Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Bij mij werd het poenie genoemd. Mijn buurmeisje zei altijd voorbips en dat vond ik als kind super raar :joy:

5 likes

Wij hadden een meisje in de klas die het vagina noemde en dat vonden wij als kinderen echt weirrrrd. Bij ons thuis was het je plassertje en mijn broer & zus noemen het bij hun kinderen (m/v) ook weer zo

1 like

poenie!!

Huh? Hoe bedoel je: ze krijgt schaamlippen? Die heeft ze al toch?
(De vorm van een vagina hoeft bij het ontwikkelen naar een vrouw toe niet helemaal van vorm te veranderen hoor)

Wij zeiden altijd spleetje. Een moeder van een vriendin van mij zei altijd: “het straatje van Vermeer”. Heb ik altijd zo raar gevonden.

7 likes

Oja maar de binnenste schaamlippen hebben zich nog niet ontwikkeld. Het is nu een spleetje om te zien. Maar speeltje vind ik denigrerend. Ze menstrueert niet, ze plast ermee. Daarom noemen wij het een plasser.

Haha straatje van Vermeer!

2 likes

Voorbips of voorkont. Ja…

@ZusjevanJoost maar dat zijn toch ook twee verschillende onderdelen? Ik zou het hele geval dan vulva noemen, veel makkelijker.

Ik kan me niet herinneren hoe wij het vroeger thuis noemden, ik denk dat het niet vaak benoemd werd. Weet wel dat het bij de buurkinderen tummetje werd genoemd.

Mijn zoontje noemt zijn piemel flippie en mama heeft een poenie. Blijkbaar vindt hij die van mij groot want dat vertelt hij soms ook aan andere mensen: ‘mama grote poenie!’ :sob:

7 likes

Hahahaha ja ik ook!

9 likes

Ik vind vulva uit de mond van een 2/3/4-jarige ook wat vreemd. Ik hou het bij plasser.

2 likes

Dat komt omdat iedereen er van die rare woorden voor verzint. Lijkt mij niks mis met noemen hoe het heet.

65 likes

Ik vind woorden als poenie enzo veel leuker als vagina en vulva. Klinkt zo medisch haha. Zolang t maar geen kutje word want dat is iets wat alleen vieze mannetjes zeggen.

24 likes

Mijn ouders gebruikte altijd het woord plasser, maar deden ook niet aan voorlichting. Heb heel lang gedacht dat mn vagina en mn urinebuis hierdoor hetzelfde ding waren.

Nu zeg ik meestal vulva.

2 likes

Vreemd eigenlijk want andere lichaamsdelen zoals benen of ogen klinken wel heel normaal op welke leeftijd dan ook. Ik snap je wel maar het is eigenlijk totaal onlogisch dat we vulva dan weer anders gaan noemen.

3 likes

Mijn ouders hadden daar geen woord voor?
Maar kan mij ook geen situatie bedenken waarin het specifiek benoemt zou moeten worden bij kleine kinderen? Dus tenzij er echt naar gevraagd wordt, zou ik het ook niet benoemen hoor, zie ik het nut niet van in.

3 likes

Vreemd eigenlijk dat een kind wel borsten of tieten zegt maar vagina ofzo klinkt dan weer gek.

Bij ons was het vroeger ook plasser en dat vind ik eigenlijk wel logisch? Oo zo’n jonge leeftijd is het idd alleen/vooral dat en is er nog geen seks of menstruatie van toepassing?

Dan later gewoon vagina of kruis? Ik gebruik vulva nu ook nooit eigenlijk bedenk ik me door dit topic :thinking:

1 like

Het is toch gewoon een onderdeel van het lichaam? Doen alsof vulva en plasser hetzelfde zijn zorgt dat kinderen niet weten hoe hun eigen lichaam werkt. Tepels hebben ook geen functie maar daarbij draaien we ook niet om de term heen. Daarnaast zijn kinderen wel degelijk hun seksualiteit aan het ontdekken, ver voordat ze gaan menstrueren.

3 likes

Ik noemde het vroeger mijn tummie en mijn dochter nu ook :sweat_smile:

Weet dat veel het stom vinden zo’n “troetelnaam” maar het zit er bij mij zo ingebakken dat vagina gewoon voor mij niet klinkt. Onder volwassenen of vriendinnen noem ik het wel vagina of flamoes.

@wompie Ja dat is ook hoe ik dat zie.

Tessel ik zorg er heus voor dat zij straks weet hoe haar lichaam werkt hoor, dat komt echt wel goed. Ik ben geen preutse moeder.

1 like

Vulva ftw! Ik vind dat juist een leuk woord, het klinkt zo lekker zacht :blush:

9 likes