Maar Shadina vindt niet dat ze positief moet doen en blij moet zijn, ze geeft gewoon aan dat zij ontvolgt omdat ze het geen prettige toon vond. Je mag toch ook een activist van een boodschap die je ondersteunt een beetje irritant vinden? Dat betekent niet dat je meteen de hele boodschap verwerpt. Ik ondersteun de feministische zaak ook compleet, maar er zitten ook vrouwen bij die gewoon qua persoonlijkheid niet in mijn straatje vallen en die ik daarom niet volg. Het betekent toch niet dat omdat iemand toevallig super goed werk doet, ze ook helemaal je type is en je diegene daarom leuk moet vinden.
Ik begrijp overigens wel dat tone policing in een gesprek tussen mensen niet wenselijk is, dan is het logisch dat je het niet moet doen. Maar mijns insziens betekent dat niet dat je nooit mag zeggen dat de manier waarop iemand het gesprek voert niet jouw manier is. Zolang je die ander niet ‘silencet’, vind ik dat je zoiets gewoon moet kunnen zeggen.
Ik snap @Soy.peor ook wel weer, dat het een beetje raar voelt om dit te zeggen over iemand die met zo’n serieus onderwerp bezig is. Maar god ja, als iemand dit vindt en graag even kwijt wil. Nu heeft @Shadina een lijstje instagrammers gekregen die een andere toon hebben die haar misschien meer aanspreekt, dus heeft het gesprek
toch nog iets goeds opgeleverd.