Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Die tiktoks van Widya Soraya :sob:

https://vm.tiktok.com/ZMe6UEB2e/ Deze gaat ook moonwater (?) maken. “I hold the bottle and picture the energy from the moon moving trough my body to get in to the water.”

Dit is ook een gouden: https://vm.tiktok.com/ZMe6y2p1b/

6 likes

En wat betreft knaagdieren (met name hamsters)?

Ach als zij nou moonwater wil maken… je kan toch gewoon niet haar doelgroep zijn?

5 likes

Jij gaat hier slechte energieen van terug krijgen Lala ( Po … oh oh)

8 likes

Ik weet niet of het antwoord op je vraag is, maar voor hamsters is het beter om ze te laten drinken uit een bakje, omdat zo’n fles niet goed is voor de nekwervel. Echter als ze het gewend zijn, willen ze niet altijd overstappen op een bakje water. Mn ene hamster drinkt wel uit een bakje nu, maar de ander weigert het haha

1 like

Uiteraard mag ze dat lekker doen, maar dat betekent toch niet dat ik het hier niet kan delen? Ik volg haar al een tijdje. Alle content wordt nu overspoeld met deze tiktoks, hele andere weg in geslagen I guess🙃

1 like

Oh wauw ik had het water altijd in de woonkamer staan en het eten in de keuken maar heb laatst toevallig het water naast het eten in de keuken gezet. Ga het snel weer terugzetten in de kamer!

3 likes

Thanks voor de info! van het drinkwater wist ik niet, ze hebben wel hele grote bakken gelukkig toevallig :stuck_out_tongue: een van mijn katten drinkt uit de kraan tho! Haha. Ga ze wel uitelkaar zetten nu. We hebben ook veel hoge plekken in huis voor ze. Onze katten bleven inderdaad tot 14 weken in het nest :slight_smile:
Er was ooit een soort docu (Brits) over katten. Die katten werden door halsbandje ook gevolgd. Was heel interessant. Ben naam kwijt.

4 likes

The secret life of cats van bbc inderdaad. Twee delen dacht ik, echt geweldige docu haha.

6 likes

Hamsters en vissen worden vaak echt in veel te kleine hokken/aquarium gehouden en wordt vaak zo achteloos mee omgegaan. Tegenwoordig hoor je hier wel meer over maar slaat soms ook weer te ver door, op tiktok en youtube staat de hamster/fish community als toxic bekent. Maarja mensen leren er wel vaak van.

Wat ik jammer vind is dat dierenwinkels echt zulk slecht advies geven. Bijvoorbeeld elke hamsterkooi die ze in de dierenwinkel verkopen is eigenlijk niet geschikt, en zaagsel wat ze verkopen is niet goed voor de luchtwegen etc.

Wat ik zo jammer vind is dat zoveel mensen gewoon een huisdier nemen en zelf gewoon 0 onderzoek doen? Ook hierboven die info over katten kan je echt zo makkelijk zelf vinden op google. Waarom doen mensen dat niet?

9 likes

Omdat ze een dier nemen voor zichzelf en dan vergeten dat dat dier z’n welzijn bestaat

15 likes

Hetzelfde met parkieten, hoe veel er wel niet elke dag de hele dag in een veel te kleine kooi zitten, alleen een zaad mix als voer krijgen en veel te weinig aandacht/correcte speeltjes/verrijking krijgen is echt bizar. Omdat het een klein beestje is en mensen te weinig onderzoek doen wordt vaak onderschat hoe veel zorg ze nodig hebben.

9 likes

Oh ja, ik weet niet zoveel van vogels maar dat kan ik me helemaal voorstellen.

Ook met reptielen trouwens. Misschien wel gewoon alle huisdieren :disappointed_relieved:

Toen wij een foster hond hadden en ik me daarin had verdiept viel het me opeens ook op hoeveel mensen niet correct met honden omgaan, zelf slecht gedrag in de hand werken, geen goede kennis van body language hebben etc.

6 likes

Bedankt voor de info, super interessant!

Nog een vraagje over vechtende katten.

Samenvatting

We hebben hier veel katten in de buurt. Die komen soms ook een dutje doen op onze veranda. Onze kat vindt dat prima, meestal snuffelt ze even en dan gaan ze allemaal op hun eigen plekje slapen. Met een kat is ze bevriend, daar speelt ze ook vaker mee.

Maar er is ook een kat die ze niet mag. En daar zoekt ze het vechten echt mee op. Als ze 'm al op straat ziet lopen (dus niet eens in onze tuin) van achter het raam, dan gaat ze miauwen aan de deur. De eerste keer liet ik haar naar buiten en toen ging ze er meteen op af om 'm weg te jagen. Is dat dan territoriumdrift?

2 likes

Ik mag natuurlijk niks zeggen over Bonnie, en zo veel hoofdpijn is ook wel klote, maar ik vraag me nog steeds af wat haar bezielde om een extra betaalde site te maken als ze geen 2 videos per week kan maken?

39 likes

Ik zag in de vlog dat ze daar een geluidsopname had gedeeld van haar eerste coronatest, daar zit toch niemand op te wachten??

27 likes

Haha geluidsopnames van Bonnie. Wss is het " AAAAAAH en oooooh"

15 likes

Oh ik heb dit al zovaaaak op het nieuws gezien, in andere vlogs heel random of weet ik veel. Monica Geuze rijdt gewoon die teststraat in en filmt zichzelf en rijdt door, Bonnie maakt er dan weer een heel ding van. Terwijl we inmiddels al een jaar in deze shitshow zitten haha

5 likes

Oh goede redenatie! Ik geen geen mensen uit Libanon dus ik denk dat we dan nu kunnen concluderen dat dat land niet bestaat.

10 likes

Ik ben vanochtend nog gegaan, bij mij zouden er alleen kokhals geluiden te horen zijn als die wattenstok in mijn keel zit. Lekker geld verdienen daarmee

8 likes