Heel stom maar zelfs bij vriendinnen gebruik ik vulva of vagina niet als woord. Eerder vazjien, daar beneden, of punani oid. Vind dat vagina of vulva indd zo medisch en heftig. Mijn vriend gebruikt poes en weet eigelijk niet echt wat ik daarvan vind haha. Zou kinderen dan indd plasser of kruis gebruiken.
Ik hoor hier in de omgeving dat veel kinderen hun speen tum/ tummie noemen
En in BelgiĂ« zeggen ze tutje tegen een speenđ. Vond t sws al raar om een vagina tutje te noemen maar nu helemaal.
Maar in België zeggen ze foef volgens mij? Maar weet t nog niet zal t eens vragen aan mn vriend .
Ik heb geen eigen kinderen maar pas heel veel op en tijdens het douchen zeg ik dan wel âgoed je billen wassen, ook de voorkantâ of ik gebruik âje meisjesbillen â als ze pijn eraan hebben ofzo, ik ben gewoon extreem voorzichtig omdat het juist niet mijn eigen kinderen zijn met een term als vagina, ben zo bang dat ik dan ineens de voorlichting mag gaan doen ofzo. Gek want bij jongens zeg ik wel gewoon piemel, alleen bij meisjes doen we dus zo moeilijk erover lijkt het.
Ja ik vind poes weer een beetje een seksuele lading hebben ofzo?
Hier was laatst een item over op de radio (volgens mij de wild in de middag) met een verkiezing erbij voor een woord, inderdaad als evenknie voor bv piemel.
Volgens mij werd puni toen gekozen.
Ik had snippa nog nooit gehoord maar ik vind het echt helemaal passen trouwens!
Vind ik ook met puni/poentje
Ja ZEKER als kinderen het zeggen wil ik echt graag dat poes gewoon naar het huisdier refereert. Van volwassenen eigenlijk ook trouwens.
Wat een kut onderwerp.
Babygaatje. Ja echt.
Deze discussie heeft mij dus wel enorm aan het denken gezet met hoe wij op het werk het vrouwlijke geslachtsdeel eigenlijk noemen. Ga me daar toch eens in verdiepen.(werk is kinderopvang)
Wij hadden vroeger thuis ook een andere naam, maar er werd ook niet om de echte naam gedraaid zeg maar. Ik wist vrij snel dat het gewoon vagina, schaamlippen etc is. Er werd bij ons thuis heel open over gepraat, gelukkig. Hoop dat ik dat later ook met mijn eigen kinderen kan
Maar puni is gewoon de afkorting van punani in het Surinaams en dat is zover ik weet gewoon de letterlijke vertaling van Vagina. Dus puni betekent eigenlijk gewoon âvaginaatjeâ in het Surinaams
Edit: in mijn hele (Surinaamse) familie was het dus gewoon puni (en nog steeds, ook voor volwassenen) en dat heb ik nooit echt raar of seksueel gevonden eigenlijk
Nu Massa naar mommybloggers is is iedereen van de rel geloof ik, niks is nog wat het lijkt!!!
En toen vanwege de Foefjes. Die inmiddels in zowel dit topic, Mommy en beuty besproken worden!
Wat was die parel van Cynthia onlangs ook al weer âalles is vanaf nu andersâ (uiteraard meer The Secrety verwoord want co-creatie met Sjon en Sjanet)
Het valt me op dat Aimee wel altijd naadloos trends volgt m.b.t. interieur en kledingstijl. Nu claimt ze niet heel origineel te zijn en een eigen stijl te hebben, maar ik merk wel dat haar content mij persoonlijk niet aanspreekt.
Haar interieur doet me nu heel erg denken aan;
Ja, ze is niet heel origineel⊠Dus als je zoiets zoekt kun je idd beter ergens anders terecht. Ik vind Aimee denk ik vooral leuk vanwege haar zelfspot en dat ze ervoor open staat om dingen aan te passen en te verbeteren. Ik vind haar oprecht en dat is best wel schaars⊠Dan neem ik de lange monologen wel voor lief
Ja ik vind haar zelf dus ook wel heel sympathiek overkomen, dus ik ga de vlogs wel op laten staan op de achtergrond, maar de huisvlogs sla ik voorlopig over denk ik haha
Ja, maar sinds wanneer zijn spencers en bodywarmers een goed idee?!
Ja dat is dus echt de nieuwe trend en ik vind het ook heel erg lelijk. Maar goed als Aimee het echt mooi vindt dan is het vooral you do you, maar ze gaat wel echt met alle trends mee valt me op