Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Bedankt voor de info, super interessant!

Nog een vraagje over vechtende katten.

Samenvatting

We hebben hier veel katten in de buurt. Die komen soms ook een dutje doen op onze veranda. Onze kat vindt dat prima, meestal snuffelt ze even en dan gaan ze allemaal op hun eigen plekje slapen. Met een kat is ze bevriend, daar speelt ze ook vaker mee.

Maar er is ook een kat die ze niet mag. En daar zoekt ze het vechten echt mee op. Als ze 'm al op straat ziet lopen (dus niet eens in onze tuin) van achter het raam, dan gaat ze miauwen aan de deur. De eerste keer liet ik haar naar buiten en toen ging ze er meteen op af om 'm weg te jagen. Is dat dan territoriumdrift?

2 likes

Ik mag natuurlijk niks zeggen over Bonnie, en zo veel hoofdpijn is ook wel klote, maar ik vraag me nog steeds af wat haar bezielde om een extra betaalde site te maken als ze geen 2 videos per week kan maken?

39 likes

Ik zag in de vlog dat ze daar een geluidsopname had gedeeld van haar eerste coronatest, daar zit toch niemand op te wachten??

27 likes

Haha geluidsopnames van Bonnie. Wss is het " AAAAAAH en oooooh"

15 likes

Oh ik heb dit al zovaaaak op het nieuws gezien, in andere vlogs heel random of weet ik veel. Monica Geuze rijdt gewoon die teststraat in en filmt zichzelf en rijdt door, Bonnie maakt er dan weer een heel ding van. Terwijl we inmiddels al een jaar in deze shitshow zitten haha

5 likes

Oh goede redenatie! Ik geen geen mensen uit Libanon dus ik denk dat we dan nu kunnen concluderen dat dat land niet bestaat.

10 likes

Ik ben vanochtend nog gegaan, bij mij zouden er alleen kokhals geluiden te horen zijn als die wattenstok in mijn keel zit. Lekker geld verdienen daarmee

8 likes

Vind het lastig om te horen dat ze van zichzelf 2 dagen moet vloggen. Gun het haar om een tijdje écht pauze te nemen, drie weken, drie maanden, wat nodig is. Net als dat je bij een vaste baan ziekteverlof hebt. Hopelijk loopt ze zichzelf niet nog meer voorbij.

3 likes

Misschien is het het verschil dat je bij andere baan vaak doorbetaald krijgt tijdens ziekteverlof en als ZZP’er niet? Of dat je als vlogger meteen volgers verliest, dus minder inkomsten? Dat dat haar angst is en tevens reden dat ze door wil vloggen?

Nu zijn bonbonnetjes vaak al tevreden met niet-spectaculaire vlogs waarin een beetje aan wordt gerommeld, dus wat dat betreft hoeft ze ook niet veel speciaals te doen.

3 likes

Ja tuurlijk speelt dat mee. Als zzp’er is daardoor de drempel om ‘uit te vallen’ nóg hoger. Maar dat betekent niet je als zzp’er wel moet blijven aanmodderen als het eigenlijk niet meer gaat. Maar is zeker moeilijk om dat voor inkomsten etc te laten gaan. Maar gun het haar zo om wel die keuze te kunnen maken

En zelfs met supersimpele vlogs moet je ‘aan’ blijven staan.

Ik zou echt niet willen ruilen

6 likes

Ja ze moet inderdaad zelf die keuze maken, denk trouwens dat zij niet veel volgers verliest als ze een maand niet online is.

Of ik zou willen ruilen weet ik niet, ik heb ook net zoals half Nederland last van de ‘coronablues/moeheid’ waardoor soms echt alles zwaar gaat. Echter moet ik daarnaast gewoon 5 dagen werken en kan ik niet even ‘ziekteverlof’ krijgen, wanr zo makkelijk is dat ook met een vaste baan niet te regelen .

Edit: even bewerkt want het is geen kwestie van ‘persoon a heeft het wel/niet slechter dan persoon b en daarom mag a wel/niks zeggen’

Maar het is toch zo dat bonbonnetjes alles leuk vinden? Volgens mij vinden zij het zelfs nog leuk als zij de hele dag de katten filmt. Dat is niet onaardig bedoeld of dat ze nooit leuke content maakt, dat is gewoon een gelukje met een fijne fan base?

Zo noemen ze zichzelf hoor :sweat_smile: in appgroepen/meetings etc. Mij niet bellen.

1 like

‘Wel kut voor Bonnie dat ze zich slecht voelt’

MAAR

‘Waarom heeft ze dan dat platform opgezet?’
‘Ik moet 5 dagen werken’
‘Mijn cavia is dooier’

23 likes

Vraag me af of die cavia ooit geleefd heeft

11 likes

maar ga het toch nog even een flink aantal keer doen

40 likes

Dit zal zeker meespelen, en ze heeft natuurlijk net helemaal enthousiast dat platform aangekondigd wat meer druk geeft.
Naast dat je nauwelijks inkomsten hebt als je het zo rustig aan doet, heb je wel gewoon je kosten. Dus vaak ‘kost’ het dan letterlijk geld om ‘ziek’ te zijn, of vakantie te nemen. Bonnie doet altijd alles wel met veel enthousiasme en energie, en ze zijn ook enorm druk geweest met het huis en dan heb je nog corona.
Is altijd wat lastig met zulke dingen, is rust te beste oplossing, of juist dingen doen waar je blij van wordt en energie van krijgt.
Ik hoop dat ze zich snel weer de oude voelt.

3 likes

Alsof je ziek melden omdat je je mentaal zo slecht voelt dat je werk niet fatsoenlijk kunt uitvoeren iets is dat je ‘even makkelijk regelt’.
Daarbij krijg ik echt een nare smaak in mijn mond van het veroordelen van andermans mentale gezondheid hier, bah.

13 likes

Ik volg haar niet echt maar oei dat stukje is wel zorgelijk. ‘Ik moet vloggen, ik moet dit
’ terwijl ze eigenlijk gewoon helemaal niet wil en op is. Ik herken dat heel erg uit het stukje voor mn burn-out. En ik wil haar niks aanpraten, maar dit is wel echt iets om serieus te nemen en juist niet door te duwen ‘omdat het moet’.
Als ZZPer is het trouwens wel echt shit, want even 3 maanden (ik noem maar iets) niets doen terwijl er niemand is die je werk overneemt of zorgt dat alles blijft draaien is extreem moeilijk. Er komt een enorm verantwoordelijkheidsgevoel bij kijken als je een eigen bedrijf hebt. En als er ook nog eens zo veel mensen op je content wachten en het zo zichtbaar is hoe het met je gaat lijkt me dat geen fijne positie om in te zitten.

7 likes

Dit ziet er altijd zo makkelijk uit, dan sta ik weer voor de spiegel een poging te wagen, na 10 sec denk ik wtf ben ik aan het doen, dan lukt het niet en schaam ik me :sweat_smile:

4 likes