
Wij noemden een vagina muisje en een piemel vogeltje
Wij noemden het spleetje ja haha. Vreselijk woord. Ik heb een oostenrijkse vriendin die het iets van āschnoedelā noemde hahaha heb daar echt hard om gelachen
Ik noem het bij mān dochter juist wel plasser. Ze plast ermee, meer niet. Als ze zich gaat ontwikkelen en ze krijgt schaamlippen dan zal ik het vagina noemen. Ik vind het nu nog niet echt een vagina.
Mān moeder noemde het doddo. Tot mijn 22e heb ik gedacht dat dat Surinaams was voor vagina
Get ready to puke, maar mijn moeder noemde haar baarmoeder haar āholletjeā en daar zouden wij dan vandaan komen.
Over de vulva werd volgens mij niet gesproken.
Haha hardop lachen om schnudel. Hoor het meteen in mijn hoofd, ich habe jeuk (?) an meine schnudel!!! Maar het is een hond toch?!
Ik zie nu echt voor me dat je moeder een keer zei dat een muis in een holletje woont en jij zo keek
Hahah niet gebeurd, maar ik walgde al wel op jonge leeftijd van haar taalgebruik. Gatverdamme zeg, noem dat gewoon een baarmoeder
Edit: het deed me ook meer denken aan dr kont, omdat je dat nog wel eens een hol noemt (schop voor je hol enzo).