Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Ik kan dit echt niet volgen hoor… Silvana Simons is toch ook TMF VJ geweest (oke, 100 jaar geleden en ik ben wellicht een oma op dit forum) en heeft programma’s gepresenteerd. Ze is toch veel meer dan een activist? Op basis van andere dingen kan je toch ook een mening vormen.

Ik trek Carlo Boszhart niet zo goed… maar moet ik er dan nu vanuit gaan dat ik een homofoob ben?

13 likes

Zo raar dat er geen hanggedeelte is in die kast van Bonnie. Dan moet je voor je jurkjes/bloesjes/blazers/whatever nog naar die andere kast lopen. Wel schattig hoe blij ze is met alles en geniet van die glazen schuiven.

9 likes

Mag ik vragen waarom je je zo aangevallen voelt als er gezegd word dat het met huidskleur te maken kan hebben?
Vind je het moeilijk dat je mogelijk onbewust racistisch kan zijn?
Want dat zijn we allemaal ook ik. Je kan niet altijd alles goed doen of overal bij stil staan. Wat je wel kan doen is bij jezelf nagaan waarom het je zo raakt en waarom je er boos van word.

7 likes

Ik voel mij niet aangevallen maar ik vind het wel enorm hinderlijk dat mij wordt verteld waarom ik iets voel terwijl ik mij daarin totaal niet kan vinden. Vervolgens wordt dat afgedaan met ‘we zijn allemaal onbewust racistisch’.
Ik ben mij er heel erg van bewust dat we dat allemaal in meer of mindere mate zijn. Ik ben mij heel erg bewust van mijn eigen gedachten. Ik stel mijzelf met regelmaat de vraag ‘waarom voel ik dit?’ (Zie mijn voorbeeld ik een eerder bericht over de collega met donkere huid in een hoge functie) Ik praat hier veel over met vrienden.
Ik vind het hinderlijk dat iemand die mij niet kent, niet weet hoe ik in het leven sta, niet weet waar ik mijn dagen mee vul mij vertelt dat mijn gevoel over iemand gebaseerd is op racisme. Ik ga daarin gewoon niet mee.

12 likes

Dat is je al meermaals heel duidelijk uitgelegd. Bovendien ken jij die presentatoren/activisten toch ook nauwelijks?
Ik snap niet helemaal waarom je aan de ene kant duidelijk wil maken dat je je inleest en meer wil leren en niet racistisch wil zijn en zodra mensen je daar iets over leren, je je op je teentjes getrapt voelt en continu weerwoord moet geven.
Ga gewoon even nadenken over wat er tegen je gezegd is en of daar waarheid in zit, je hoeft niet alles te winnen.

7 likes

Ook wel echt typisch dat niks meer over die hele LOA hoort als t even kut gaat. Goede dingen trek je aan, slechte dingen overkomen je, ofzo?

54 likes

Dit vind ik echt weer zo typisch :joy:

1 like

Ze hebben levenslessen aangetrokken!!! Dit viel namelijk niet te googelen en het is niet vrij gebruikelijk hier iemand voor in te huren die er verstand van heeft

4 likes

Mijn bericht over waarom het racistisch zou kunnen zijn was niet naar jou gericht. Jij voelde je wel aangesproken anders had je me niet geciteerd met " Ik kan me hier niet in vinden" ik vraag me dan af of je wat meer uitleg wilt, of dat jij duidelijk wilt maken dat jij echt niet racistisch bezig bent hoor en altijd heel goed na denkt.
Ik vertel jou namelijk totaal niet wat je moet doen. Misschien moet je racist niet opvatten als een scheldwoord. En dat als je iets onbewust racistisch doet je niet gelijk een slecht mens bent. Je hoeft je in zon situatie niet altijd te verdedigen. Het beste is om gewoon te luisteren en bij je zelf gewoon te denken " Oh hier ga ik iets /niets mee doen"

4 likes

Wow, de coming out-video van Nikkie heeft inmiddels 36 miljoen views en daarvoor heeft ze van Youtube (althans zo lijkt het) een taart gekregen die er precies uitziet als haar palette. Sick!

60 likes

Heeft iemand anders die dan op jou gevisualiseerd? Het kan toch niet dat ik niemand de schuld hiervan kan geven???

1 like

Oh wat wordt jou veerkrachtsspier hier op de proef gesteld! Maar wat een sterke bult wordt dat :muscle:

🤷🤔

En dan die reacties van en nog steeds zo knap en dat andere geslijm.

1 like

Ja vlg mij ook onderzoeksplicht verkoper? Maar ook weer begrensd door mededelingsplicht koper? Heb nu niet paraat hoe dit precies zat, ook ikv context garanties koop-akte.

In mijn koopovereenkomst hebben we met alle partijen/inspecteur juist iets anders uitgeschreven hoe het met schimmel zit/rot etc omdat het een heel oud pand is en ik niet de verwachting mag hebben dat het gloednieuwe kwaliteit en perfecte staat heeft

1 like

Wow nice

41 likes

Ik wil in het huis van Aimee Song wonen. Zo mooo!

3 likes

Als Susan dit zelf heeft geschreven, heeft Nikkie toch mooi een kaartje ontvangen van de CEO van YouTube

2 likes

Én gebakken door ons eigen Robèrt

97 likes

Ik wou even dit kanaal delen. Ik ben nu echt obsessed met kringlopen , maar ik heb de rotan en beige vibe clan nu wel een beetje gezien. Maar deze moeder en dochter vind ik zo gezellig. Wel een klein beetje burgerlijk misschien maar ze leven duurzaam en gaan elke aflevering naar een andere kringloop.

10 likes

Huhh ik zie Laura Brijde afspreken met Viora in haar stories, maar ze zat vorige week toch nog in Spanje (code oranje)?

Ja je kan ook zien dat ze duidelijk veel afstand houden en buiten zijn.

Ik ben echt jaloers op Laura soms.

1 like