Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Foef is echt wel heel plat hoor, ik hoorde vroeger vooral “spleetje”, “muis” en “pruim” :nauseated_face:

Wij noemden de vulva vagina, maar als ik nageslacht op de wereld pleur dan wordt het vulva. Het hele idee dat de normale benamingen “vies” zijn heeft zijn roots in misogynie en het stigma rond vrouwelijke seksualiteit en dat wil ik niet doorgeven aan de volgende generatie.

30 likes

Ik tip sexpositivefamilies op instagram. Hebben heel veel content o.a. over dit onderwerp en seksuele voorlichting aan het jonge en oudere kind. In de basis zou ik: je kind geruststellen, want het mag en het biedt comfort, maar ook uitleggen dat dit soort dingen niet overal kunnen en het soms goed is om een prive ruimte te zoeken om die comfort op te zoeken.

Deze post gaat er o.a. over: https://www.instagram.com/p/CEhCXkEJ3mv/?igshid=1oj7tcugmouw2

14 likes

Ik heb zelf ook geen betere inbreng nee, sorry daarvoor maar ik wil echt zo graag dat dit onderwerp eindelijk stopt :woozy_face::woozy_face::joy:

18 likes

Ben geen pedagoog, werk wel al jaren in pedagogische sector en ik heb altijd geleerd dat je het moet benaderen als iets normaals, maar wel als iets wat prive is.

Dus niet gek reageren, niet zeggen dat het vies is of iets anders negatiefs. Op die manier kan je het kind namelijk het gevoel geven dat wat hij of zij doet iets fouts is of iets om voor te schamen en dat wil je niet.

Wat je wel kan doen is benoemen dat je snapt wat hij/zij doet en dat je snapt dat het fijn is, maar wel iets wat hij/zij mag doen in zijn/haar eigen kamer/bed omdat het een fijn iets is wat je niet met iedereen deelt.

4 likes

Oké dan ga ik gewoon nog een keer de nieuwe video van Alice posten

34 likes

Ik noem het gewoon kut

3 likes

Haha wat een geweldige meit is het toch :rofl:

Jaaa #BOOS heeft een televizierring gewonnen :tada::tada::partying_face::partying_face:

44 likes

Wat ik altijd leuk vind om te zien als je iemand al 2 jaar niet meer hebt zien langskomen op insta. En je dan ziet hoe vernieuwend ze zijn geweest in die tijd

34 likes

Hahaha wooww mirfesjun

8 likes

Wat is dit nou weer

9 likes

Wat is haar insta?

1 like

Hallo dit is een egf-icoon

22 likes

My goooood veenlijkfilter tot the max op haar feed.

Mirjam schuur kamp

1 like

11,1.000 volgers en gemiddeld 600 likes per foto :face_with_monocle:

Je kunt over die Mirjam zeggen wat je wilt maar ze was altijd heel lief op het forum. Zelfs als mensen haar af liepen te kraken.

46 likes

Oh heerlijk! Dan is deze ook nog voor jou

3 likes

Het gegeven voorbeeld ook :rofl:

“Volgens mijn kapper heb ik meer krullen naarmate ik beter in mijn vel zit, maar dat lijkt me psychologie van de koude grond.“

2 likes

Aaah inderdaad! Ik mis het oude outfittopic :face_with_hand_over_mouth: