Dat ie Famke wel ff gaat naaien tot ze zegt “Ik doe niet meer mee”.
Vieze gore enge smeerlap.
Maar moeten we deze man kennen? Of is het gewoon een randomer
Maakt niet uit. Iedereen, hoe random ook, die zulke uitspraken doet moet aangesproken worden.
Maar om je vraag te beantwoorden, hij heeft een behoorlijk publiek en ze vinden hem allemaal prachtig en geweldig.
Klopt helemaal, maar wie is het nou haha? Ik weet nog steeds niet wie het is (en waarom hij door mensen geïnterviewd wordt) en ben benieuwd
maar waarom moet een jong kind al weten hoe dat allemaal precies werkt? Ik heb het over jonge kids he. Vanaf een jaar of 10 zou ik (wat mij betreft en afhankelijk van de ontwikkeling van een kind natuurlijk) beginnen met seksuele voorlichting en de precieze benaming van de lichaamsdelen. Ik ben pro seksuele voorlichting, maar alles op z’n tijd toch? Voor een kind van 4 is het simpelweg om te plassen, dus waarom niet zo noemen?
Kinderen masturberen vanaf dat ze ~ 1,5 jaar oud zijn al. Het is dus simpelweg niet alleen om mee te plassen. Daarnaast zijn ze er vanaf de kleuterleeftijd vaak al benieuwd naar relaties, seksualiteit en voortplanting. ‘Hoe worden baby’s gemaakt?’ bijvoorbeeld. Als laatste zijn er aanwijzingen dat seksuele opvoeding op jonge leeftijd (4-6), wat niet per se op penetratie gericht is maar op het aangeven van grenzen en de anatomie, zorgt dat ze weerbaarder zijn tov van leeftijdsgenoten en volwassenen op het gebied van seksueel overschrijdend gedrag.
Ik vind al die ‘kindvriendelijke woorden’ die hier voorbij komen zo naar klinken.
Ik heb twee kinderen en heb ze altijd geleerd om gewoon piemel en vulva te zeggen.
Dacht van te voren dat dit misschien heel ongemakkelijk zou zijn, maar het klinkt prima.
Denk dat aan alle lichaamsdelen van de vrouw al snel schaamte en seks word geplakt en dat wil ik juist niet leren aan mijn kinderen.
Ik zie trouwens veel comments met ik gebruik vagina of vulva, maar voor de gene die dit misschien niet weten : de vagina is alleen de binnenkant (die verbonden zit aan de baarmoeder) en de vulva is het geheel.
Wilde het er maar even bij zeggen omdat ik er zelf na 25 jaar achter kwam dat het niet het zelfde is
Ik heb wel eens gelezen dat jongetjes vanaf jonge leeftijd al trots zijn op hun piemel terwijl meisjes nooit trots worden op hun vulva.
Wow ja, sudden realization. We lachen erom dat jongetjes gelijk naar hun piemel grijpen als je hun luier uitdoet, maar bij meisjes wordt daar toch anders naar gekeken… Hoe komt dit toch?
Ja, heb hier ook over na zitten denken. Is het omdat het een aanhangsel is?
Ik denk omdat je als jongetje er sowieso fysiek meer mee bezig bent - je houdt hem letterlijk vast tijdens het plassen en ziet hem ook. Daarom zijn jongens denk ik een stuk comfortabeler met hun geslachtsdeel, in tegenstelling tot meisjes die hun vulva niet constant zien.
(Psychologie van de koude grond hoor dit)
Ja die van mij zitten er ook de hele dag aan als ze een halve kans krijgen.
Maar zo was ik vroeger ook terwijl ik een vulva had
(Zo moest mijn moeder me vertellen dat het niet echt gepast was midden op de camping )
Meisjes gaan net zo goed tegen de tafelpunt van de salontafel aan staan of op een kussen rijden. Is super normaal gedrag, maar toch worden volwassenen daar wat zenuwachtig van…
Pedagoog hier die weet hoe je hier nou goed mee om kunt gaan? Niet iets raars van maken, maar wel leren dat het iets van jezelf is ofzo?
Ik ben geen pedagoog maar ik zeg altijd: je piemel is alleen voor jou. En je mag daar aanzitten, helemaal prima. Maar wel als je alleen bent. Bijvoorbeeld op je kamer etc.
Probeer meteen aan te geven dat anderen daar niet aan horen te zitten tenzij het is om bijvoorbeeld te helpen met afvegen
Hahahahahaha I love her
Bij een (geslachts)echo tijdens zwangerschap heb je ofwel een koffieboon, of een vuurtoren (? dacht ik ?) in je buik . Komt dus ws uit die hoek