Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Jennie had ook de reacties uitgezet wegens vervelende comments. Misschien is dat ook een reden dat ze nu opeens gestopt is met vlogs. Ik vind het ook jammer dat ze gestopt is. Keek er graag naar.

Zit trouwens te denken ze heeft nu zo website slow living. Misschien is ze daar nu druk mee.

Nja voor de leuke verpakking en de betere fotos enzo snap ik het wel. Maar dat is dus niet altijd vaak zijn de fotos gewoon overgenomen van ali. Krijg je het in de grijze ali polymailer en als er iets mis is is een retour beleid of klanten service ver te zoeken. Dat soort bedrijfjes vind ik niet oke.

7 likes

Het gaat er toch om dat sommige influencers en webshops doen alsof het hun eigen ontwerpen zijn?? :roll_eyes:

7 likes

11 likes

Wilde dat ook net delen! Wel naar dat dat de reden is om te moeten stoppen met de vlogs. Bedenk mij ook dat ze zei dat mensen ook steeds vroeger wanneer ze konden overnachten in haar huis terwijl het een privé woning is.

3 likes

@Shaaar verwoordt het beter dan ik zou doen:

Lekker makkelijk. Geld verdienen aan makkelijk te beïnvloeden tieners door ze jouw lifestyle te verkopen maar dan met producten waar je zelf niet dood in gevonden zou willen worden. Want terwijl Fleur deze zomer in haar €3 Ali bikini aan het strand ligt waar Moderosa zelf €30 aan heeft verdiend en uitgebreid gepromoot heeft, dartelt zij zelf rond in een Gucci badpak.

24 likes

En dus ook niet eens de moeite om het product eerst even zelf te testen/ kijken wat de kwaliteit is. Daar erger ik mij nog het meeste aan. Er wordt gewoon opgeslagen vanaf ali op een andere site geupload en degene die het verkoopt heeft geen idee hoe het in het echt er uit ziet

2 likes

1.85

1 like

Ik vind het een lastige discussie. Ik koop niet (meer) bij Ali en dergelijke. Ook mijd ik webshops zoals loavies.
Maar is dat kopen bij een echt “merk” wel beter? Een voorbeeld: Esprit. Die hebben een eigen collectie, maar wel een wereldwijd merk. Niet heel goedkoop, maar niet zoals H&M. Lastig wat je als consument dan wel kan kopen. Alleen duurzame merken denk ik dan.

2 likes

Same here.

Ze heeft haar huis verhuurd tot september. Ik denk dat als ze in april hier is dat ze gewoon bij boezem Ras gaat logeren.

1 like

Helemaal koosjer zijn een Esprit, H&M of ander merk van op de winkelstraat natuurlijk niet, maar grote bedrijven worden wel aan een hele hoop regels onderworpen. De veiligheid van de werkers wordt daarbij jammer genoeg veelal vergeten, maar qua productveiligheid zou ik me toch véél geruster voelen met een babyrompertje van H&M of Hema dan van AliExpress.

Het is zelfs voor wereldspelers als Zara en Ikea moeilijk om hun gehele productielijn te controleren, dus als enkeling die een paar oorbellen heeft besteld met zware metalen in (ik zeg maar wat) sta je helemaal nergens. Hoe zouden we het überhaupt weten?

@Tubing ik heb al verschillende keren direct of indirect argumenten aangehaald waarom op Ali inkopen gevaarlijk kan zijn. Je lijkt discussie echter te vermijden?

13 likes

huh, wow, zouden mensen echt naar haar huis toekomen? Dat lijkt me heel heftig en ik zou ook niet goed weten wat je daartegen moet doen (behalve uiteraard aangeven dat je daar niet van gediend bent, maar dat voorkomt het misschien niet)

Ze heeft wel sowieso die deal met die keuken die eraan zit te komen dus het lijkt me dat ze daar nog wel vlogs over zal maken (of een blogpost/instagram post, dat kan natuurlijk ook)

3 likes

Jelmer de Boer (weet ff geen ander topic voor hem) deelt op instagram een “ebook”: Kunnen we alweer vliegen? In het boek staat oa een checklist waar je aan moet denken als je gaat vliegen en verschillende maatregelen per land staan uitgelegd.

Sommigen hebben ook echt een bord voor hun kop he, wie bedenkt nou om vliegreizen te promoten in deze pandemie? :exploding_head:

22 likes

Dit was voor mij een heel ander soort discussie dus stond ik niet bij stil , en het betreft hier kleding en geen kinderspeelgoed oid. Jouw punt in het andere topic/discussie was mij duidelijk en ook verhelderend. Gaat me nu meer om het punt van herkomst van de artikelen dat ook de merkjes of boetieks gebruik maken van inkoopadresjes wat lastig te controleren is waar het vandaan komt. En dat veel mensen alleen ali doorverkopers afvallen terwijl een loavies oid ook alles uit China halen. Ook al lijkt het dan via de Parijs dekmantel te zijn.

1 like

Hem gewoon van het forum houden is het beste :joy:

21 likes

Ik ben zelf designer geweest oa voor een paar grote winkelketens + vaak naar fabrieken geweest in China en het daar met eigen ogen gezien. Bij een groot merk zitten er echt zoveel regels etc aan wat @VickyViolence ook al zegt.

Een van de dingen die je verplicht bent is oa veiligheid in de fabrieken maar ook dingen als werktijden/ normale werk omstandigheden. Maar ook testen voor de veiligheid van producten. Er kan altijd iets door een test glippen, maar in principe wordt er vanuit de fabriek getest + een onafhankelijke partij voordat het product wordt verscheept. Daarnaast wordt er ook vaak vanuit europa steekproeven gedaan in winkels waarbij een product wordt gekocht en wordt getest. Als dan blijkt dat het product niet klopt dan moet het ook uit de handel worden gehaald.

Dat soort controles + regels heb je geen overzicht op bij een Ali fabriek. De webshop die het verkoopt zou dus wel hun papierwerk kunnen opvragen maar dat weten veel van de verkopers (in eu) niet eens.

8 likes

Maar het was toch ook een winactie/give-away (weekendje in haar boshuisje) die ze deed om aan die 10K te komen? Dus snap eeergens wel dat mensen denken hey we kunnen het ‘boeken’

3 likes

En dat is ook wel irritant als je die vraag vaak krijgt, maar dat is geen reden om te stoppen met vloggen toch?
‘Mensen voelen zich blijkbaar op hun gemak om zich uit te nodigen tot mijn privé omgeving’ betekent denk ik niet de vraag krijgen "is je huis te huur voor overnachtingen?’, daarop kun je gewoon nee zeggen toch

5 likes

Pas maar op want hij heeft een Google search op zijn naam. Dus wie weet gaat hij weer op zijn blog over ons schrijven!

5 likes